Prisoverslag må være feil (Haster).
Moderator: Styremedlemmer
- MacBain
- 2000 RPM
- Posts: 272
- Joined: 27 Mar 2010, 00:20
- Medlemsnummer: 900
- Location: Oslo
- Status: Offline
Prisoverslag må være feil (Haster).
Jeg hadde bilen inne til Eu kontroll samt Ac service idag hos snapdrive, som kostet ca 1500,-. Det var greit nok, men de fant følgende feil:
2er feil -Knekt fjær bak(begge skal byttes), rust på bremserør, dette skulle de ha 9500,- for å utbedre.
Kan da maks koste 5000,- å bytte fjærer samt nytt bremserør kan da ikke koste 4500,-
Fikk anmerkning på stabstag bak (tror jeg) samt at bremsekaliperen forran hang litt, for dette skulle de ha 6500,- for.
Altså totalt 17000,-
Er ikke dette helt sinnsyke priser? eller tar jeg feil???
P.g.a dårlig helse får jeg ikke utbedret dette selv så jeg er avhengig av at det blir gjort av andre. Hva skal jeg gjøre, jeg ble litt tatt på senga av alt dette så jeg sa de fikk utbedre feilene (da jeg selvsagt vil at bilen skal være 100%), men hva burde jeg gjøre?, haster derfor med tilbakemeldinger før de setter igang med arbeidet.
2er feil -Knekt fjær bak(begge skal byttes), rust på bremserør, dette skulle de ha 9500,- for å utbedre.
Kan da maks koste 5000,- å bytte fjærer samt nytt bremserør kan da ikke koste 4500,-
Fikk anmerkning på stabstag bak (tror jeg) samt at bremsekaliperen forran hang litt, for dette skulle de ha 6500,- for.
Altså totalt 17000,-
Er ikke dette helt sinnsyke priser? eller tar jeg feil???
P.g.a dårlig helse får jeg ikke utbedret dette selv så jeg er avhengig av at det blir gjort av andre. Hva skal jeg gjøre, jeg ble litt tatt på senga av alt dette så jeg sa de fikk utbedre feilene (da jeg selvsagt vil at bilen skal være 100%), men hva burde jeg gjøre?, haster derfor med tilbakemeldinger før de setter igang med arbeidet.
Miata 1995 1.8
- obi-one
- 7200 RPM
- Posts: 1146
- Joined: 12 Sep 2009, 22:00
- Medlemsnummer: 829
- Location: Nesodden
- Status: Offline
Re: Prisoverslag må være feil (Haster).
Jeg har gjort begge deler selv (se tråden min). Synes prisene var veldig høye, ville ha sjekket to alternative verksteder, gjerne ute av byen, f.eks maxda forhandleren på Ski, som gir 10% rabatt på deler til medlemmer, samt mekonomen på kolbotn. Men det er en del arbeid, så det koster nok litt....
Lykke til!
MVH
Øyvind
Lykke til!
MVH
Øyvind
- MacBain
- 2000 RPM
- Posts: 272
- Joined: 27 Mar 2010, 00:20
- Medlemsnummer: 900
- Location: Oslo
- Status: Offline
Re: Prisoverslag må være feil (Haster).
Skal ringe Mazda i morgen. På audien som er ett år nyere betalte jeg 2800,- i arbeid for skifte av dempere og fjærer. Fjærene til mazdaen koster vel ikke mer en 1000,- stykket?
Miata 1995 1.8
- MxMats
- 6500 RPM
- Posts: 642
- Joined: 22 Oct 2007, 18:18
- Medlemsnummer: 830
- Location: Drammen
- Status: Offline
Re: Prisoverslag må være feil (Haster).
Jeg betalte godt under 3000 for å bytte bremserør bak i høst. Dette var hos et mindre, uavhengig verksted.
-96 Brg NA8C
-04 Bmw 116i
x-93 Mazda 626
X- Peugeot 306
X- Peugeot Spx
-04 Bmw 116i
x-93 Mazda 626
X- Peugeot 306
X- Peugeot Spx
- MacBain
- 2000 RPM
- Posts: 272
- Joined: 27 Mar 2010, 00:20
- Medlemsnummer: 900
- Location: Oslo
- Status: Offline
Re: Prisoverslag må være feil (Haster).
Huff, da er det kanskje bare å bite i det sure eple og hoste opp pengene
.
Offtopic: hvorfor lages det ikke rustfrie bremserør som standard???

