fingrene etter en ny.
Det skulle ta ganske så lang tid før neste cabriolet sto utenfor på parkeringsplassen.
Har det siste halve året saumfart finn og autodb i leten etter den rette mx5en.
Har kikket på:
93LE (Gamle I.J.B sin)
En Sort 93mod. 1.8 i Farsund.
En Turbomatet 92mod. 1.6 fra Oslo.
En annen 90 mod. 1.6 sort fra Oslo.
Gjengangeren har vært noen store , og noen mindre mangler som har gjort at jeg har mista innteressen for bilene.
Den 03/07-2011 Dukket det opp en meget innteresang Mx5 på finn.no , og den 05/07-2011 tok jeg flyet til Gardermoen for å se på den.
Det er en 1996 modell 1.6 (late utgaven)
Synet som møtte meg fikk meg til å glise fra øre til øre. Og selgeren visste vel fra første stund at han ikke fikk kjøre bilen
hjem igjen.
(Bildene er ikke redigerte, da jeg ikke har redigeringsprogram, så tar imot tips på ett enkelt redigeringsprogram for dummies)
Etter å ha innspisert bilen på nært hold , sjekket den for evt rust , lekkasjer fra motor/drivverk , en kjapp prøvetur så var handelen i boks.
Synet som møtte meg på gardermoen
Når alle papirene var underskrevet, var det bare å starte på den 51 mil lange turen hjemmover.
Straks jeg la ut på motorveien , kjente jeg at jeg slet med å få gliset høyere enn det alerede var. For en følelse - den har
jeg savnet i lang tid.
Jeg stoppet ved en rasteplass for å ta ned taket (Var jo finvær på hjemturen, og da må man jo som ALLE vet benytte muligheten)
Straks taket var nede, og vinden suste i håret, fortsatte jeg hjemturen. Fikk mange blikk fra paserende biler, der jeg kunne lese tankene deres : Ahhh, en slik skulla jeg ønska å hatt

Kikket også etter andre mx5er på turen, men uten noe hell.
Milene trillet unna ganske så fort, og da jeg kom på Dovrefjell, begynte sola å gå ned bak fjellene, og en kald bris traff
nakken min. På tide å ha på taket igjen, så jeg stoppet - og tok noen bilder med taket på også .
Det var sikkert klekketid for knott/mygg på dovre, for skal si dere at det var svermer som kunne flådd ei ku på noen minutter der oppe.
Nede fra Dovrefjell, forbi oppdal - så var Sunndalsøra under dekkene. Stoppet for å skulle kjøpe meg ei pølse, men selvfølgelig var Stasjonen stengt

Begynte å nerme meg Kristiansund med stormskritt. Noe jeg også merka på været. Mere og mere tåke meldte seg, (helt vanlig nordmørsvær) og vel hjemme kunne jeg så vidt finne parkeringsplassen i "uværet".
Den Sorte Ravn ble produsert 19. september 1995 i Hiroshima.
Brilliant Black (PZ) og ganske standard utrustet, dvs. ikke ABS, ikke LSD. (Noe som jeg skal gjøre noe med etterhvert)
Den ble bruktimportert til Norge og registrert her første gang den 24. juni 2004.
Vil også takke Rudolf fra tolmodigheten og veldig utfylte svar på mine spørsmål i prosessen med å finne den rette bilen for
meg.

Planene mine for denne bilen kommer senere, nå skal jeg ta med meg bilen på Hitra, og vaske/polere skjønnheten