Dette er Merkeregisteret til NSK.
Det betyr at de som er medlem i NSK (har betalt medlemskontingent i NSK) kan registrere bilen sin i et merkeregister.
Det er nok fullt mulig og sannsynlig at det kan bli opprettet et eget merkeregister i NSK for MX5, men det forutsetter jo at man melder seg inn der (også).
Vi har problemer med å få folk til å betale for medlemskap i vår egen klubb, så jeg tror ikke vi skal lage en forutsetning av at alle skal betale kr. 400,- i tillegg for å bli medlem av NSK.
En helt annen sak er at noen medlemmer av Norsk MX-5 / Miata Klubb (som jeg f.eks) i
tillegg er medlem av NSK.
Det er nok fordi de ønsker å delta på NSK sine arrangementer f.eks. banekjøring og møter/treff.
Legg for eksempel merke til at Porsche Club Norge ikke står oppført i merkeregisteret.
Det er fordi de er en egen klubb som oss.
Vi har forøvrig et utmerket samarbeid med NSK og blir jo stadig invitert til deres arrangementer (f.eks. Vårmønstringen på Øvrevoll og kjøringen på 1. Nyttårsdag)
En annen spørsmål er om vi skal melde oss inn i en av paraplyorganisasjonene.
For å delta i bilsport f.eks Autoslalom (på offisiellt nivå) så må man være medlem av en klubb som er registrert innen bilsport.
Landsforbundet av Motorhistoriske Kjøretøyklubber (LMK) er en annen paraplyorganisasjon som både har gode forsikringsordninger og god kontakt med myndighetene.
Her er en liste over tilknyttede foreninger
http://www.lmk.no/medlemsklubbene.
Et medlemskap i en paraplyorganisasjon er nok et tema for årsmøte.
Erik