Offtopic: hvorfor lages det ikke rustfrie bremserør som standard???
Miata 1995 1.8
-
- 7200 RPM
- Posts: 1124
- Joined: 03 Jan 2013, 22:24
- Medlemsnummer: 1062
- Location: Oslo - Sentrum
- Status: Offline
Re: Prisoverslag må være feil (Haster).
Sikkert av prishensyn på samme måte som resten av bilen heller ikke er laget av rustfritt selv om det hadde vært fint. I tillegg til at materialet er dyrere er det så hardt at det sikkert kreves helt andre produksjonsmetoder. Tenk deg forskjellen på å bøye og flense et rustfritt rør kontra et vanlig stålrør.MacBain wrote: Offtopic: hvorfor lages det ikke rustfrie bremserør som standard???
Vet man får kjøpt rustfrie bremserør på bestilling, men tror det koster....
Miata 1993 1,6 B-package kompressor (MP45)
Jaguar E-type 1968 4.2 Series 1 Open Two Seater
Caterham Superlight R 1998
Specialized Stumpjumper
Straight roads are for fast cars, turns are for fast drivers. -Colin McRae
Jaguar E-type 1968 4.2 Series 1 Open Two Seater
Caterham Superlight R 1998
Specialized Stumpjumper

Straight roads are for fast cars, turns are for fast drivers. -Colin McRae
- MacBain
- 2000 RPM
- Posts: 272
- Joined: 27 Mar 2010, 00:20
- Medlemsnummer: 900
- Location: Oslo
- Status: Offline
Re: Prisoverslag må være feil (Haster).
Snakket med mazda og de mente dette var en grei pris, så da får det bare stå til.
Miata 1995 1.8
- mussa
- 7200 RPM
- Posts: 3538
- Joined: 31 Jul 2006, 02:00
- Medlemsnummer: 642
- Location: Hokksund
- Status: Offline
Re: Prisoverslag må være feil (Haster).
Føler med deg.. Har slakk i registerkjedet på min BMW som står på verksted, før jeg selger den.. Rep. sum: 27 000.-++ Koster å fikse bil ja..
Med vennlig hilsen Marius, Hokksund
X 2001 MX5 1.8 Sport
X 1990 Miata B-pack
2014 Mazda 6 2.2 twinturbodiesel 175hk, Optimum
2006 Suzuki XL7
X 2001 MX5 1.8 Sport
X 1990 Miata B-pack
2014 Mazda 6 2.2 twinturbodiesel 175hk, Optimum
2006 Suzuki XL7
-
- 6500 RPM
- Posts: 744
- Joined: 05 Jan 2011, 20:31
- Medlemsnummer: 982
- Location: Sandnes
- Status: Offline
Re: Prisoverslag må være feil (Haster).
~8000kr (2300kr + arb) for å byte gassfjører til bakluke til Touaregen. Eg fann lesjøfors fjører på nettet til under tusenlappen og eg tenker eg ikkje bruker meir enn 3 timer på jobben. Ja, eg må ned med taktrekk og div deksler for å bytta... Kan igrunn ta meg ein dag fri for å gjera jobben ikkje tape så mykje på reperasjonen
2019' MX5 Grå 2.0L Sport
1990' 323 GTX
X 1991' MX5 BRG 1.8 VVT
1990' 323 GTX
X 1991' MX5 BRG 1.8 VVT
- MacBain
- 2000 RPM
- Posts: 272
- Joined: 27 Mar 2010, 00:20
- Medlemsnummer: 900
- Location: Oslo
- Status: Offline
Re: Prisoverslag må være feil (Haster).
Fikk "gledelig" nytt om att kaliperen måtte byttes til den nette sum av 3600,- også. Var forresten link leddene på begge sider som skulle byttes, Foringen til stabstagget var ikke påkrevd å bytte, men når jeg nå først må ut men over 20000,- kunne de like gjerne bytte de også.
Rart så mye kan ha skjedd på to år, med tanke på hvor lite den er kjørt.
Blir ny rekord i verkstedregning dette her
, men bilen blir jo til gjenngjeld 100%.
Rart så mye kan ha skjedd på to år, med tanke på hvor lite den er kjørt.
Blir ny rekord i verkstedregning dette her

