Har saumfart dette forumet + hundremillioner andre i påska nå. Laget
bruker i dag, og sendte mail nå nettopp på medlemskap.
Å, hvor skal man starte? Ok, driver på med en "makeover" av bilparken,
og har bestemt meg for å ha en vinterbil og en sommerbil. Var nesten fast
bestemt på en Speedster som sommerleketøy, men har vel slått det fra
meg pga. ymse årsaker (mangel på kompetanse her i landet, samt endel
engelske "quirks".)
Et av mine beste bilhold så langt var en '92 MX-6 fra 2000 til 2004, i
tillegg etpar andre Mazdaer oppgjennom åra. Ufattelig lite tull med dem!
Så nå er det back to basics... Det blir en MX-5! Almera GTien er solgt,
Porsche 944 banebilen er på vei ut døra as we speak - og vinterbilen/
bruksbilen er allerede handlet inn (en 1987 Mazda med 675 kg på hver
aksling og bakhjulstrekk!

Sååå... til poenget: Hvilken MX-5 skal man ha da?
Jeg trodde jeg var sikker på å lande på en NB, men jeg er ikke så sikker
lengre. Har forstått det slik at en 94-95 1,8l er veien å gå mtp. prestanda?
Og at de blir litt mere "komfort-orientert" jo nyere de blir?
Skal jeg plassere meg selv et sted på "komfortskalaen" så blir det nok
helt i go-cart-enden.

for meg. Minst mulig med duppeditter, fjas og mikk som både kan og vil
ryke.
Noen her som skal selge, eller vet om noen? Sleng dem over!

Litt preferanser/fordommer har jeg jo:
Bilen jeg er på jakt etter er eid av en som nok er litt over gjennomsnittet
interessert i kjerra si - og har holdt den BRA. Helst ikke vinterkjørt - den
kommer ikke til å bli det i mitt eie iallefall. Verste jeg vet er rust.
Oppstiva understell er fine greier, ihvertfall så lenge det er snakk om
anerkjente komponenter. Tradisjonell trimming er bare snacks det også
(grenrør/headers, porting, tenning etc). Er det snakk om tvangsmating
så blir jeg litt mere skeptisk - men man skal jo ikke være festbrems
heller.

Digresjon:
De to som kom fra Sveits (10-års jubileumsutgaver - blå og sølv), som to
stykker her inne handlet (fra samme firma) så jo driiitlekre ut.
Kom gjerne med innspill!
/Jon.