Racefix - Stavanger

Har du sett en MX5/Miata langs veien og lurer på hvem det er ??

Moderator: Styremedlemmer

User avatar
BAE
6500 RPM
6500 RPM
Posts: 612
Joined: 03 May 2006, 02:00
Location: Houston, TX
Status: Offline

Racefix - Stavanger

Post by BAE »

NA i garasjen til Racefix. Noen her?
13' Subaru BRZ
x - 10' Nissan GT-R
x - 08' BMW M3 Coupe
x - 06' Porsche 911 C2S
x - 04' Mazdaspeed, T. Grey
x - 93' Classic red
Medlemsnr: 563
andybrei
0 RPM
0 RPM
Posts: 5
Joined: 05 Nov 2008, 11:11
Location: Oslo
Status: Offline

Post by andybrei »

Den er min.
Jeg har hatt bilen til ombygging hos Racefix siden slutten av juli. Det er en '90 mod med snurre. Motoren er overhalt, og bilen ferdigstilles i disse dager.
Da vil den flyttes over til Oslo, og vinterlagres der..
User avatar
BAE
6500 RPM
6500 RPM
Posts: 612
Joined: 03 May 2006, 02:00
Location: Houston, TX
Status: Offline

Post by BAE »

Grattis! Blir en lang vinter før du får testet morroa skikkelig. :)
13' Subaru BRZ
x - 10' Nissan GT-R
x - 08' BMW M3 Coupe
x - 06' Porsche 911 C2S
x - 04' Mazdaspeed, T. Grey
x - 93' Classic red
Medlemsnr: 563
andybrei
0 RPM
0 RPM
Posts: 5
Joined: 05 Nov 2008, 11:11
Location: Oslo
Status: Offline

Post by andybrei »

Takk for det.
Er alltid en viss fare for at den blir tatt frem på gode solskinnsdager :D
Medlemsnr. 758
90 mod. "Flyin Miata", gt28rs, Walbro 255, 550cc,
User avatar
arildh
7200 RPM
7200 RPM
Posts: 3355
Joined: 26 Oct 2003, 02:00
Status: Offline

Post by arildh »

Har du noe mer info om oppsettet ditt ?
Innmat ? ECU ? 1.6l ? etc ?
andybrei
0 RPM
0 RPM
Posts: 5
Joined: 05 Nov 2008, 11:11
Location: Oslo
Status: Offline

Post by andybrei »

Det er en 90 1.6 Miata med '92 "longnose" motor og 2002 understell. Motor er borret opp til 79 mm (smidd innmat) (8,6:1) og H- profil råder. Ellers er det meste av innholdet i motor byttet under overhalingen.
Walbro 255 bensinpumpe og 880 cc dyser. "Hiflow"- fuelrail. Oljekjøler.
Den blir mappet på E85 til rundt 350 hk (maks av hva turbo klarer...og fører også for så vidt :) ). FM clutch og svinghjul. 1.8 l bakdiff.

Det ble i sin tid installert Begi- turbokit på bilen, men turbo og intercooler er byttet ut og oppgradert.
Bruker "Link management".
Medlemsnr. 758
90 mod. "Flyin Miata", gt28rs, Walbro 255, 550cc,
User avatar
Tonny_B
7200 RPM
7200 RPM
Posts: 1276
Joined: 20 Sep 2008, 19:10
Medlemsnummer: 927
Location: Kristiansund
Status: Offline

Post by Tonny_B »

Dette høres morro ut :P
96 Mx5 import fra Tyskland. viewtopic.php?f=19&t=15489
User avatar
arildh
7200 RPM
7200 RPM
Posts: 3355
Joined: 26 Oct 2003, 02:00
Status: Offline

Post by arildh »

Tviler litt på effektmålet ditt men dette kommer utvilsomt til å gå bra.
Det er ikke mange som har bremet over 300 på bakhjulene med GT28r og 1.8l så om dere klarer det på en 1.6 uansett fuel blir jo det rekord vil jeg tro.
andybrei
0 RPM
0 RPM
Posts: 5
Joined: 05 Nov 2008, 11:11
Location: Oslo
Status: Offline

Post by andybrei »

Det er ikke mine tall, Racefix står for den delen :D
Blir uansett spennende å se hvor vi lander hen..
Medlemsnr. 758
90 mod. "Flyin Miata", gt28rs, Walbro 255, 550cc,
User avatar
BAE
6500 RPM
6500 RPM
Posts: 612
Joined: 03 May 2006, 02:00
Location: Houston, TX
Status: Offline

Post by BAE »

Er det behov for 880 cc dyser selv med E85? Har blitt fortalt at tommelfinger regelen er 1 cc pr. hk for 4 syl motorer og så er det gjerne noen prosent høyere forbruk med E85, men 880 cc hørtes stort ut. Kan forøvrig dysene bli for store?

