Den sorte ravn (96)
Moderator: Styremedlemmer
Re: Den sorte ravn (96)
Men turbokit gir 240 HK til samme prisen som skikkelig sugetrim Og du ender kanskje bare på 135 hk elns
I'm the scatman. No, really...
1998 Mx-5 1,8 l
1996 Mx-5 1,8 l T
x-1990 Miata
1998 Mx-5 1,8 l
1996 Mx-5 1,8 l T
x-1990 Miata
- Tonny_B
- 7200 RPM
- Posts: 1276
- Joined: 20 Sep 2008, 19:10
- Medlemsnummer: 927
- Location: Kristiansund
- Status: Offline
Re: Den sorte ravn (96)
Med utgangspkt i 1.6 så gjør jeg kansje det ja, men er usikker på hvilken motor jeg ender opp med enda. Regner med at det blir 1.8.Stehu wrote:Men turbokit gir 240 HK til samme prisen som skikkelig sugetrim Og du ender kanskje bare på 135 hk elns
Når jeg først skal ut med orginalmotor, er det ganske så kjedelig å sette i en med samme volum - når alternativet er
mye bedre. Iallefall mtp litt trim.
Er ikke så himmla stor forskjell i pris fra USA heller.
96 Mx5 import fra Tyskland. viewtopic.php?f=19&t=15489
- Tonny_B
- 7200 RPM
- Posts: 1276
- Joined: 20 Sep 2008, 19:10
- Medlemsnummer: 927
- Location: Kristiansund
- Status: Offline
Re: Den sorte ravn (96)
En liten update mens jeg venter på å få tilbake bilen fra lakkering.
Kom en litt etterlengtet pakke på døra i dag :
Men veldig usikker på om jeg blir å montere nå før vinteren.
Kom en litt etterlengtet pakke på døra i dag :
Men veldig usikker på om jeg blir å montere nå før vinteren.
96 Mx5 import fra Tyskland. viewtopic.php?f=19&t=15489
- Tonny_B
- 7200 RPM
- Posts: 1276
- Joined: 20 Sep 2008, 19:10
- Medlemsnummer: 927
- Location: Kristiansund
- Status: Offline
Re: Den sorte ravn (96)
Fikk en hyggelig telefon fra lakkereren i går, om at bilen var ferdig rustsveiset og tecktylert.
Tok benene fatt i dag, å hentet gliset mitt .
Synes han har gjort veldig bra arbeid , og ga meg 10 års garanti på arbeidet (Noe som er veldig uvanlig på slikt arbeid ) men jeg takket selvfølgelig for det, med ett stort smil rundt munnen ..
Før
Man ser det ikke på bildene, men det var så rustet fra skøyten på kanalene og bak til bakhjulet, at da lakkereren tok kniven og pirket, så var det som å skjære i smør. (Glemte selvfølgelig kameraet) hullet ble større og større. Så alt fra skøyten på kanalen - til bakhjulet er skiftet, samt ett stykke oppover bakskjermen.
Etter behandling :
Tok benene fatt i dag, å hentet gliset mitt .
Synes han har gjort veldig bra arbeid , og ga meg 10 års garanti på arbeidet (Noe som er veldig uvanlig på slikt arbeid ) men jeg takket selvfølgelig for det, med ett stort smil rundt munnen ..
Før
Man ser det ikke på bildene, men det var så rustet fra skøyten på kanalene og bak til bakhjulet, at da lakkereren tok kniven og pirket, så var det som å skjære i smør. (Glemte selvfølgelig kameraet) hullet ble større og større. Så alt fra skøyten på kanalen - til bakhjulet er skiftet, samt ett stykke oppover bakskjermen.
Etter behandling :
96 Mx5 import fra Tyskland. viewtopic.php?f=19&t=15489
Re: Den sorte ravn (96)
Hva kosta sveise-fiksinga?
Rebecka - 1993 Perlemor
2003 Audi A6 2.5 TDI Avant
[x] Masse tysk ræl + en Camaro
- Rakrygget snylter.
2003 Audi A6 2.5 TDI Avant
[x] Masse tysk ræl + en Camaro
- Rakrygget snylter.
