Koni dempere
Moderator: Styremedlemmer
Koni dempere
Noen som har Koni Sports dempere? Lurer på om det kittet til mx5parts er noe særlig. hadde egentlig bestemt meg for agx og fm fjærer, men etter å ha regnet litt på det ble det faktisk billigere med koni fra mx5parts.
2006 BMW Z4 Roadster 2.2l
x 1991 MX-5 "Limited Edition"
x 1991 MX-5 "Limited Edition"
kjempe fornøyd med mine.. meget enkelt å justere (slipper å ligge på bakken å knote) og justerbart fra passe stivt til beinhardt...
men nå har jeg ikke prøvd noe annet da, så mye mulig andre ting er bedre..
men nå har jeg ikke prøvd noe annet da, så mye mulig andre ting er bedre..
-2001 MX5 1.8 Sport
-2019 BMW 320xd
-2014 BMW X1
x (- 90 Miata 1.6T Flyin Miata -)
x (- 89 BMW 327i 755whp)
-2019 BMW 320xd
-2014 BMW X1
x (- 90 Miata 1.6T Flyin Miata -)
x (- 89 BMW 327i 755whp)
- Vidar
- Moderator
- Posts: 5500
- Joined: 08 Sep 2003, 02:00
- Medlemsnummer: 249
- Location: Drammen
- Status: Offline
Hvordan er Koni Sport demperne som simco selger ??
Silverboy wrote:kjempe fornøyd med mine.. meget enkelt å justere (slipper å ligge på bakken å knote) og justerbart fra passe stivt til beinhardt...
men nå har jeg ikke prøvd noe annet da, så mye mulig andre ting er bedre..
Medlem nr.249
2004 Mazdaspeed MX5, Rød
x 1992 Miata SC, hvit, B-pack, noe modifisert, 8 psi (max 14976 rpm)[/url]
X 2006 BMW 525 Dat M-tech
2014 BMW 530D x-drive
2004 Mazdaspeed MX5, Rød
x 1992 Miata SC, hvit, B-pack, noe modifisert, 8 psi (max 14976 rpm)[/url]
X 2006 BMW 525 Dat M-tech
2014 BMW 530D x-drive
På mitt Koni sett med trinnløs regulering av høyden følger det også med "Koni fjærer". De velger neppe noen dårlig leverandør av fjærer, og de var mistenkelig like et sett Eibach-fjærer jeg kjøpte til en annen bil. Dersom det stemmer, er det i alle fall ikke noe å være skeptisk til. OG - Koni er TUV-godkjente og ved visning av bilen får man senkesettet inn i vognkortet! Det er ikke helt uvesentlig, for klarer man ikke å skaffe riktig dokumentasjon, kan du risikere å måtte demontere alt sammen og vise bilen med originale fjærer og dempere. Mye ekstra arbeid for å mangle et lite A4-ark med TUV-stempel!Magnus wrote:På det kittet som mx5parts selger følger det med Koni senkefjærer. noen som har hørt om dem eller?
- AJF
- 6500 RPM
- Posts: 922
- Joined: 23 Sep 2003, 02:00
- Medlemsnummer: 282
- Location: Oslo
- Status: Offline
Demperene som Simco selger er av typen som Silverboy beskriver, hardheten justeres med medfølende hjul som settes på dempertårnet. Disse demperene kan også brukes ved moderat senking av bilen da en kan sette nederste fjærskålen på 3 forskjellige høyder ved montering.Vidar wrote:Hvordan er Koni Sport demperne som simco selger ??
Silverboy wrote:kjempe fornøyd med mine.. meget enkelt å justere (slipper å ligge på bakken å knote) og justerbart fra passe stivt til beinhardt...
men nå har jeg ikke prøvd noe annet da, så mye mulig andre ting er bedre..
- AJF
- 6500 RPM
- Posts: 922
- Joined: 23 Sep 2003, 02:00
- Medlemsnummer: 282
- Location: Oslo
- Status: Offline
Kan bekrefte fordelen med å ha et godkjent senkesett. Jeg fikk nettopp anmerknig på EU kontroll for at senkefjærene mine ikke stod oppført i vognkort. Heldigvis var det bare å reise hjem og rote frem TUV dokumentasjonen på fjærene og så bestille time hos biltilsynet for å vise dette og få det oppført i vognkortet.Sebring wrote:På mitt Koni sett med trinnløs regulering av høyden følger det også med "Koni fjærer". De velger neppe noen dårlig leverandør av fjærer, og de var mistenkelig like et sett Eibach-fjærer jeg kjøpte til en annen bil. Dersom det stemmer, er det i alle fall ikke noe å være skeptisk til. OG - Koni er TUV-godkjente og ved visning av bilen får man senkesettet inn i vognkortet! Det er ikke helt uvesentlig, for klarer man ikke å skaffe riktig dokumentasjon, kan du risikere å måtte demontere alt sammen og vise bilen med originale fjærer og dempere. Mye ekstra arbeid for å mangle et lite A4-ark med TUV-stempel!Magnus wrote:På det kittet som mx5parts selger følger det med Koni senkefjærer. noen som har hørt om dem eller?
