Ad blocker detected: Our website is made possible by displaying online advertisements to our visitors. Please consider supporting us by disabling your ad blocker on our website.
Til min store forferdelse og skuffelse har jeg oppdaget rust på min nye NC.
Den er ikke ett år gammel enda. Rusten kommer innenfra (overflaterust)
på undersiden av koffertlokket i det området hvor skiltlysene er.
Det kommer i et par sveisepunkter, pluss et par tre andre steder.
Det er greit at det er en garantisak, men man stiller seg jo spørsmål om hvilke andre steder vil det komme, og om hele bilen er like utsatt.
Noen av dere andre NC eiere som har opplevd noe lignende?
Det er kanskje ikke så lett å se på bildene,men tro meg, det er der.
]
.2008, NC,2l, PRHT, galaxy grey. Lykken er ikke rundt svingen, lykken ER svingen
x-1991 classic red
Mener jeg har lest om tilfeller av rust mellom chassi og en av "krasj" bøylene i front og bak. At det er ubehandlet metal mot hverandre i disse områdene. Leste om det på miata.net, så finner nok mer info der.
Vegard wrote:Mener jeg har lest om tilfeller av rust mellom chassi og en av "krasj" bøylene i front og bak. At det er ubehandlet metal mot hverandre i disse områdene. Leste om det på miata.net, så finner nok mer info der.
Trodde Mazda kunne lage biler etter 60 år.
Dette var ille. Ikke antydning til en slik utvikkling på min NB
X - Mx-5 mica green 1.6 1999 mod 2003 - 2004
X Mazda Mx-5 10th anh 7426 2006 - 2013
Mx-5 1.6 1998 sølv 2021
---
De fleste som har fulgt med vet jo at det har vært noe gjengående rustproblemer fra 2003 og litt fremover. Trodde dog det var ferdig til 2008 som denne bilen er fra. Tydeligvis ikke :S Kjipt da, selv om det er garanti.
Mazda RX-8 GT HP 2004 Winning Blue
x Mazda MX-5 1,6l 2000 Brilliant Black
biXen wrote:De fleste som har fulgt med vet jo at det har vært noe gjengående rustproblemer fra 2003 og litt fremover. Trodde dog det var ferdig til 2008 som denne bilen er fra. Tydeligvis ikke :S Kjipt da, selv om det er garanti.
Når det gjelder 6eren er det omtalt som et problem fra 03 til 05. Det er nok litt modellavhengig, enten det dreier seg om dårlig legering eller kjemi som ikke har kommet til overalt. Det er sånn med alle merkene for tiden, tyskerne inkludert...
2RE Leder Orlando - 96 Miata M edition 1.8 Starlight Blue Mica x Petronella - 96 MX-5 1.6 BRG "If you can't go fast with 90 horsepower, 900 horsepower won't help you" - Bob Hall, father of the MX-5/Miata
x 2013 Mazda6 2.0 Vision
2017 Mazda CX-5 Optimum AWD
2re wrote:
Når det gjelder 6eren er det omtalt som et problem fra 03 til 05. Det er nok litt modellavhengig, enten det dreier seg om dårlig legering eller kjemi som ikke har kommet til overalt. Det er sånn med alle merkene for tiden, tyskerne inkludert...
Har hørt senere at det ikke bare gjaldt 6eren, men mindre utbredt på de andre. Personlig kommer jeg nok til å kjøre rustbehandling hvert år. Litt surt med den gugga, men skal man ut i saltet så.
Mazda RX-8 GT HP 2004 Winning Blue
x Mazda MX-5 1,6l 2000 Brilliant Black
2re wrote:
Har hørt senere at det ikke bare gjaldt 6eren, men mindre utbredt på de andre. Personlig kommer jeg nok til å kjøre rustbehandling hvert år. Litt surt med den gugga, men skal man ut i saltet så.
Smart med rustbehandling, men det hjelper ikke mot denne type problem.
.2008, NC,2l, PRHT, galaxy grey. Lykken er ikke rundt svingen, lykken ER svingen
x-1991 classic red
Hvis det kan være noen trøst så skal du være klar over at Mazda Norge har en helt annen policy enn Sverige på denne typen problem: I følge sjefen ved Bulk (Mazdas hoffleverandør av karosseri- og garantireparasjoner med laang erfaring med Mazda) taes den typen ting grundig i Norge mens svenskene bare gjør det de absolutt må ta på overflaten for så igjen å få ny reklamasjon 2 år etter. Japanerne var på besøk hos Bulk på Ensjø ifjor for å studere måten å følge opp på.
Surt er det vel uansett
2RE Leder Orlando - 96 Miata M edition 1.8 Starlight Blue Mica x Petronella - 96 MX-5 1.6 BRG "If you can't go fast with 90 horsepower, 900 horsepower won't help you" - Bob Hall, father of the MX-5/Miata
x 2013 Mazda6 2.0 Vision
2017 Mazda CX-5 Optimum AWD