Ikke så lett å isolere den ene sylinderen da nei.obi-one wrote:De pluggene synes jeg ser helt fine ut.
Hvis du skal teste ved å ta av pluggledninger, så husk på at MX-5 tenner på to og to plugger av gangen, så det er ikke så lett å isolere den ene sylinderen som evt går dårlig ved å ta av en pluggledning, siden du da vil bryte kretsen til en av de andre pluggene også.
Er det noen system i når den går dårlig mht når den er kald kontra varm?
Har ikke klart å finne noe mønster i når den går dårlig annet enn at det virker som at når den først har begynt å gå dårlig en dag så gjør den det resten av dagen. Men neste dag kan den gå helt fint igjen.
Anslår at den kun går fint 2 av 10 turer, men samtidig vanskelig å vite om den da ville begynt å fuske på et senere tidspunkt da ikke bruker bilen daglig nå og ofte på kortere testturer.
Kjørte bilen til og fra jobb i noen uker i sommer for å teste ut om det var noe mønster i det, men virker som at det er helt tilfeldig.
Ved testing i går kun i garasje med gjentatte oppstarter og tomgangskjøring gikk den dårlig på hver oppstart, fra kald motor til den etterhvert ble god og varm.
Starter, legger seg på ca1400-1500o/min, synker gradvis ned mot 5-600 o/min etter noen sek,
Begynner så å fuske fra og med ca 1200o/min på vei ned, holder seg på 5-600o/min i 20-30sek før den hopper opp og legger seg jevnt på 900o/min, men med en og annen feiltenning. Ingen feilkoder etter masse tomgangskjøring.
Noe er i alle fall galt og jeg sliter virkelig med å finne ut hva..