Kupelysene virker ikke!

Motor, Karosseri, Softtop/Hardtop, Senking, Dekk/Felger, Bremser, Lys, Stereo
Kun Betalende medlemmer har skrivetilgang her.

Moderator: Styremedlemmer

Post Reply
User avatar
torbra
2000 RPM
2000 RPM
Posts: 205
Joined: 03 Feb 2014, 17:23
Medlemsnummer: 1122
Location: Valdres
Status: Offline

Kupelysene virker ikke!

Post by torbra »

Det fulgte ikke med håndbok til min -91 MX5 (noen som selger en?), Jeg har fått tak i et sikringsskjema, men det er Miata. Er det likt MX5?
-91 BRG-SE, Schneller Heinz
User avatar
Sunnmøring
2000 RPM
2000 RPM
Posts: 260
Joined: 19 Nov 2013, 18:26
Medlemsnummer: 1120
Location: Ålesund\Eidsdal
Status: Offline

Re: Kupelysene virker ikke!

Post by Sunnmøring »

Til venstre, under dashbordet, rett bak opnaren til panseret er der ei sikringsboks. Sjekk alle sikringane, bytt dei som er gåen - beskrivelse av sikringane står på dekselet på boksa. Eg trur det er forskjell mellom miata og mx5, men eg er ikkje sikker.
Om det ikkje er sikringa så er det kansje pærene? går ut i frå at du har sjekka brytarane som er på sjølve lysa.
///// Rammeskjeiv, knust 92 NA. 1.6l med m45 kompressor og Megasquirt diypnp, delebil
\\\\\ Sleten raud, 92 NA. 1.6l, Randall CAI, Raceland 4-2-1 header, Flyin' miata cat-back, Raceland coilovers, uten krengestag, Rota RB, 20mm spacer, Nardi Deep-corn ratt,
User avatar
Trouble
6500 RPM
6500 RPM
Posts: 529
Joined: 04 Nov 2014, 23:39
Medlemsnummer: 1288
Location: Oppegård
Status: Offline

Re: Kupelysene virker ikke!

Post by Trouble »

Har original håndbok til min 91 Miata.. Kan ta bilder fra sider du ønsker.. :)
User avatar
torbra
2000 RPM
2000 RPM
Posts: 205
Joined: 03 Feb 2014, 17:23
Medlemsnummer: 1122
Location: Valdres
Status: Offline

Re: Kupelysene virker ikke!

Post by torbra »

Satte på prøvelampe, og det var jo strøm der, så da var det bare å pusse litt eir av kontaktene på bryterene som Sunnmøringen sier. Satte inn LED-lys så nå er det bra lys, Jeg bytta forresten reflektorene i hovedlysa også. Kjøpte Phillips Xtreme Vision pærer på Ebay, og med en ny og en gammel ble Biltemapæra seende ut som en applsin i forhold. Stor forskjell! Og så tok jeg dørklossene i skrustikka, og det gjorde også forbedret dørlyd. Nå kjører jeg med hardtop, så bilen er rimelig stiv fra før, men det har nok noe for seg å utvide de litt.
Og Trouble, det er muligens forskjell. Har multimeter i bilen, så da får jeg heller måle hvis det skulle gå en. Det er jo sjeldent det skjer.
-91 BRG-SE, Schneller Heinz
User avatar
Trouble
6500 RPM
6500 RPM
Posts: 529
Joined: 04 Nov 2014, 23:39
Medlemsnummer: 1288
Location: Oppegård
Status: Offline

Re: Kupelysene virker ikke!

Post by Trouble »

Nå er jeg en østlending, tror du svarte til feil person :)
User avatar
torbra
2000 RPM
2000 RPM
Posts: 205
Joined: 03 Feb 2014, 17:23
Medlemsnummer: 1122
Location: Valdres
Status: Offline

Re: Kupelysene virker ikke!

Post by torbra »

Veit da det Trouble! Det var et innlegg til. Troe det er forskjell på din bil og min, så da trenger jeg ikke bider, Ellers takk!
-91 BRG-SE, Schneller Heinz
Post Reply