But the Elise is not the best British sports car... because the
Mazda MX-5 is! Yes, yes I admit it; it's not entirely British. In
fact it could be argued that it's sort of completely... Japanese!
But you see, the thing is, if you go to Tokyo and order bacon, eggs,
mushrooms, and so-on-and-so-forth, even though they're in Japan
they'll still call it 'a full English Breakfast'. Ideas travel, so I
don't care where this car was designed, or where it was made, it's
still a full English Sports Car!
The MX-5 kicked off the sports car renaissance, and ever since it
came along in 1989 everyone else has been trying to beat it with more
power, more-wheel-drive, more whizz-bangs, and more fancy gearboxes.
But you can't beat the original recipe, a recipe that was written
more than sixty years ago - keep it simple! The Mazda has a
not-very-powerful 1.8 litre engine at the front, where it belongs,
not in the middle. And drive goes to the back, like it should. It's
as complicated as wood!... So who cares if it doesn't have an
electric hood and climate control. A bit chilly? Well you're
British for heavens sake - wear a hat!
En 1996 modell British Racing Green (selvsagt), med et litt spesielt våkent og oppmerksomt blikk:
Førstegangsregistrert i Norge som ny 15.mai 1996 (i tide for 17.mai toget?) til Formo AS, solgt av Formo AS i Skien (demobil?)
Kjøpt av meg 4.september 2009 på kilometerstand 121000 av en trivelig kar fra Mjøndalen.
Bilen har stort sett levd på Østlandet, og hatt et innholdsrikt liv med nærkontakt med mye rare små gjenstander (handlevogner?

Målsetting med prosjektet for meg er å bevare bilen lett, kun gjøre modifikasjoner som har en funksjon, og ellers kjøre bilen hele året og ha mange mange timers glede av et fantastisk pendlerverktøy som gir små kicks av kjøreglede til og fra jobb, siden jeg bor i perfekt MX-5 landskap på Nesodden, og kjører rundt Bunnefjorden to ganger hver dag (og er tilhenger av lange setninger).
Dette blir en litt "rekonstruert" prosjekttråd, skal forsøke å legge inn en post for hver "forandring", for å dokumentere utviklingen.

Passer godt å døpe bilen "Not Entirely", siden skiltet har bokstavene NE.........