Tips/råd kjøp av MX-5
Moderator: Styremedlemmer
Re: Tips/råd kjøp av MX-5
Ligger to stk 2001 med med 1,6 på finn nå.
Ligger til rundt 70 tusen. Skulle gjerne reist til uka for å titta litt, men skal bort på jobb hele uken.
Ligger til rundt 70 tusen. Skulle gjerne reist til uka for å titta litt, men skal bort på jobb hele uken.
-
- 7200 RPM
- Medlemsnummer: 1062
- Status: Offline
FaceliftSteso wrote: Og FL er?
Miata 1993 1,6 B-package kompressor (MP45)
Jaguar E-type 1968 4.2 Series 1 Open Two Seater
Caterham Superlight R 1998
Specialized Stumpjumper
Straight roads are for fast cars, turns are for fast drivers. -Colin McRae
Jaguar E-type 1968 4.2 Series 1 Open Two Seater
Caterham Superlight R 1998
Specialized Stumpjumper

Straight roads are for fast cars, turns are for fast drivers. -Colin McRae
- DrHolm
- 7200 RPM
- Medlemsnummer: 554
Face Lift.Steso wrote:Takk for kjapp tilbakemelding doktor. Men du, "Imo" betyr? Og FL er? Takk igjen

Det kommer jo selvsagt ann på hva du foretrekker. Barn doors (vippelykter) eller Hyundai-lykter - luft, eller vannkjøling..
| '99 1,8 V2.0 | "Built, not bought..." |
| DiscBrakesAustralia | Hawk | Goodridge | PolyBush | RacingBeat | Sparco | NGK | Magnecore | TRMotorsport | BFGoodridge | AeroCatch | I.L. |
| DiscBrakesAustralia | Hawk | Goodridge | PolyBush | RacingBeat | Sparco | NGK | Magnecore | TRMotorsport | BFGoodridge | AeroCatch | I.L. |
- DrHolm
- 7200 RPM
Hvis du har mulighet, så prøvekjør både 1.6 og 1.8Mikaelø wrote:Ligger to stk 2001 med med 1,6 på finn nå.
Takk også til mx-Jon. Jeg kunne trenge en FL jeg også. Så spørs det om NB 1,8 Sport er å oppdrive...
Noen som bor rundt Bryne området som kjenner til denne ?
http://www.finn.no/finn/car/used/object ... rough=true
http://www.finn.no/finn/car/used/object ... rough=true
Det er en amerikansk Miata som har fått montert kilometer-speedometer. Ser ut som den er helt skrapet for ekstrautstyr - ikke så ofte man ser en 1992- uten Airbagratt og med sveivevinduer. Veldig lav km-stand med tanke på at den gikk 10 år i USA, som burde kunne dokumenteres. Den har også fått nye skilt - får håpe det kun er pga skilttyveri og ikke at bilen har vært stjålet (ny kalesje og setetrekk kan i verste fall tyde på det samme).
X 1995 Miata popular equipment package
X 1993 Miata C-Pack
X 1994 Miata C-pack
X 1993 Miata C-Pack
X 1994 Miata C-pack
Prøver meg med nytt spørsmål; virker som mange av mx-ene på Finn er bruktimportert. Hvis jeg jakter en NBFL 1.8 Sport, er det like lurt å lete i Sveits/utlandet mht utvalg og pris? Takk for input!
...lett forvirret meg igjen - men motivert! ...eller hvis jeg begynner rimeligere, er det dumt å i det hele tatt tenke 90hk? Noen som kjenner til denne? NA 1996, 1.6 90hk - bilen er på hjul nå. Tnx:-)
http://www.finn.no/56900506
http://www.finn.no/56900506
- DrHolm
- 7200 RPM
Med dagens kronekurs ville jeg slått fra meg den tanken.
Er opp til deg sjøl det, men prøv så mange varianter du kan. Personlig synes jeg 90 hk er forferdelig slapt..
Er opp til deg sjøl det, men prøv så mange varianter du kan. Personlig synes jeg 90 hk er forferdelig slapt..
- 2re
- 7200 RPM
- Medlemsnummer: 704
Masse moro med 1.6 90hk 

2RE
Leder
Orlando - 96 Miata M edition 1.8 Starlight Blue Mica
x Petronella - 96 MX-5 1.6 BRG
"If you can't go fast with 90 horsepower, 900 horsepower won't help you" - Bob Hall, father of the MX-5/Miata
x 2013 Mazda6 2.0 Vision
2017 Mazda CX-5 Optimum AWD
Leder
Orlando - 96 Miata M edition 1.8 Starlight Blue Mica
x Petronella - 96 MX-5 1.6 BRG
"If you can't go fast with 90 horsepower, 900 horsepower won't help you" - Bob Hall, father of the MX-5/Miata
x 2013 Mazda6 2.0 Vision
2017 Mazda CX-5 Optimum AWD
- DrHolm
- 7200 RPM
Selvsagt - "If you can't drive fast with 90 hp, 900 won't help you" 

Takk 2re & Doctor
Grettings fråm London. Mange fete biler her, a few MX'es too, men jeg får vente til jeg er hjemme med å se etter hester. Minimum 90:-) God helg!

Grettings fråm London. Mange fete biler her, a few MX'es too, men jeg får vente til jeg er hjemme med å se etter hester. Minimum 90:-) God helg!