(Har ikke peiling på dette. Derfor jeg spør :wink: )
13' Subaru BRZ
x - 10' Nissan GT-R
x - 08' BMW M3 Coupe
x - 06' Porsche 911 C2S
x - 04' Mazdaspeed, T. Grey
x - 93' Classic red
Medlemsnr: 563
User avatar
SweetMX5
6500 RPM
6500 RPM
Posts: 707
Joined: 06 Sep 2007, 19:06
Location: Strømmen
Status: Offline

Post by SweetMX5 »

tror ikke de kan bli for store på trimmede motorer.. men på originalke kanskej? også må du jo ha datasprut for å styre disse.. men tror det er ganske bredt område du kan styre dysene til.. :)
O:'01 Yamaha R1 1000cc
O:'00 BMW 318CiA 1.8
X:'99 MX5 1.6 Kompressor
X:'97 MX5 1.6 Turbo
User avatar
Vidar
Moderator
Moderator
Posts: 5500
Joined: 08 Sep 2003, 02:00
Medlemsnummer: 249
Location: Drammen
Status: Offline

Post by Vidar »

BAE wrote:Er det behov for 880 cc dyser selv med E85? Har blitt fortalt at tommelfinger regelen er 1 cc pr. hk for 4 syl motorer og så er det gjerne noen prosent høyere forbruk med E85, men 880 cc hørtes stort ut. Kan forøvrig dysene bli for store?

(Har ikke peiling på dette. Derfor jeg spør :wink: )
Tror ikke 880cc dyser er for stort, selv om det høres veldig stort ut.. Dysene kan bli for store.. Vil få problemer med å få for lite bensin ved tomgang. Spørs litt på hvilken motorstyring du har.. Om du har sekvensiell styring av dysene osv..
Tror heller ikke at den 1 cc pr Hk ikke stemmer helt..
440 dysene ble for små for Harald på ca 350 Hk med bensin..
Medlem nr.249
2004 Mazdaspeed MX5, Rød
x 1992 Miata SC, hvit, B-pack, noe modifisert, 8 psi (max 14976 rpm)[/url]
X 2006 BMW 525 Dat M-tech
2014 BMW 530D x-drive
User avatar
arildh
7200 RPM
7200 RPM
Posts: 3355
Joined: 26 Oct 2003, 02:00
Status: Offline

Post by arildh »

Det kan bli litt tricky og få fin tomgang og delgass med veldig store dyser da de slipper ut mye bensin på liten dutycycle. De som trenger 1600 cc dyser driter selvsagt glatt i det.

550 cc dyser maxer jeg ut på lusne 195 hk @ 0.95 bar med E85. Kjører jo gjerne helt ned i 8:1 i A/F emd E85.
Tror 880 cc er helt passelig om man har tenkt å få ut 300 hk.
finn_miata
0 RPM
0 RPM
Posts: 46
Joined: 25 Nov 2012, 12:22
Location: Bodø
Status: Offline

Re: Racefix - Stavanger

Post by finn_miata »

Hei andybrei. Nå er bilen hos meg. Har skrevet det i en annen tråd der det var spørsmål om den også. Den funker perfekt nå, og jeg skal stelle pent med den i tiden som kommer.:-)
User avatar
nope-mx5
7200 RPM
7200 RPM
Posts: 3409
Joined: 17 May 2008, 19:58
Location: Vestby
Contact:
Status: Offline

Re: Racefix - Stavanger

Post by nope-mx5 »

Skjønner ikke at folk her inne tør bruke Racefix etter erfaringene andre her inne har gjort ...

Edit: nå ser jeg jo at dette er en virkelig thread ressurection :D

-n
Volvo V40 D2 2013
x 2001 NBFL Sport
Forumtroll
Post Reply