Page 1 of 1
BANEDAG/KURS RUDSKOGEN 16Mai
Posted: 12 May 2004, 23:51
by A_hjelme
Leser på gamle klubb-siden:
Ny MX-5 eier ønsker å innby flere Mazda fanatikere til Rudskogen 16 mai fra kl.1200-18.00.Ny begynner gruppe /teori etc. Håper å få egen Mazda gruppe. Kr.500,- påmelding TLF.90527860 mail:
protron@online.no
noen herfra som skal?
Posted: 13 May 2004, 00:04
by HF-mx5T
jeg begynner å bli klar til banekjøring, men vet ikke om jeg er heeeelt
klar ennå..
har igjen no småtteri frami motor rommet... men fått inn no nye kropp-holdere

Posted: 13 May 2004, 02:59
by Dalton
Ka det e som e montert i midt konsollen?
Posted: 13 May 2004, 08:41
by arildh
Hmm, dette har jeg ikke hørt om før... (og hvorfor henger folk på de gamle sidene...)
Noe mer Info ?
Er det kun for Mazdafolk ?
Posted: 13 May 2004, 09:52
by Precious
Jeg kan avsløre at det bare er skruene til originalsetene som ligger der, ingen James bond knapper

som harald sa på bilforumet.
Posted: 15 May 2004, 12:42
by A_hjelme
Jeg kommer mest sannsynelig å kjøre fra Ålesund tidlig søndags morgen. Ned til rudskogen. si ifra om flere har skal da...
Posted: 15 May 2004, 12:46
by HF-mx5T
kan jeg få sitte på med noen om jeg tar turen nedom? har vilt med abstinenser
Posted: 15 May 2004, 12:53
by arildh
Jeg tar vel en tur jeg også. Må få byttet diffolje i dag en gang.
Snakket med arrangørene i går og det virker seriøst. Kunne få med instruktør på noen runder til og med.
Posted: 16 May 2004, 14:49
by A_hjelme
Fillern!! skulle "bare" skifte noen foringer først.... joda... blei noen timer mer enn det jeg trodde... ARGH!! Blei ikke turen på meg alikavel...
Dumme meg...
Posted: 16 May 2004, 19:37
by arildh
Det var j****g synd for deg for det var helt KONGE!
Veldig bra arrangert av proffe folk fra historiskracingmiljøet.
Jeg var med på teorien før kjøringa hvor de gikk i gjennom hele banen bit for bit med masse gode tips. De første rundene fikk vi kjøre bak en fyr med peil ( I en NB MX-5 ) som viste sporvalg i praksis.
Jeg er ikke sikker på hvor mange runder det ble men jeg kjørte 12 i strekk på den ene sesjonen. Kanskje 30/35 runder alt i alt.
1.8 Bremsene holdt veldig bra. Ikke antydning til fading.
Dette er da med Greenstuff, stålomspunnede bremseslanger og EBC bremseveske.
Den beste tiden som ble klokket på meg var 1:16,3. Med en skikkelig sjåfør går det sikkert å få ned tiden med et sek. eller mer. Ikke mange 96 mod. standardbiler til 127 000 spenn og 133hk som klarer det... Eller ?
En annen ting som var kult var at folket her var sikkielig seriøse. Jeg kjørte på banen med Lotus Super 7 , Lotus Elan, Escort Rally MKII Rallybil, Porche GT3 (2 stk. ) samt mye annet heftig som passerte meg på langstrekka. Kjekt å ligge bak noen med peiling på sporvalg i stedet for sure volvoer som skal sladde i hver sving.
Det dårligste med treffet var at det kun var 2 MX-5 og kun jeg som kjørte.
Denne bilen bare må oppleves på bane.
Jeg stiller også den 18. mai og håper flere herfra stiller.
Posted: 16 May 2004, 21:42
by A_hjelme
Blir det samme greie da å? det er jo vanlig arbeidsdag da...
Posted: 17 May 2004, 01:53
by HF-mx5T
arildh, det beviser det jeg alltid har sagt ca orginal mx5 er gøy på bane.
jeg har kjørt endel banetreff. og pressa gtien jeg hadde ALT den klarte. 1.17 var det jeg klarte med den

det er 139 hester golf 2.
har et ørlite håp om at mx5 er kjappere ja

med litt trening osv kapper du sikkert endel til