Jeg synes det er en ting som er litt rart i dette landet. Når jeg ser politi så tenker jeg utelukkende negativt. Jeg tror personlig jeg sitter med inntrykket av at politiet ikke gidder å gjøre stor innsats på noe før noen av dem blir utsatt for noe. All min erfaring med politiet er småpirking på allslags tull.
Meg og kameraten min var ute og kjørte i råna golfen hans, skulle opp til en kamerat. Kjørte fartsgrensa ingen problemer, de kjørte bak oss og fulgte etter oss helt opp dit, ca. 6-7 minutt kjøring. Når vi gikk ut av bilen påsto hu politidama at vi kjørte altfor fort, og når kameraten min sa at vi hadde holdt 50 hva snakker dere om, så begynte hu å mase om at lappen hang i en tynn tråd. Det var så latterlig at jeg bare sto å lo. Han andre politimannen som var med henne så nesten brydd ut

Makan. Det er mange av dem som har mye å bevise.
Men nå til poenget. I England, så vet alle at politiet er utrolig strenge, de filmer utrolig mye av offentlige plasser osv. osv. Men selve politimennene er utrolig koselige, hjelpsomme, og folkelige. Det samme opplevde jeg i New York. Det er klart det varierer fra person til person, men jeg har vært i kontakt med nærmere 10 politifolk i Norge, et par av dem når jeg gjorde negative ting, men likevel. Greieste fyren jeg har vært borti satt i skranka i Stavanger, så det finnes håp
Jeg finner det litt rart. Og det er nok en grunn til at Mx5-rune (var det vel?) kjører videre når han ser politi på bensinstasjonen