Ad blocker detected: Our website is made possible by displaying online advertisements to our visitors. Please consider supporting us by disabling your ad blocker on our website.
Emner som ikke har noe med Mx5/Miata å gjøre, men samtidig kan være interresant for de andre i klubben (offtopic) Kjøp og Salg av ikke MX5 relaterte ting henvises til qxl, finn.no osv..
Jeg skal ha en bil til ca 20000kr, men hva ville dere ha valgt? Skal bare brukes til og fra jobb som er noen kilometer fra huset.
Så langt er det enten Golf eller Civic.
(Trenger ikke å foreslå mx5/miata )
x 1999 MX-5 NB - 1.8l - 10th Anniversary Edition
x 1993 Miata NA - 1.6l - Limited Edition
Gamle W124 dieselpurker med de minste motorene er min favoritt på dette området. Går dass, men bruker lite drivstoff og er faktisk kjempefine og komfortable å kjøre.
MB W124 diesel er ikke optimalt når trådstarter bare skal drive med småkjøring. Da endre han opp med en tungstartet bil på vinteren som aldri blir driftsvarm.
Selv liker jeg eldre Toyota. De er skuddsikre - mao Corolla 1984-1996 eller Carina ll 1984-1997.
Vil man ha en bil med mere kjøreglede velger man W124 230-300 eller BMW E34 520.
X 1995 Miata popular equipment package
X 1993 Miata C-Pack
X 1994 Miata C-pack
Miatapowers wrote:mazda 323 bg 1.6 er min favoritt, dem er gode å kjøre, lette og billige og holde, og dem er lettsolgt til ungdom når du vil ha mx-5 igjen.
En jeg har vurdert ja!
x 1999 MX-5 NB - 1.8l - 10th Anniversary Edition
x 1993 Miata NA - 1.6l - Limited Edition
Har hatt hyundai accent som bil nr 3 i 3 år nå og bruker den stort sett til småkjøring og en sjelden gang lengre.Har hatt mye bil men denne er vel den bilen med minst problemer og lite forbruk som jeg har hatt.Har kjørt 20000 km på 3 år.MYE bil for pengene.Og et par min på bøljan blå går vel selv om jeg ikke føler at min bil er sånn.Og det er 96 mod.
Kjakan wrote:MB W124 diesel er ikke optimalt når trådstarter bare skal drive med småkjøring. Da endre han opp med en tungstartet bil på vinteren som aldri blir driftsvarm.
Selv liker jeg eldre Toyota. De er skuddsikre - mao Corolla 1984-1996 eller Carina ll 1984-1997.
Vil man ha en bil med mere kjøreglede velger man W124 230-300 eller BMW E34 520.
Den 1.7TDen er treg. Jeg brukte en slik på langtur en gang, og da brukte den 0.78...
Jeg var faktisk akkurat med på å kjøpe en brukssliter med pristak på 20k (til familiemedlem), og vi endte opp med en 1998 Subaru Impreza 1.6. Mye bil for pengene når man trenger et bra 4wd-system der man bor og har dårlig råd. Riktignok føles den billig og har en del rust, men likevel...
X 1995 Miata popular equipment package
X 1993 Miata C-Pack
X 1994 Miata C-pack
Største problemet med disse pleier å være tidligere eiere og rust. Passer du på de to tingene så er dette billige og driftsikre biler som er langt bedre enn sitt rykte.