JøssØrnbjørn wrote:Såg du stod og gnukka konsentrert på Statoil Kiellands. Eg var innom, fylte og farte.
Trenger meir bråkete eksos for at folk skal løfte blikket, tydligvis

Da må du jammen ha lista deg forsiktig forbi ......
Erik
Moderator: Styremedlemmer
JøssØrnbjørn wrote:Såg du stod og gnukka konsentrert på Statoil Kiellands. Eg var innom, fylte og farte.
Trenger meir bråkete eksos for at folk skal løfte blikket, tydligvis
Jo takk bare braFred wrote:Hvordan går det med herligheten? Funnet ut av "problemene" med ulyder og løfterne?
Moro å se hva som har skjedd siden sist jeg var innom.
Svært sannsynlig .....mojo-91 wrote:Helt rått, dette her. Tipper martinirosso også kommer til å bli godt kjent med denne bukken
Har samme ulyden. Må man løsne noen deler til eksosen i fra hverandre eller er det bare å demontere varmeskjoldet bestemt?Rudolf wrote: Det ene var, ikke uventet, varmeskjoldet rundt fremre delen av eksosanlegget.
Jeg må innrømme at jeg har fjernet noe av varmeskjoldetStalfa wrote: Har samme ulyden. Må man løsne noen deler til eksosen i fra hverandre eller er det bare å demontere varmeskjoldet bestemt?
Hva erstatter du det med, og hvorfor?
"Greit"? Trodde du siktet for litt høyere enn greit.Rudolf wrote: De fleste (alle?) "aftermarket" eksosanlegg man kjøper er jo uten varmeskjold og det går jo greit å bruke dem.
Tanker, i rekken ikke-faktabasert mysing. =>Rudolf wrote: Har aldri opplevd at varme fra eksosanlegget har vært et problem i forhold til andre deler av bilens underside.
Varmeskjoldene er der for å beskytte resten av bilen mot varmeutviklingen som stråler fra eksosanlegget, ikke for å isolere.Stalfa wrote:........
Tanker, i rekken ikke-faktabasert mysing. =>
-Bedre isolert eksoslanlegg før katalysatoren vil vel gjøre at den begynner å jobbe effektivt tidligere.
-Etter katalysatoren så er kanskje isolering rundt diffen et poeng.