Miata 1995 1.8
- Rudolf
- 7200 RPM
- Posts: 5969
- Joined: 26 Sep 2006, 02:00
- Medlemsnummer: 627
- Location: Oslo
- Contact:
- Status: Offline
Man sparer myyyye på å skru selv.
Kjøper i tillegg brukte deler fra Autolink og MX5Heaven (slitedeler kjøpes nye).
Da blir det "normale" bilholdet rimelig.
Erik
Kjøper i tillegg brukte deler fra Autolink og MX5Heaven (slitedeler kjøpes nye).
Da blir det "normale" bilholdet rimelig.
Erik
MX-5 1990, Rudolf
Mazdaspeed Miata 2005, Chili
Fiat 2300 S Coupe, Ghia
Vignale Samantha 1969, Samantha
Lancia Beta Montecarlo 1975, Martin
Lancia Beta Montecarlo 1977
Lancia Beta 2000 HPE 1978
Bertone X1/9 1982, Bertil
Volvo P1800 1961 (Bygget av Jensen i England)
X Miata 1993 LE, Leopold
X Miata 1995 R-package
Mazdaspeed Miata 2005, Chili
Fiat 2300 S Coupe, Ghia
Vignale Samantha 1969, Samantha
Lancia Beta Montecarlo 1975, Martin
Lancia Beta Montecarlo 1977
Lancia Beta 2000 HPE 1978
Bertone X1/9 1982, Bertil
Volvo P1800 1961 (Bygget av Jensen i England)
X Miata 1993 LE, Leopold
X Miata 1995 R-package
- MacBain
- 2000 RPM
- Posts: 272
- Joined: 27 Mar 2010, 00:20
- Medlemsnummer: 900
- Location: Oslo
- Status: Offline
Re: Prisoverslag må være feil (Haster).
Jepp, har alltid gjort det meste selv, men p.g.a prolaps i ryggen har jeg ikke fått gjort så mye de siste 2 årene, bare små ting.
Er ufattelig frustrerende og måtte sette bort arbeidet
, ikke minst dyyyrt.
Nå er det ikke mer å utbedre på bilen, så forhåpentligvis holder den en god stund til
.
Er ufattelig frustrerende og måtte sette bort arbeidet

Nå er det ikke mer å utbedre på bilen, så forhåpentligvis holder den en god stund til

Miata 1995 1.8
- Agility
- 7200 RPM
- Posts: 1687
- Joined: 06 Jun 2009, 16:10
- Medlemsnummer: 813
- Location: Jeppedalen, Hurdal
- Status: Offline
Re: Prisoverslag må være feil (Haster).
Snapdrive er jo ikke akkurat kjent for å ha hyggelige priser, det du beskriver der, vil jeg på godt norsk kalle et regelrett ran.
Lurer på hva de tar i timepris på det småtteriet der.....
Lurer på hva de tar i timepris på det småtteriet der.....

