Startsperre, mulig løsning?

Motor, Karosseri, Softtop/Hardtop, Senking, Dekk/Felger, Bremser, Lys, Stereo
Kun Betalende medlemmer har skrivetilgang her.

Moderator: Styremedlemmer

User avatar
glaibilenmin
7200 RPM
7200 RPM
Posts: 2204
Joined: 19 Nov 2003, 01:00
Medlemsnummer: 413
Location: Ålesund
Status: Offline

Re: Startsperre, mulig løsning?

Post by glaibilenmin »

2004... men var litt snar ute her... ecuen sitter over føttene på førersiden... men hydraen er montert bak hanskerom og vedsiden av den er startsperreboksen...
04 mazdaspeed
canvas topp sparco seter
Fm big Enchilada
Afco coilovers

Prosjekt 96 brg 1,8 mx5

90'Classic red. R.I.P

Having a 9 second Honda is like coming out of the closet: At first you surprise all your friends, but in the end your still gay.
blackdev
0 RPM
0 RPM
Posts: 43
Joined: 20 Dec 2009, 17:44
Location: Sparbu
Status: Offline

Re: Startsperre, mulig løsning?

Post by blackdev »

Stehu wrote:Det er sikkert en lærling eller 2 der som er interessert i å gjøre noe "svart".

http://www.mx5-miata.no/phpbb/viewtopic ... 21&t=12289

Ser ikke ut som om de leverer til 2001 mod med 1,6 motor :(
Mvh.
PO
'92 MX-5
Stehu
7200 RPM
7200 RPM
Posts: 1096
Joined: 11 Jun 2009, 22:06
Contact:
Status: Offline

Re: Startsperre, mulig løsning?

Post by Stehu »

blackdev wrote:
Stehu wrote:Det er sikkert en lærling eller 2 der som er interessert i å gjøre noe "svart".

http://www.mx5-miata.no/phpbb/viewtopic ... 21&t=12289

Ser ikke ut som om de leverer til 2001 mod med 1,6 motor :(
Skaff en som kanskje må skjøtes inn da :) Jeg klarer antageligvis elektriker arbeidet hvis du har delene ;)
I'm the scatman. No, really...
1998 Mx-5 1,8 l
1996 Mx-5 1,8 l T
x-1990 Miata
User avatar
BaktusBror
4200 RPM
4200 RPM
Posts: 432
Joined: 01 Feb 2006, 01:00
Medlemsnummer: 534
Location: Tjøme
Contact:
Status: Offline

Re: Startsperre, mulig løsning?

Post by BaktusBror »

Jeg har slitt endel med startsperra på min 96 modell. Sperra er en veldig lur dings som ikke er lett å kople fra (det er jo hensikten med den)

Det er kommunikasjon mellom ECU og den lille boksen, slik at hvis du roter med den ene, vil den andre boksen merke det og nekte start. Tror den eksterne boksen saboterer veivfølersignalet OG bensinpumpa (det siste vet jeg ikke sikkert).

En feilkilde som jeg synes du skal sjekke er pick-up spolen i rattstammen, den som leser ut koden fra chipen i nøklene dine. Den er koplet til startsperre-boksen. Hvis spolen har en feil, har glidd litt ut av stilling, dårlig kontakt e.l., får den ikke lest koden fra nøkkelen, og da trer startsperra i funksjon. Spolen sitter rundt rattlåsen, på innsiden av plastdekslet. Er du heldig har den glidd inn, og det er bare å dytte den utover, nærmere nøkkelen.

Mange ledninger som skal ha kontakt for at det ikke sperrer - få løs konnektor og rens og spray..
User avatar
BaktusBror
4200 RPM
4200 RPM
Posts: 432
Joined: 01 Feb 2006, 01:00
Medlemsnummer: 534
Location: Tjøme
Contact:
Status: Offline

Re: Startsperre, mulig løsning?

Post by BaktusBror »

Ja og så kom jeg på at jeg hadde en Ford som ikke ville starte, og da var det veivføleren som hadde en feil, som kom og gikk. Da jeg tok ut føleren og målte den, viste den rett motstand, men da den kom på plass igjen feilet den. Har du prøvd å bytte føler med neoen andre, for å sjekke den ut av mistanke?
Post Reply