Ad blocker detected: Our website is made possible by displaying online advertisements to our visitors. Please consider supporting us by disabling your ad blocker on our website.
Det avhenger av om bilen er en leasingbil (elns) eller ikke. Det er visst ikke mulig å trekke fra/få tilbake tysk moms på gamle biler.
(Hvis jeg tar feil vil jeg gjerne rettes på.)
Thorvald
Classic red Miata 1989 prod. juni 89 -
'A' package
Rød, original hardtop.
185/60x14 på BBS-sommer og sjøstjerner-vinter
- originalt kort tonneau cover
midget77 wrote:Det avhenger av om bilen er en leasingbil (elns) eller ikke. Det er visst ikke mulig å trekke fra/få tilbake tysk moms på gamle biler.
(Hvis jeg tar feil vil jeg gjerne rettes på.)
Hvis man må betale 25%mva av kjøps-summen av bilen fra Tyskland som inkluderer 16% Tysk mva. uten å få tilbakebetalt de 16% kan jeg ikke skjønne at noen en gang vurderer å importere fra Tyskland?
- Miata NA 91 - Silverstone
x Miata NA 90
x BMW e39 523i
midget77 wrote:Det avhenger av om bilen er en leasingbil (elns) eller ikke. Det er visst ikke mulig å trekke fra/få tilbake tysk moms på gamle biler.
(Hvis jeg tar feil vil jeg gjerne rettes på.)
Hvis det ikke er momsbart med gamle biler så er det heller ingen moms å betale der. Utenom det trodde jeg kun det var forskjell privat/forhandler. Men noen som vet 100% sikkert får kjime inn.
Mazda RX-8 GT HP 2004 Winning Blue
x Mazda MX-5 1,6l 2000 Brilliant Black
Moms skal kun betales ett sted og det er der varen skal brukes.
Til tyskerne sier du at bilen skal eksporteres og da skal du ikke betale tysk moms. (Evt. betale og få den refundert.)
Er det ikke moms på slikt i Tyskland, må du nok allikevel betale moms i Norge. (Fordi Norge er et sosial(ist)demokrati etc....)
Men altså ikke begge steder. Er slik på andre produkter ihvertfall.
'92 NA 1,6 BRG "Schnell" FM Understell/1,8 bremser/JR CAI & Grenrør/Torsen 4,3:1/Advan AD08R
'16 CX-5 AWD 2,5 "Rasjonell"
Skal du få tilbake tysk moms så må du kjøpe fra forhandler, ikke privatperson.
På mobile.de velg avansert søk og merk av for MwSt. ausweisbar, da finner du de bilene hvor du får igjen tysk moms på.
Det er ikke alle forhandlere som gjør dette.
Akkurat nå er planen å følge godt med på det norske markedet, da jeg føler det er for mye risiko involvert i import. Men om det går måneder før det kommer greie biler til salgs så har jeg jo ikke noe valg.
- Miata NA 91 - Silverstone
x Miata NA 90
x BMW e39 523i
Hmm.. jeg lurer på ny Mx, da kan man jo velge min med eller uten turbo
'91 Rød - gReddy @ nok til å holde meg under 15% og ha korrekt avgass - FMIC - stygge seter - LSD - Rota JSPL 16" - 205/45 Falken - KYB AGX - HR Springs - Xplod+Focal
mariusba wrote:Hmm.. jeg lurer på ny Mx, da kan man jo velge min med eller uten turbo
Den så pen ut den. Men jeg har bestandig hatt (ubegrunnet?) frykt for vår kjære stat mtp hva de sier om slike moderate effekt-økninger om jeg skulle blitt stoppet.
- Miata NA 91 - Silverstone
x Miata NA 90
x BMW e39 523i
mariusba wrote:Hmm.. jeg lurer på ny Mx, da kan man jo velge min med eller uten turbo
Den så pen ut den. Men jeg har bestandig hatt (ubegrunnet?) frykt for vår kjære stat mtp hva de sier om slike moderate effekt-økninger om jeg skulle blitt stoppet.
Derav "med eller uten"
'91 Rød - gReddy @ nok til å holde meg under 15% og ha korrekt avgass - FMIC - stygge seter - LSD - Rota JSPL 16" - 205/45 Falken - KYB AGX - HR Springs - Xplod+Focal
mariusba wrote:Hmm.. jeg lurer på ny Mx, da kan man jo velge min med eller uten turbo
Den så pen ut den. Men jeg har bestandig hatt (ubegrunnet?) frykt for vår kjære stat mtp hva de sier om slike moderate effekt-økninger om jeg skulle blitt stoppet.
Derav "med eller uten"
Men hadde jo vært en skam å fjernet pustehjelpen, hehe.
- Miata NA 91 - Silverstone
x Miata NA 90
x BMW e39 523i