Etter en testtur med Svigerfar, og så litt alene før jeg plukka opp dama en liten tur med Hegre sin ND må jeg si at jeg er meget fornøyd med denne bilen.
Den kommende Svigerfar godkjente bilen som transportmiddel med dattera til kjerka
Setene passa meg akkurat nå. For ett år siden med de 20kg ekstra på baken jeg hadde da, hadde det gått men sansynligvis ville nok komforten ikke vert helt den samme. Men som 185 høy sitter en rimelig høyt i bilen synes jeg. Måtte litt frem med setet, og så legge ryggen bakover og få en lett henslengt bakoverlent kjørestilling for å se under speilet. Før jeg justerte setet slik måtte jeg bøye meg ned med hodet for å se ting skrått frem til høyre da jeg ikke så NOEN ting fremover i hele speilets bredde. Så for meg hadde det vært fint om det hadde vært mulig å heve/senke speilet litt. Med setejusteringen oppdaget jeg noe positivt som jeg har savnet på tidligere modellers seter. En slags "høydejustering" av fremre del av setet som gjør at når en sitter med beina lett krølla opp under rattstammen så får en støtte under lårene i fremre del av setet. Det mest ideelle hade jo vert en BMW-løsning hvor en kan trekke frem fremre del av setet, men det er det jo ytterst vå bilmerker som har.
Ellers la jeg merke til at når jeg akselererte godt på inn på motorveien virka det som om panseret flekset litt. men dette kan ha vert synsbedrag.
Jeg synes min bil lager for mye lyd, denne lager for lite lyd! Så sportseksos med litt mer brumming hadde nok stått høyt på ønskelista om jeg skulle være så heldig å eie en slik en gang.
Ellers så synes jeg at de lakkerte dørsidene på innsiden så flotte ut, men lurer litt på om det vil være mye gjenskinn i dem på fine solskinnsdager?? la ikke merke til noe skjemmende refleksoner på min tur men den var begrenset til ca 45 min kjøring.
Når jeg først nevner lakken, alle insider er matte og mangler klarlakk, snakk om å spare på vekten der en kan
Og til slutt, en kikk under panseret viste at de har "snudd maskinen" 180" fra NA/NB modeller hvertfall, innsug og eksos har byttet side. Ellers var motorrommet meget ryddig å fint. Hærlig å se en moderne motor som ikke er gjemt under et stort plastdeksel!!
Har de sett litt på JR-CAI innsugene tro? innsuget er hvertfall flyttet frem til rette siden av maskinen så det får ren kald luft.