Da har jeg pella av det meste bak og kappa bumpstops ca 1cm. Ble betraktelig forskjell i de fartsdumpene jeg har flekka over etterpå
Så tok jeg for meg et annet snodig fenomen...
Etter at jeg monterte Bilstein demperne, så fant jeg ut at det var høydeforskjell fra høyre til venstre side på bilen. 1cm foran og omtrent 1/2 cm bak. Lavest på venstre side...
Har studert og sjekka alt mulig uten å egentlig finne ut av det. Ingenting er skjevt/bulka/bøyd eller noe, men oppdaga da jeg monterte coilovers foran at jeg måtte ta VELDIG mye hardere i for å få ned bærebrua på venstre side foran (bilen var også lavest her...)
Hmm... her var det altså alt for mye preload på foringene på ene siden kontra den andre. Dette tenkte jeg ikke over da jeg satt på demperne første gangen...
Sjekka dette bak nå i dag da jeg hadde av alt, og fant ut at det skilte omtrent 1" når bærebruene hang ned uten dempere...
Dermed var det bare å merke opp hvor justeringsskruene satt, løsne alt og legge lik preload på begge sider. Samtidig fikk jeg jo løsnet og smurt opp skruene, og det er jo greit å vite til den dagen jeg tar 4-hjuls kontroll

Skrudde alt sammen fast igjen med justeringsskruene på samme sted. Bilen er nå omtrent jevn høyde bak. Gjenstår å gjøre samme operasjon foran...
Utrolig morsomt med alt man finner ut av...
Satt forresten broder'n og samboer i bilen på en 3-minutters prøvetur rundt kvartalet rett før treffet på onsdag. Så der ryker mulignes konebilen til fordel for en MX5/Miata, skal se vi brått får flere medlemmer...