syk mx5
Moderator: Styremedlemmer
Re: syk mx5
Ser ut som det er bra gjort jobb etc.
Men jeg for min del ville vel valgt noe annet en wankel motor.
K20/K24 el.hva de heter hybrid, hadde vært fett.
Ser seriøst kul ut utvendig iallefall
-n

-n
Volvo V40 D2 2013
x 2001 NBFL Sport
Forumtroll
x 2001 NBFL Sport
Forumtroll
- biXen
- 7200 RPM
- Medlemsnummer: 999
- Status: Offline
-
- 7200 RPM
- Medlemsnummer: 852
Honda civic type-R motor?nope-mx5 wrote:Ser ut som det er bra gjort jobb etc.
-n
Jeg ville isåfall valgt F20 fra s2k
-
mener ganske bestemt at det er lite som kler en mx5 bedre enn en wankel motor.
syntes msm burde kommet med wankel. gjerne NA wankel.
syntes msm burde kommet med wankel. gjerne NA wankel.
Har noen kompiser som jobber hos Mazda....biXen wrote:Som om det finnes noe bedre enn wankel. Dessuten er det jo Mazda
Konklusjonen fra de rundt wankel-konseptet: bare søppel...
Rød/miata89/3-eika
- Vegard
- 7200 RPM
- Medlemsnummer: 0
Da tar vi en ny konklusjon; Dine kompiser:miata89 wrote:Har noen kompiser som jobber hos Mazda....biXen wrote:Som om det finnes noe bedre enn wankel. Dessuten er det jo Mazda
Bare søppel...
Vegard wrote:Da tar vi en ny konklusjon; Dine kompiser:miata89 wrote:Har noen kompiser som jobber hos Mazda....biXen wrote:Som om det finnes noe bedre enn wankel. Dessuten er det jo Mazda
Bare søppel...
Se her ja, en liten wankel-fantast gitt...

Rød/miata89/3-eika
- biXen
- 7200 RPM
Med tanke på hvor mye peiling folk som jobber hos Mazda i Norge har på wankel så er vel det som om jeg skulle konkludere noe angående holdbarheten på romerske byggverk.miata89 wrote:Har noen kompiser som jobber hos Mazda....biXen wrote:Som om det finnes noe bedre enn wankel. Dessuten er det jo Mazda
Med tanke på at det er ETT firma som utvikler og bygger disse motorene bør man respektere hvor bra de faktisk er, og nyte mangfoldet. RX-8 motoren er mindre i volum, lettere og sitter lengre bak og nede enn en Miata motor og yter omtrent dobbelt så mye.
I motorsport spinner wankel rundinger rundt konvensjonelle motorer i mange serier. Ikke uten grunn

www.krangler-om-idiotiske-ting.com
Du finner wankel - boxer - rekke - v-motor - diskusjonen på en god 3. plass, rett bak religion og musikk.
Uansett hvordan man vrir på det, så sier det vel sitt at Diesel er så bra at de har fått en egen klasse i Le Mans fordi de vinner alt.
Alle motorene har sine fordeler, så hvorfor krangle om det?
Du finner wankel - boxer - rekke - v-motor - diskusjonen på en god 3. plass, rett bak religion og musikk.
Uansett hvordan man vrir på det, så sier det vel sitt at Diesel er så bra at de har fått en egen klasse i Le Mans fordi de vinner alt.
Rebecka - 1993 Perlemor
2003 Audi A6 2.5 TDI Avant
[x] Masse tysk ræl + en Camaro
- Rakrygget snylter.
- Rakrygget snylter.
LoKi wrote:http://www.krangler-om-idiotiske-ting.com
Jeg for min del hakke peil på om det er dårlig eller ikke. Har bare snakket en del med disse "søplete kompisene" mine som "mekker" nedi disse wankel greiene.. Fult mulig at de heller ikke har peiling.
Rød/miata89/3-eika
- biXen
- 7200 RPM
Nå er fremdeles rekke, v og boxer samme type motorprinsipp da, så det blir jo alle mot enLoKi wrote:http://www.krangler-om-idiotiske-ting.com

Men ja, at folk jobber på Mazda betyr ikke at de har peiling på wankel. De skrur på en og annen RX-8, men det er lite de vet. Det ser man når folk har skifta motor når det var en dårlig coil osv.
Jojo, at det er lineære stempler er greit, men motorene er fortsatt forskjellige.biXen wrote:Nå er fremdeles rekke, v og boxer samme type motorprinsipp da, så det blir jo alle mot enLoKi wrote:http://www.krangler-om-idiotiske-ting.com
Alle motorene har sine fordeler, så hvorfor krangle om det?![]()
Men ja, at folk jobber på Mazda betyr ikke at de har peiling på wankel. De skrur på en og annen RX-8, men det er lite de vet. Det ser man når folk har skifta motor når det var en dårlig coil osv.
Wankel er j**** bra til sitt bruk, men de bruker for mye suppe, forurenser for mye og er for lite slitesterke. Det kommer man ikke utenom.
Men fytte grisen som de går.
Og så er det motsatt med de andre. Case closed

Men er litt enig, om man jobber på Mazda så trenger man ikke engang å ha SETT en wankelmotor.
Det ble solgt EN RX-7 FD i Norge, og det sier sitt om hvor få som egentlig ruller rundt her i landet. Alt kommer uansett an på erfaringer og utdanning, og jeg kan ikke tenke meg at det finnes en mann i Mazda som lærer bort at wankel suger.
Men å tro at man VET noe om disse motorene bare fordi man jobber for et firma som lager en bil som har det, så tar man feil.
Å si at wankel er dårlige motorer er å drite på draget, så enkelt er det.
Rebecka - 1993 Perlemor
- Rakrygget snylter.
- Rakrygget snylter.
- DrHolm
- 7200 RPM
- Medlemsnummer: 554
Mmmmm... Popcorn..
| '99 1,8 V2.0 | "Built, not bought..." |
| DiscBrakesAustralia | Hawk | Goodridge | PolyBush | RacingBeat | Sparco | NGK | Magnecore | TRMotorsport | BFGoodridge | AeroCatch | I.L. |
| DiscBrakesAustralia | Hawk | Goodridge | PolyBush | RacingBeat | Sparco | NGK | Magnecore | TRMotorsport | BFGoodridge | AeroCatch | I.L. |