MX5 vurderes kjøpt, synspunkter?
Moderator: Styremedlemmer
MX5 vurderes kjøpt, synspunkter?
Hej allihopa!
Har kommet frem til at MX5 nok er bilen for meg. Skulle egentlig ikke modifisere en eventuell bil, men jeg fant som var ganske bra pynta på.
http://www3.autodb.no/cgi-bin/car/detail.pl?nr=1152205
Vet at 90.000 er ganske mye for en bil som har gått 183.000+ KM, men denne var såpass pen at jeg kunne tenke meg å gå opp rundt den prisklassen. Eventuell pruting gjenstår, kommer til å slite litt med økonomien hvis jeg uheldigvis må betale ønsket pris.
Det jeg lurer på er om noen har dårlig/god erfaring med biler som har gått så langt. Den skal NAF'es 31. august, men dette er jo ingen garanti for at bilen holder.
Spurte om drivverk og sånn og det var visst i god stand. Ikke noe rykking eller noe. Satt på en tur, men vet ikke hva jeg skal se/kjenne etter.
Den har vært i spania inntill for et par-tre år siden, så rust var visst ikke noe problem. Alt av modifisering er gjort av selger.
Hva tror dere?
Har kommet frem til at MX5 nok er bilen for meg. Skulle egentlig ikke modifisere en eventuell bil, men jeg fant som var ganske bra pynta på.
Vet at 90.000 er ganske mye for en bil som har gått 183.000+ KM, men denne var såpass pen at jeg kunne tenke meg å gå opp rundt den prisklassen. Eventuell pruting gjenstår, kommer til å slite litt med økonomien hvis jeg uheldigvis må betale ønsket pris.
Det jeg lurer på er om noen har dårlig/god erfaring med biler som har gått så langt. Den skal NAF'es 31. august, men dette er jo ingen garanti for at bilen holder.
Spurte om drivverk og sånn og det var visst i god stand. Ikke noe rykking eller noe. Satt på en tur, men vet ikke hva jeg skal se/kjenne etter.
Den har vært i spania inntill for et par-tre år siden, så rust var visst ikke noe problem. Alt av modifisering er gjort av selger.
Hva tror dere?
- Miatapowers
- 7200 RPM
- Status: Offline
Tror det er flere her som ikkje liker denne, pga uoriginal lakk,
lakken som eg skulle ha dette, men så mangen andre har vist tatt før meg, så eg må finne en annen. bilen ser grei ut den , eneste det er stylingen eg hater mest på disse bilene, den er jo lik på alle bilene,
men liker du den så er det smaksak..
Hmmm hvorfor sette på carbonpanser på en mx5 da. tror ikkje det er så utrolig vektforskjell i grunn,,

2016 Vw Touran 7s Tdi familievogn
Mx-5 Nb 10TH
2007 Mercedes W204 220CDI AMG.
Mx-5 Nb 10TH
2007 Mercedes W204 220CDI AMG.
- biXen
- 7200 RPM
- Medlemsnummer: 999
Hadde vel kasta karbonpanser veggimellom selv, er noe av det styggeste jeg ser på biler, og som Stian sier tror jeg neppe det er stor vektforskjell der. Ellers ser den jo fin ut, og ifølge eier og deg velholdt. Men det er mye for en så gammel bil, men litt må man betale for disse bilene uansett, og det er gøy med en forseggjort.
Men i mine øyne er det hva du synes om den som den er nå som avgjør. Jeg synes personlig det var litt kjekt å få en bil det ikke var klussa så mye med. Angående km stand så er det ettersom jeg har hørt vanlig vedlikehold av disse motorene oppi de numrene der også, de holder godt.
Men i mine øyne er det hva du synes om den som den er nå som avgjør. Jeg synes personlig det var litt kjekt å få en bil det ikke var klussa så mye med. Angående km stand så er det ettersom jeg har hørt vanlig vedlikehold av disse motorene oppi de numrene der også, de holder godt.
-
- Moderator
- Medlemsnummer: 114
Det går ikke an å gå etter en listepris på slike biler,
noen er moddet og noen er original, noen er fin og noen er stygg..
jeg ville ikke gitt fem øre ekstra for den typen styling som den bilen har, men det vil nok de som liker det..
Med gamle biler som dette er det kun du selv som kan vurdere hva den er verd for deg,
som sagt før: min bil er nok mest verd for meg selv
noen er moddet og noen er original, noen er fin og noen er stygg..
jeg ville ikke gitt fem øre ekstra for den typen styling som den bilen har, men det vil nok de som liker det..
Med gamle biler som dette er det kun du selv som kan vurdere hva den er verd for deg,
som sagt før: min bil er nok mest verd for meg selv

