Hei alle soft top folk.
Noen som har merkbart god kjennskap til måte og vaskemiddel for å vaske en skitten soft topp?
Vask/Skrubb av soft topp. Vaskemiddel??
Moderator: Styremedlemmer
- Kri(ma)z(da)
- 0 RPM
- Status: Offline
Vask/Skrubb av soft topp. Vaskemiddel??
x - Mazda Rx7 Fc -87'
x - Mazda 323 Lx -93'
Mazda 616 -76'
Mazda Mx-5 -99' 10th...
x - Mazda 323 Lx -93'
Mazda 616 -76'
Mazda Mx-5 -99' 10th...
- KnutH
- 4200 RPM
- Medlemsnummer: 163
- Status: Offline
Det spørs vel om du har stoff- eller vinyltopp. På vinyltoppene jeg har hatt oppgjennom åra har jeg brukt vinylrens fra Biltema (den for plast- og vinylinteriør). Spray på, vent et par minutter og skrubb grundig med en halvmyk børste. Dette fungerer meget godt, og hvis du er nøye med skrubbinga blir kalesjen som ny. Hold børsta unna plastvindu hvis du har det, og husk å spyle grundig etterpå.
Husk å behandle kalesjen med egnet stoff etterpå, her finnes det utallige meninger om hva som fungerer og ikke. Jeg har prøvd diverse produkter, men faller stadig tilbake på ArmorAll - jeg bruker "våtserviett"-pakken siden denne har solide kluter, og dusjer på litt ekstra ekstra stoff etterhvert som kluten blir tørr. Sist brukte jeg vinylbehandling fra Auto Glym som jeg hadde liggende. Er stort sett samme greiene i disse flaskene, jeg vil tro at vinylshine fra Biltema gjør samme susen.

Jeg bruker å gå over alle gummilister på dører og langs bagasjelokk i samme slengen med samme stoff, det tar bare noen få minutter og forlenger levetiden og bedrer utseendet betraktelig.
Husk å behandle kalesjen med egnet stoff etterpå, her finnes det utallige meninger om hva som fungerer og ikke. Jeg har prøvd diverse produkter, men faller stadig tilbake på ArmorAll - jeg bruker "våtserviett"-pakken siden denne har solide kluter, og dusjer på litt ekstra ekstra stoff etterhvert som kluten blir tørr. Sist brukte jeg vinylbehandling fra Auto Glym som jeg hadde liggende. Er stort sett samme greiene i disse flaskene, jeg vil tro at vinylshine fra Biltema gjør samme susen.

Jeg bruker å gå over alle gummilister på dører og langs bagasjelokk i samme slengen med samme stoff, det tar bare noen få minutter og forlenger levetiden og bedrer utseendet betraktelig.
Livet er for kort til å kjøre kjedelige biler
2015 MX-5 Jet Black 1,5 Sport
2015 MX-5 Jet Black 1,5 Sport