Klirrelyd bak hanskerom

Motor, Karosseri, Softtop/Hardtop, Senking, Dekk/Felger, Bremser, Lys, Stereo
Kun Betalende medlemmer har skrivetilgang her.

Moderator: Styremedlemmer

Post Reply
magenuss
1000 RPM
1000 RPM
Status: Offline

Klirrelyd bak hanskerom

Post by magenuss »

Jeg har hatt en dritirriterende klirrelyd/raslelyd som kommer bak hanskerommet. Den har irritert med i over et halvt år, så jeg bestemte meg i dag for å finne ut av det. Har slått og banket rundt men det hjelper ikke.

Jeg har fjernet hanskerommet, og strammet noen muttere, smurt bevegelige deler. Men den klirrelyden er der fremdeles.

Det er vanskelig å gjette hvor lyden kommer fra, men den kommer fra et sted nede mellom der passasjerbeina er opp til vinduet. Lyden opptrer kun ved 3500-500 rpm, og er en skurrelyd som kan minne om to hard-plastdeler som vibrerer mot hverandre.

Har søkt litt rundt, og andre fora skriver at lyden kommer fra bonnet hatch/latch - som da jeg tror betyr panser-låsen. Lyden kommer ikke fra motorrommet, så da utelukker jeg det.

Noen som har noen råd, eller erfaringer å dele? Takk
Those who risk nothing, do nothing, achieve nothing, become nothing.
Min Honda Hornet 600 (solgt)
Min Mazda MX5 1993
magenuss
1000 RPM
1000 RPM

Re: Klirrelyd bak hanskerom

Post by magenuss »

Fant feilen nå. Dette har irritert meg i over seks måneder. Jeg trodde det var bak hanskerommet, men lyden vise seg å være en slags slangeholder av metall som lå og dinglet mot ramma. Når motoren økte i turtall så ble det resonans som igjen førte til disse klirrelydene.

Moralen er: Hvis du tror lyden kommer fra bak hanskerommet, så kan det hende den kommer fra andre siden av veggen, altså under panseret. :)
Those who risk nothing, do nothing, achieve nothing, become nothing.
Min Honda Hornet 600 (solgt)
Min Mazda MX5 1993
Boomer66
0 RPM
0 RPM

Re: Klirrelyd bak hanskerom

Post by Boomer66 »

hehehe, hadde akkurat samme lyden, men hos meg vas d 2 løse skruer;)
2001 Mazda Mx-5 1.8l Sport
1996 Seat Inca 1.4l
1983 Mazda 929 2.0l HB
Post Reply