2004 Mazdaspeed MX-5
X-1992 MX-5
X-1992 Miata
X-1992 MX-5
X-1992 Miata
- TraCkinG
- 7200 RPM
- Medlemsnummer: 587
Syntes bilen var riktig så stilig jeg da.. stilig med de felgene på den bilen blant annet.. av utvendige ting er det jo bare to ting du trenger å gjøre da, og det er nytt eksosanlegg, sånn at det er dobbelt (ser ikke ut som det er det), og bytte ut den svære klossen av en antenne.. så er jo bilen utvendig ganske fin. og ser ut som det er anlegg i den, så slipper jo kanskej å bygge det fra bunnen. da er det jo bare å kjøre på med kompressor/turbo dersom du ønsker det... (og seff. alt det som følger med der av ting og tang som du må da!
)
Men, som espen sier.. min bil er mest verdt for meg, men den der ville jeg tatt en titt på

Men, som espen sier.. min bil er mest verdt for meg, men den der ville jeg tatt en titt på

Medlem nr: 587
'91 Miata Silverstone, 1,6
m/ diverse chrome styling
Miata Silverstone, 1:18
www.miata.no
'91 Miata Silverstone, 1,6
m/ diverse chrome styling
Miata Silverstone, 1:18
www.miata.no
Tror nok en naf test gir deg et rimelig godt svar på hvilken stand bilen er i. Og hvis bilen er fin å kjøre, ingen "ulyder", tegn på slitasje, oljeskift har blitt gjort regelmessig og slike åpenbare ting, så er det sikkert bra. Hvis du er kjempenervøs for å kjøpe en bruktbil, så finner du sikkert en link her en plass til en buyers guide som gir deg en pekepinne på hva du bør sjekke på bilen osv. Sikker noen her på forumet som vet om en link. Kanskje du finner en på miata.net.
Og hva det gjelder utseendet på bilen så liker jeg biler som har fått et personlig preg, men jeg syns den kanskje var litt *bling* med krom felger. Det viktigste er jo at du selv liker utseendet på bilen og er fornøyd med det, ikke hva alle andre liker. Hva er rett: at du liker bilen selv, eller at andre liker den?
Prisen var og kanskje litt stiv. Har sett at den bilen har stått til salgs en god stund, så tror nok du kan klare å prute noe på den. Bilen er jo verdt det folk vil betale for den. Hvis den hadde turbo kunne den kanskje gått for 90k tror jeg.
Og hva det gjelder utseendet på bilen så liker jeg biler som har fått et personlig preg, men jeg syns den kanskje var litt *bling* med krom felger. Det viktigste er jo at du selv liker utseendet på bilen og er fornøyd med det, ikke hva alle andre liker. Hva er rett: at du liker bilen selv, eller at andre liker den?
Prisen var og kanskje litt stiv. Har sett at den bilen har stått til salgs en god stund, så tror nok du kan klare å prute noe på den. Bilen er jo verdt det folk vil betale for den. Hvis den hadde turbo kunne den kanskje gått for 90k tror jeg.
- '90 Miata 1.6l FMII Turbo/FM link
-(X) '94 Mazda 626 1.8i combicoupe, Erebuni Shogun
-(X) '94 Mazda 626 1.8i combicoupe, Erebuni Shogun
- supercharged
- 2000 RPM
Re: MX5 vurderes kjøpt, synspunkter?
møtte denne bilen i går langs E6 ved skedsmo. du som har vært å kjøpt bil eller?Nonorium wrote:Hej allihopa!
Hva tror dere?

Tidligere bil: 1991 råskinn