-93 LE -Leopold
-10 MX-5 NC PRHT Storm
-92 Jaguar XJS V12 convertible -It's a JÆÆÆG....
-17 Kia Soul EV -Batteribil
-15 MB GLK 220cdi 4Matic -Bikkjebil
[X] -91 MX-5 kompressor IL Tempo... -Lekebil
[X] -90 Miata Mazdarati
[X] -93 Miata SE Special
-10 MX-5 NC PRHT Storm
-92 Jaguar XJS V12 convertible -It's a JÆÆÆG....
-17 Kia Soul EV -Batteribil
-15 MB GLK 220cdi 4Matic -Bikkjebil
[X] -91 MX-5 kompressor IL Tempo... -Lekebil
[X] -90 Miata Mazdarati
[X] -93 Miata SE Special
- gelerium
- 4200 RPM
- Posts: 417
- Joined: 30 Aug 2010, 16:38
- Medlemsnummer: 1017
- Location: Bergen
- Contact:
- Status: Offline
Re: Prisoverslag må være feil (Haster).
Bilen din er kjørbar går jeg utfra. Nå får jeg sikkert hele norskemafifaen etter meg men ta en tur til Danmark eller Sverige. Ring litt rundt før du ta turen. Jeg ga 4000kr for skift av alle klosser, skiver og clutch da jeg bodde i København, det var på min NA (Klossene og skivene hadde jeg fra før av så av deler i den prisen var kun clutch).
99 MX5 1,6L Classic red *Solgt*
91 MX5 1,6L Classic red *Solgt*
91 MX5 1,6L Classic red *Solgt*
- MacBain
- 2000 RPM
- Posts: 272
- Joined: 27 Mar 2010, 00:20
- Medlemsnummer: 900
- Location: Oslo
- Status: Offline
Re: Prisoverslag må være feil (Haster).
Jeg syntes også det var i overkant. De tar standardpriser, men allikevel får jeg ikke regnestykket til å gå opp.
Hvis delene koster ca følgende:
Fjærer 2000,-
Kalipper 3000,-
Bremeserør 500,-
"Linkarmer" 1000,-
Foringer 500,-
Da vil delene koste ca 7000,- og de resterende 13000,- i arbeid. En standard mekaniker time koster vel ca 1000,-, så de bruker altså 13 timer på dette
.
De har allerede begynnt på jobben, så jeg for svelge denne stoore kamelen her, men i framtiden får jeg finne ett annet sted.
Har alltid skrudd det meste selv så er en ubehaglig omstilling
, får håpe helsa ordner seg i løpet av året.
Litt offtopic igjen, men husker da celicaen min sleit med att den kokte, da ville toyota bytte både radiator, og muligens toppakning selv om jeg mente det var termostaten. Ba dem om å ikke gjøre noe bytta termostaten selv og bilen var fin igjen.
Så moralen er vel att hvis man ikke kjenner en mekaniker eller skrur selv så er man dømt nord og ned her i landet
,
Hvis delene koster ca følgende:
Fjærer 2000,-
Kalipper 3000,-
Bremeserør 500,-
"Linkarmer" 1000,-
Foringer 500,-
Da vil delene koste ca 7000,- og de resterende 13000,- i arbeid. En standard mekaniker time koster vel ca 1000,-, så de bruker altså 13 timer på dette

De har allerede begynnt på jobben, så jeg for svelge denne stoore kamelen her, men i framtiden får jeg finne ett annet sted.
Har alltid skrudd det meste selv så er en ubehaglig omstilling

Litt offtopic igjen, men husker da celicaen min sleit med att den kokte, da ville toyota bytte både radiator, og muligens toppakning selv om jeg mente det var termostaten. Ba dem om å ikke gjøre noe bytta termostaten selv og bilen var fin igjen.
Så moralen er vel att hvis man ikke kjenner en mekaniker eller skrur selv så er man dømt nord og ned her i landet

Miata 1995 1.8