Ikke akkurat korrekt at jeg tror det nei...Harald wrote:virker som at agility tror at alle som har klart å ødelegge en 1.6 diff bevisst ramponerer bilene sine, og hever seg litt over "slik kjøring"
fakta er at de er svake, så svake at mazda selv så at denne diffen kan vi ikke selge mer. En fornuftig upgrade hvis man har problem med en slik tidlig diff er jo da å sette inn den "store" diffen. allerede med et bittelite kompressorkit så er det nok power til at man regelrett knekker tenna på dreva i 1.6 diffen under aksellerasjon, ikke snakk om å sparke clutch, rivstarter, rett fra grus til asfalt med flatt jern, men kun normal fullgass på feks 2-3 gir.
Det er egentlig et fett om det er med åpen innmat, eller sperre. Den store modellen tåler bortimot alt man kan hive på den av fremtidige mods, eller banekjøring. torsen diffen(selve innmaten) begynner å vise tegn på smerte ved 400-450hk, men det kan også løses.
oh.. virker og som at noen tror det hjelper å sette bedre diffbrems osv inn i det lille diffhuset. Dette løser fortsatt ikke problemet med at drevsettet i 1.6 diffene er laget alt for spinkelt.

Jeg refererte kun til en beskrevet metode i denne tråden for fremgangsmåte for å ødelegge en diff, hverken mer eller mindre.
Jeg mener fortsatt at en "liten" diff, på en 1,6 uten noe for for "bittelite kompressorkit" eller 2-300hk ekstra vil fungere uten problemer... Og uten at jeg har noe som helst tyngde bak min påstand, så er jeg sikker på at det er akkurat hva mange kjører rundt med.
Men jeg stiller meg gladelig med ryggen mot en murvegg, bind for øya og en sigarett i munnvika om jeg er totalt og fullstendig på villspor her...