- Tonny_B
- 7200 RPM
- Posts: 1276
- Joined: 20 Sep 2008, 19:10
- Medlemsnummer: 927
- Location: Kristiansund
- Status: Offline
Re: Den sorte ravn (96)
I utgangspunktet ble vi enige om 5-6.000.- men da rusta var mere omfattende, ble vi enige om 9.500.- pluss tecktyl.LoKi wrote:Hva kosta sveise-fiksinga?
96 Mx5 import fra Tyskland. viewtopic.php?f=19&t=15489
- anton.g
- 6500 RPM
- Posts: 744
- Joined: 16 Jul 2007, 23:18
- Medlemsnummer: 664
- Location: Trøndelag
- Status: Offline
Re: Den sorte ravn (96)
Rustsveisinng er dyrt, men tydelig at han som har gjort jobben, vet hva han gjør.Tonny_B wrote:I utgangspunktet ble vi enige om 5-6.000.- men da rusta var mere omfattende, ble vi enige om 9.500.- pluss tecktyl.LoKi wrote:Hva kosta sveise-fiksinga?
Med 10-års garanti på rustsveising, da vet du hva du gjør og bra etterbehandling av jobben.
Ikke noe problem å sveise inn noen plater, det er hva som blir gjort etterpå som garanterer for at rusta ikke kommer tilbake.
Pen bil forresten........
anser
anton.g
1990,Miata : http://www.mx5-miata.no/phpbb/viewtopic.php?f=24&t=8041
1990 Porsche 944 S2, Cabriolet.
1990,Miata : http://www.mx5-miata.no/phpbb/viewtopic.php?f=24&t=8041
1990 Porsche 944 S2, Cabriolet.
- midget77
- 6500 RPM
- Posts: 813
- Joined: 01 Sep 2004, 02:00
- Medlemsnummer: 517
- Location: Fredrikstad
- Contact:
- Status: Offline
Re: Den sorte ravn (96)
Ser flott ut. Gratulerer.
Thorvald
Classic red Miata 1989 prod. juni 89 -
'A' package
Rød, original hardtop.
185/60x14 på BBS-sommer og sjøstjerner-vinter
- originalt kort tonneau cover
Classic red Miata 1989 prod. juni 89 -
'A' package
Rød, original hardtop.
185/60x14 på BBS-sommer og sjøstjerner-vinter
- originalt kort tonneau cover
- Tonny_B
- 7200 RPM
- Posts: 1276
- Joined: 20 Sep 2008, 19:10
- Medlemsnummer: 927
- Location: Kristiansund
- Status: Offline
Re: Den sorte ravn (96)
Lakkereren skulle egentlig ha gått av med pensjon for 1 år siden, å har holdt på i 34 år som lakkerer.
Fikk en billigere pris ved Vevang Antirust (40 min unna her) men valgte den mere erfarende framfor billigere pris, og med tanke på Garantien jeg fikk med på kjøpet, så synes jeg heller ikke prisen var noe å utsette på. Nå ser bilen såppas bra ut i lakken ellers også, så den planlagte hellakkeringa til sommeren utgår - og kronasjene blir brukt til understell og motorrelaterte ting
Takker dere begge for hyggelige komplemang
Gleder meg til å teste Hardtopp neste mnd, håper det blir litt mindre støy i cupeen .
Fikk en billigere pris ved Vevang Antirust (40 min unna her) men valgte den mere erfarende framfor billigere pris, og med tanke på Garantien jeg fikk med på kjøpet, så synes jeg heller ikke prisen var noe å utsette på. Nå ser bilen såppas bra ut i lakken ellers også, så den planlagte hellakkeringa til sommeren utgår - og kronasjene blir brukt til understell og motorrelaterte ting
Takker dere begge for hyggelige komplemang
Gleder meg til å teste Hardtopp neste mnd, håper det blir litt mindre støy i cupeen .
96 Mx5 import fra Tyskland. viewtopic.php?f=19&t=15489
- Tonny_B
- 7200 RPM
- Posts: 1276
- Joined: 20 Sep 2008, 19:10
- Medlemsnummer: 927
- Location: Kristiansund
- Status: Offline
Re: Den sorte ravn (96)
Monterte 3 coilovers i dag.
Og greide å knekke den ene bolten på opphengskula på den nedre bærebroa.
Kan man kjøre med bilen når bolten er borte/knekt? eller bør jeg vente til jeg får tak i ny?
