Mazdaspeed nr. 476 produsert 17. september 2004 (i følge denne oversikten http://www.mazda-speed.com/faq/vin/2005 ... uction.pdf).
Bilen er nå blitt medlem av 05 Lava Orange MSM Registry.
Ilustrasjonsfoto (ikke Beverly bak heller)
Fabrikken som produserte MX5/Miata/Mazdaspeed; Ujima #1 i Hiroshima brant den 15 desember 2004 og dermed ble det slutt på produksjon av Mazdaspeed Miata (og slutt på NB).
Produksjonen av NC startet opp etter noen måneder.
Jeg har lenge trodd at Mazdaspeed Miata var produsert i USA, men nå har jeg gjort hjemmeleksa

Mazdaspeed Miata er produsert på samme fabrikk som MX5, Miata og Eunos Roadster i Hiroshima, Ujima #1.
Så sånn er den saken.
De rakk bare å produsere 394 Lava Orange før det var slutt.
Totalt ble det produsert 1428 2005 modeller (i 2004) og 4000 2004 modeller.
Jeg ønsker Chili velkommen i stallen
(Lava Orange kalles også for Chili orange, så da var jo saken grei).
Gøy med noe nytt.
Hittil har Beverly (1995-modell) vært den nyeste av bilene mine.
Nå kommer denne nymotens saken fra 2005 inn i stallen.
Da har jeg en MX5 med original-motor, en med kompressor og en med turbo.
Jeg må innrømme at jeg har kikket litt på Mazdaspeed i flere år.
Da arildh solgte sin pene røde, så angret jeg lenge for at jeg ikke slo til.
Når så Lars sin orange dukket opp, så måtte jeg tenke meg om i 12 minutter (eller noe sånn).
NÅ er den min.
Jeg drar til Bergen i morgen med Brett som sjåfør med stasjonsvogn for å få med hjul og masse deler tilbake.
Søndag kjører jeg over Hardangervidda med Chili og regner med at det blir HOT.
Så da blir det mye nytt å sette seg inn i.
Verkstedhåndboka er selvfølgelig på plass.
Vi ses

Erik