Jeg kjører i dag med Koni sport dempere i kombinasjon med H&R 35mm senkefjærer. Skulle jeg kjøpt i dag ville jeg valgt coilover settet fra Koni pga fornuftig pris og enkelt og justere høyden og stivheten på bilen.
Hva vil ev de settene koste, og er det for 2 eller 4 dempere vi snakker om her?AJF skrev
Jeg kjører i dag med Koni sport dempere i kombinasjon med H&R 35mm senkefjærer. Skulle jeg kjøpt i dag ville jeg valgt coilover settet fra Koni pga fornuftig pris og enkelt og justere høyden og stivheten på bilen.
Vurderer sterkt å bytte selv
94 1.8 (Prosjekt)
92 1.6 Brlilliant black C-pakke (delebil/partout)
15 BMW i3 - Batterirakett
07 Honda CR-V - Konebil
x 98 1.8 JR Supercharged
x 91brg
92 1.6 Brlilliant black C-pakke (delebil/partout)
15 BMW i3 - Batterirakett
07 Honda CR-V - Konebil
x 98 1.8 JR Supercharged
x 91brg
- JohnBGoode
- 1000 RPM
- Posts: 134
- Joined: 20 Oct 2003, 02:00
- Location: Sandefjord
- Status: Offline
Tipper du må plusse på mva på den prisen hos torshov.. Sjekka med dem før jeg bestilte fra MX5parts og den prisen jeg fikk var et hakk eller to høyere.. Men jeg håper jo for all del at du får sports-kit'et til den prisen.. Jeg får bare banne litt og glemme en liten bortkastet 1000-lapp
91 Cl. Red, Lille Rosin Style............
94 Laguna Blue Metallic 1,8
94 Laguna Blue Metallic 1,8
- glaibilenmin
- 7200 RPM
- Posts: 2204
- Joined: 19 Nov 2003, 01:00
- Medlemsnummer: 413
- Location: Ålesund
- Status: Offline
Om du kjenner noen som gir deg gode rabatter får du koni coilovers for 10000 inkl moms
04 mazdaspeed
canvas topp sparco seter
Fm big Enchilada
Afco coilovers
Prosjekt 96 brg 1,8 mx5
90'Classic red. R.I.P
Having a 9 second Honda is like coming out of the closet: At first you surprise all your friends, but in the end your still gay.
canvas topp sparco seter
Fm big Enchilada
Afco coilovers
Prosjekt 96 brg 1,8 mx5
90'Classic red. R.I.P
Having a 9 second Honda is like coming out of the closet: At first you surprise all your friends, but in the end your still gay.
- AJF
- 6500 RPM
- Posts: 922
- Joined: 23 Sep 2003, 02:00
- Medlemsnummer: 282
- Location: Oslo
- Status: Offline
På IL motorsport får du Koni Schraubfahrwerk for 844 Euro. (844eur * 8,2kr/eur * 0,84 momsfritak(16%) = 5813,5kr + frakt og norsk mva.
http://www.ilmotorsport.de/
Det er disse jeg ville satset på om jeg skulle kjøpt i dag.
http://www.ilmotorsport.de/
Det er disse jeg ville satset på om jeg skulle kjøpt i dag.
De fra IL Motorsport ser farlig fristende ut
Men jeg får se om jeg vil spandere de på bilen min nå. Skal selge den...
MEN... jeg skal bare ha en nyere modell Tenker det blir nye dempere på den istedet
Men jeg får se om jeg vil spandere de på bilen min nå. Skal selge den...
MEN... jeg skal bare ha en nyere modell Tenker det blir nye dempere på den istedet
94 1.8 (Prosjekt)
92 1.6 Brlilliant black C-pakke (delebil/partout)
15 BMW i3 - Batterirakett
07 Honda CR-V - Konebil
x 98 1.8 JR Supercharged
x 91brg
92 1.6 Brlilliant black C-pakke (delebil/partout)
15 BMW i3 - Batterirakett
07 Honda CR-V - Konebil
x 98 1.8 JR Supercharged
x 91brg
PST! Du kan ikke gange med 0.84. Du må dele på 1.16!AJF wrote:På IL motorsport får du Koni Schraubfahrwerk for 844 Euro. (844eur * 8,2kr/eur * 0,84 momsfritak(16%) = 5813,5kr + frakt og norsk mva.
http://www.ilmotorsport.de/
Det er disse jeg ville satset på om jeg skulle kjøpt i dag.
X * 1.16 = 844 -> X = 844/1.16
844euro/1.16 * 8.17 = 5946,56kr + frakt og moms.
Fortsatt ikke så værst for å være coil-over.
2006 BMW Z4 Roadster 2.2l
x 1991 MX-5 "Limited Edition"
x 1991 MX-5 "Limited Edition"