Hei.
har lagt inn et inlegg her om at det er en rar ulelyd når jeg gir gass på bilen min.har fm1 turbo kitet.har funnet ut at lyden kommer fra bensintrykssregulatoren.noen som har vært borti dette og evt vet hva man kan gjøre for å bli kvitt lyden?
Lars Hegstad
Ulyd pga turbo
Moderator: Styremedlemmer
Du er HELT SIKKER på at dette er en ULYD? Og ikke bare en GODLYD ?
Bensintrykkregulatoren din er vel koblet til vakum? Kan det være at slangen du brukte ikke er stiv nok og trekker seg i sammen under vakum og skaper en "feil" lyd?
Jeg har også en bensintrykkregulator koblet til, men med "ulingen" -> Les: GODLYDEN fra kompressoren så hadde jeg ikke hatt kjangs om å høre noen lyder fra regulatoren tror jeg?
Hører du lyden også inni bilen? Og har lokalisert feilen når du har kikket under panseret? Er lyden på tomgang.... og kun tomgang? eller ved boost? og hvordan beskriver du ulyden? Klirring, uling, hyling, tikking??

Bensintrykkregulatoren din er vel koblet til vakum? Kan det være at slangen du brukte ikke er stiv nok og trekker seg i sammen under vakum og skaper en "feil" lyd?
Jeg har også en bensintrykkregulator koblet til, men med "ulingen" -> Les: GODLYDEN fra kompressoren så hadde jeg ikke hatt kjangs om å høre noen lyder fra regulatoren tror jeg?
Hører du lyden også inni bilen? Og har lokalisert feilen når du har kikket under panseret? Er lyden på tomgang.... og kun tomgang? eller ved boost? og hvordan beskriver du ulyden? Klirring, uling, hyling, tikking??
1991 Mazda Miata
1996 Porsche 993 C2
1996 Porsche 993 C2
Hvis den kommer under boost er det ikke vakumproblemer med bensintrykkregulatoren ihvertfall.LarsH wrote:Det er ikke noe Godlyd nei.er veldig irritabel for den gjør at jeg ikke hører godlyden så godt.høres ut som uling og kommer ved gasspådrag, når turbotrykket kommer rundt -5 til 5 PSI.
Håper på å bli kvitt lyden snart for den går meg på nervene... 8O
Lars Hegstad
Men hvordan kan du vite at lyden egentlig kommer fra den?
1991 Mazda Miata
1996 Porsche 993 C2
1996 Porsche 993 C2