Ad blocker detected: Our website is made possible by displaying online advertisements to our visitors. Please consider supporting us by disabling your ad blocker on our website.
Stalfa wrote:Eller betale noen for å gjøre det, som gjør det daglig.
Noen tips ?
Erik
MX-5 1990, Rudolf
Mazdaspeed Miata 2005, Chili
Fiat 2300 S Coupe, Ghia
Vignale Samantha 1969, Samantha
Lancia Beta Montecarlo 1975, Martin
Lancia Beta Montecarlo 1977
Lancia Beta 2000 HPE 1978
Bertone X1/9 1982, Bertil
Volvo P1800 1961 (Bygget av Jensen i England)
X Miata 1993 LE, Leopold
X Miata 1995 R-package
Stalfa wrote:Eller betale noen for å gjøre det, som gjør det daglig.
Noen tips ?
Hadde jeg hatt det problemet ville jeg ha ringt til Ski motorverksted og spurt. De ligger i mitt nabolag og har et godt rykte.
Hadde jeg ikke hatt det så ville jeg kanskje sjekket opp med et verksted jeg hadde god dialog med og høre hva de ville ha gjort. Har inntrykk av at verksteder ofte bruker spesialverksteder i enkelte tilfeller.
-Stian '95 'MX-5/Miata 1.8 BRG.
'16 Mazda 6 2.5 Optimum Stasjonsvogn
'06 Toyta Yaris 1.3 COP => går som et olja lyn
mojo-91 wrote:Jeg har kjørt en tank med fuel line / injector cleaner , men det er vel kanskje mer guffe inni railen. Jeg skal ta en titt og spyle rent med brake-cleaner.
Kreativ fyr som fikser dette på en relativt enkel måte.
Når du har fått til dette, så kommer du en tur i garasjen og tar mine (12stk) også ?
Erik
Ser jo ikke helt umulig ut det der, da.
Må bare få tak i en ekstra slik pluggledning, som man plugger i bensindysa.
Sprøyte kan man få tak i nede på plata
89-Miata 1,6/RB-header/RB-Dual Exhaust catback/JR-cai/FCM understell /
FM swaybars/1,8-bremser/Rota RB 15x7-et35
Ser at de tar kr. 1350,- for rens/service av 4 stk dyser.
Spørs om jeg ikke prøver ut metoden fra youtube da gitt.
Erik
MX-5 1990, Rudolf
Mazdaspeed Miata 2005, Chili
Fiat 2300 S Coupe, Ghia
Vignale Samantha 1969, Samantha
Lancia Beta Montecarlo 1975, Martin
Lancia Beta Montecarlo 1977
Lancia Beta 2000 HPE 1978
Bertone X1/9 1982, Bertil
Volvo P1800 1961 (Bygget av Jensen i England)
X Miata 1993 LE, Leopold
X Miata 1995 R-package
Youtubemetoden ser bra ut den. Jeg gjorde det på en litt annen måte når jeg fikk meg «nye» dyser. Laget meg et lite stativ der jeg monterte dysene sammen med fuelrailen. Satte dysene ned i hver sin lille flaske, koblet dysene sammen slik at jeg kunne aktivere dem med en knapp. Koblet til to lange bensinslanger slik at jeg brukte bensinpumpa i bilen. Ved å stenge returen kunne jeg fylle fuelrailen/slangen med rensemiddel og kjøre det gjennom dysene.
Med denne måten å teste på så finner du ut om dysene lekker ved rett arbeidstrykk, du kan se strålemønsteret og ved å måle innholdet i flaskene med et millilitermål kan du også se om de spruter ut like mye bensin. Hvis de ikke gjør det så kan du rense mer, sende de til noen profesjonelle eller bytte dem ut.
1990 Na, Greddy turbo, Jackson luft-vann intercooler, DIYPNP, 2,25" eksos, custom downpipe, noe bling-bling
(Kanskje best å bruke eventuelt før det går så langt som i Mojo sitt tilfelle...)
Magnus
Den slags "lurium" tror jeg ikke gjør noe med rusk og avleiringer som har satt seg i filteret i bensindysa.
Bensindysene har nemlig en liten "filter-kurv" i toppen.
Det var der rustpartiklene hadde samlet seg på bilen til mojo.
Det eneste saliggjørende er nok å blåse reint begge veier slik at rasket blir fjernet.
Erik
MX-5 1990, Rudolf
Mazdaspeed Miata 2005, Chili
Fiat 2300 S Coupe, Ghia
Vignale Samantha 1969, Samantha
Lancia Beta Montecarlo 1975, Martin
Lancia Beta Montecarlo 1977
Lancia Beta 2000 HPE 1978
Bertone X1/9 1982, Bertil
Volvo P1800 1961 (Bygget av Jensen i England)
X Miata 1993 LE, Leopold
X Miata 1995 R-package
Jeg har som sagt kjørt en tank med dette "lurium" uten nevneverdig effektøkning. Men nå har motoren begynt å slokne helt, i fart. Må stoppe opp og sette på nødblinken, skru av tenninga, ta et dypt åndedrag for så å vri om nøkkelen igjen, i håp om at motoren starter igjen. Og det gjør den hver gang. Jeg er redd dette ikke kan være forårsaket "rusk i bensinsystemet" tror nok heller det er bensinpumpa som virkelig er i ferd med å slenge I'm håndkle
89-Miata 1,6/RB-header/RB-Dual Exhaust catback/JR-cai/FCM understell /
FM swaybars/1,8-bremser/Rota RB 15x7-et35
Særlig denne beskrivelsen passer godt til det jeg opplever:
Your car will lose power as you pull away from a standing stop.
You push down on the accelerator, and the car starts to go and suddenly seems like it is going to die. Immediately, it seems to restart and off you go.
89-Miata 1,6/RB-header/RB-Dual Exhaust catback/JR-cai/FCM understell /
FM swaybars/1,8-bremser/Rota RB 15x7-et35
Innser at en bensinpumpe nødvendigvis er binær i sin oppførsel.
Men om de sponene kom i fra bensinpumpe burdet de vel stoppe i bensinfilteret?
At sponene ikke kommer fra bensinpumpa/tanken kan nok stemme, så disse kommer nok fra "etter" bensinfilteret og sannsynligvis fra fuelrailen, som Erik nevnte.
At bensinpumpa er lunefull har nok ikke noe med dette å gjøre skulle jeg tro.
89-Miata 1,6/RB-header/RB-Dual Exhaust catback/JR-cai/FCM understell /
FM swaybars/1,8-bremser/Rota RB 15x7-et35