Ad blocker detected: Our website is made possible by displaying online advertisements to our visitors. Please consider supporting us by disabling your ad blocker on our website.
Banzaibaggen wrote:Nå kjenner ikke jeg bilen men ser ikke noe spesielt som skal tillsi den prisen. Det er ikke så lett å bli kvitt biler som ikke er godkjent i vognkortet. Stod en til salgs i 4+mnd i fjor som ikke ble solgt for 85k, og den var godkjent.
Den turboen som står der gir toppen 230hk med de riktige delene, men det er ikke stemplene som er svake på disse motorene, det er rådene. Tror du skal komme billigere unna om du bygger det selv med brukte deler fra nettet.
Åge
Hei! Jeg takker så mye for svarene. Denne motoren har smidde råder, stempler og datasprut. Han mente dette var ett oppsett god for ca 400hk.
Jeg har ingen aning, men syntes svarene jeg fikk fra han virket troverdig.
Er det flere synspunkter?
Jeg synes ikke den dro noe særlig. Jeg hadde nok forventet et enda mere drag med turbo og liten egenvekt. Den slapp seg ikke løs på 2.gir, selv med litt provosering. (Med skikkelig provosering ville den selvsagt gjort det, men det er ikke noe man gjør på en prøvekjøring :p)
Girkassa virket også halveis ødelagt. Ved hurtig giring var det ikke enkelt å få den i 3.gir. Etter å ha kjørt den god og varm ville den heller ikke ut ifra revers. Den låste seg helt. Måtte slå av bilen for å få den i "fri".
Selger mente bilen var god for 400hk, men da jeg skrudde opp trykket fra 05-06 til 07-08 bar, så gikk den dårligere. Bilen var ellers nesten helt strøken i karosseriet. Noe småplukk, men det kommer man sikkert ikke utenom på disse bilene. I alt en utrolig morsom bil, men trodde dette turbo-oppsettet skulle sparke enda råere.
Greddy har, etter det eg veit, eit turbokit, med TD04H-15G-turboen. Dette er eit "start-kit", som i utgangspunktet gir 30-40 hester ekstra. Kittet koster ca 1600$.
Girproblemene høres kjent ut og hjå meg var det slaveclutchsylinderen.
Ørnbjørn wrote:Greddy har, etter det eg veit, eit turbokit, med TD04H-15G-turboen. Dette er eit "start-kit", som i utgangspunktet gir 30-40 hester ekstra. Kittet koster ca 1600$.
Girproblemene høres kjent ut og hjå meg var det slaveclutchsylinderen.
Riktig. Vanskelig å se hvor mye hk det var. Ifølge selger så var motorbygget så hinsides rått bygg, men..
Banzaibaggen wrote:Hvor bor du? Er du i nærheten så kan du få prøve min med 0,8 i ladetrykk så ser du om det er som du forventer eller om du skal finne noe grommere.
Åge
Det skulle jeg gjerne har gjort. Jeg holder til i Hamar. Det er vel rundt 2 timer ned til deg (utifra profilinformasjonen din).
Du skal ikke tilfeldigvis til Hamar omegn i nærmeste fremtid?