Glidelås til nakkestøtte sitter bom fast!

Motor, Karosseri, Softtop/Hardtop, Senking, Dekk/Felger, Bremser, Lys, Stereo
Kun Betalende medlemmer har skrivetilgang her.

Moderator: Styremedlemmer

Post Reply
User avatar
Kjell
2000 RPM
2000 RPM
Posts: 205
Joined: 06 Oct 2009, 21:24
Medlemsnummer: 857
Location: Sarpsborg
Status: Offline

Glidelås til nakkestøtte sitter bom fast!

Post by Kjell »

Har lenge hatt lyst til og gjøre noe med stereoanlegget i bilen. Har sjekket opp og i mente høyttalere, kabling, fasefeil, braketter, blindplater +++++. Clarion 2 din spiller er kjøpt inn (den originale skal shippes til Jeff Anderson i statene for en "upgrade" før den skal inn igjen). Overgangskabel til kontakter og Polk 3,5 tommere står klare til nakkestøttene. Så da setter jeg igang med friskt mot og demontere og koble fra, det går greit etter litt plunder. Tar av trekket på passasjer nakkestøtten det går også fint. Da er det bare sjåfør siden igjen før jeg kan begynne og måle med min kjære fluke for og sikre at alle kabler går riktig vei. Før jeg begynner og montere pokker og spiller.

Men &€@@€&@^%}##]#%{ neida. Glidelåsen sitter bom fast, rikker seg 5 mm kanskje og ikke noe mer. Så da sitter jeg her med en demotert bil og en nakkestøtte som ikke rikker seg. I etterpåklokskapens ånd ser jeg jo at jeg burde sjekket at begge disse gikk opp først før jeg begynte med alt det andre. Men nå er jo det litt sent .....

Hvis noen har gode råd for dette tas de i mot med takk. Har jo ikke lyst til og kutte opp setet heller ...

Kjell
1994 Miata M-Edition (Montego Blue) "Monty" for short
(X) 1997 Alfa Romeo Spider
(X) 1963 Sunbeam Alpine
(X) 1962 Sunbeam Alpine
User avatar
LoKi
7200 RPM
7200 RPM
Posts: 3702
Joined: 22 Jul 2009, 14:30
Location: Oslo
Status: Offline

Re: Glidelås til nakkestøtte sitter bom fast!

Post by LoKi »

Prøvd å varme opp sakene?
Varmepistol eller hårføner tror jeg kan gjøre susen :)
Rebecka - 1993 Perlemor
2003 Audi A6 2.5 TDI Avant
[x] Masse tysk ræl + en Camaro

- Rakrygget snylter.
User avatar
Kjell
2000 RPM
2000 RPM
Posts: 205
Joined: 06 Oct 2009, 21:24
Medlemsnummer: 857
Location: Sarpsborg
Status: Offline

Re: Glidelås til nakkestøtte sitter bom fast!

Post by Kjell »

LoKi wrote:Prøvd å varme opp sakene?
Varmepistol eller hårføner tror jeg kan gjøre susen :)
Glidelåsen er vel av plast, varme opp høres litt skummelt ut. men hårføner er vel ikke noe proble.

Har googlet litt og noen sier parafinvoks. Skal forsøke det også. Uansett utrolig irriterende. 30 min på og pelle fra hverandre det andre og 2 timer for og forsøke og åpne en glidelås.

Kjell
1994 Miata M-Edition (Montego Blue) "Monty" for short
(X) 1997 Alfa Romeo Spider
(X) 1963 Sunbeam Alpine
(X) 1962 Sunbeam Alpine
User avatar
Kjell
2000 RPM
2000 RPM
Posts: 205
Joined: 06 Oct 2009, 21:24
Medlemsnummer: 857
Location: Sarpsborg
Status: Offline

Re: Glidelås til nakkestøtte sitter bom fast!

Post by Kjell »

Etter og ha forsøkt alle råd både kjerringråd og andre endte jeg med og bruke skrutrekker forsiktig for og lage åpning i glidelåsen og så revnet jeg den helt opp. Så dro jeg glidelåsen helt over så langt jeg overhodet kunne komme. Så ohmet et jeg alle kabler (kablene i nakkestøtta var jo bare virrvarr, snakk om rot) og heiv inn de nye Polk 3,5 " coaxial høyttalerne og dro glidelåsen tilbake igjen. Så langt ser den ut til og holde. Jeg krysser fingrene.

Kjell
1994 Miata M-Edition (Montego Blue) "Monty" for short
(X) 1997 Alfa Romeo Spider
(X) 1963 Sunbeam Alpine
(X) 1962 Sunbeam Alpine
Post Reply