Slik ser den ut nå : Ganske så usynkronisert høyde på demperene Blir å stille de inn i rett høyde når jeg har fått på alle
coiloversene. (Har igjen pasasjersiden forran)
Blir å legge meg ca en cm lavere enn det er forran nå.
Og greide å knekke den ene bolten på opphengskula på den nedre bærebroa.
Kan man kjøre med bilen når bolten er borte/knekt? eller bør jeg vente til jeg får tak i ny?
Slik ser den ut nå : Ganske så usynkronisert høyde på demperene Blir å stille de inn i rett høyde når jeg har fått på alle
coiloversene. (Har igjen pasasjersiden forran)
Blir å legge meg ca en cm lavere enn det er forran nå.
96 Mx5 import fra Tyskland. viewtopic.php?f=19&t=15489
- Tonny_B
- 7200 RPM
- Posts: 1276
- Joined: 20 Sep 2008, 19:10
- Medlemsnummer: 927
- Location: Kristiansund
- Status: Offline
Re: Den sorte ravn (96)
Er vanlige V-Maxx bestilt fra ebay.deØrnbjørn wrote:Er det V-maxx fra Flyin' Miata eller vanlige V-maxx?
96 Mx5 import fra Tyskland. viewtopic.php?f=19&t=15489
- Tonny_B
- 7200 RPM
- Posts: 1276
- Joined: 20 Sep 2008, 19:10
- Medlemsnummer: 927
- Location: Kristiansund
- Status: Offline
Re: Den sorte ravn (96)
Fikk montert den siste coiloversen i dag, samt stilt inn rett høyde på alle demperene.
Ble ei erfaring klokere under skruingen. På førersiden skrudde jeg av nedre opphengskule forran for å få ut demperen. Noe som
resulterte i knekt bolt (Bolten ved demperen) Så på pasasjersiden fikk jeg ett godt råd fra Anton. Nemmelig å skru av øvre bærebro istedenfor, så slipper man knekte bolter :
Bolten på øvre bærebru:
Løsne demper i underkant , samt bolt til krenkestag/stabstag:
Og 2 bolter ved topmount - så er demperen løs:
Stilte også inn riktig høyde på bilen :
Så da er det bare å vente på ny opphengskule på førersiden som er på vei fra Anton
Ble ei erfaring klokere under skruingen. På førersiden skrudde jeg av nedre opphengskule forran for å få ut demperen. Noe som
resulterte i knekt bolt (Bolten ved demperen) Så på pasasjersiden fikk jeg ett godt råd fra Anton. Nemmelig å skru av øvre bærebro istedenfor, så slipper man knekte bolter :
Bolten på øvre bærebru:
Løsne demper i underkant , samt bolt til krenkestag/stabstag:
Og 2 bolter ved topmount - så er demperen løs:
Stilte også inn riktig høyde på bilen :
Så da er det bare å vente på ny opphengskule på førersiden som er på vei fra Anton
96 Mx5 import fra Tyskland. viewtopic.php?f=19&t=15489
- anton.g
- 6500 RPM
- Posts: 744
- Joined: 16 Jul 2007, 23:18
- Medlemsnummer: 664
- Location: Trøndelag
- Status: Offline
Re: Den sorte ravn (96)
Bak ser det veldig bra ut.
Opphengskula gikk i posten i dag formiddag, så forhåpentligvis har du den allerede torsdag.
Med det samme du holder på under der, så spray på rustløser på justerbolter, både fram og bak, letter jobben med 4-hjulskontrollen.
Minsker også sjansen til å knekke de boltene også.
Blir artig å se ferdig senka og justert.
Er det 15 eller 16" felger du kjører med ?
anser
Opphengskula gikk i posten i dag formiddag, så forhåpentligvis har du den allerede torsdag.
Med det samme du holder på under der, så spray på rustløser på justerbolter, både fram og bak, letter jobben med 4-hjulskontrollen.
Minsker også sjansen til å knekke de boltene også.
Blir artig å se ferdig senka og justert.
Er det 15 eller 16" felger du kjører med ?
anser
anton.g
1990,Miata : http://www.mx5-miata.no/phpbb/viewtopic.php?f=24&t=8041
1990 Porsche 944 S2, Cabriolet.
1990,Miata : http://www.mx5-miata.no/phpbb/viewtopic.php?f=24&t=8041
1990 Porsche 944 S2, Cabriolet.