Longnose veiv ?

Motor, Karosseri, Softtop/Hardtop, Senking, Dekk/Felger, Bremser, Lys, Stereo
Kun Betalende medlemmer har skrivetilgang her.

Moderator: Styremedlemmer

Post Reply
User avatar
anton.g
6500 RPM
6500 RPM
Posts: 744
Joined: 16 Jul 2007, 23:18
Medlemsnummer: 664
Location: Trøndelag
Status: Offline

Longnose veiv ?

Post by anton.g »

Har tilbud på en motor med longnose veiv til vinterprosjektet mitt.
Hva er forskjell på motor med longnoseveiv og motor med originalveiv?

Pris må en regne med for totaloverhaling av motor,
hvis en gjør meste av skrujobben selv, ca-pris.

Feks en 1.6 med longnoseveiv :wink:

Og hva skulle en slik motor være verd å betale for. (Overhalingsobjekt)

anser
anton.g
1990,Miata : http://www.mx5-miata.no/phpbb/viewtopic.php?f=24&t=8041
1990 Porsche 944 S2, Cabriolet.
User avatar
TraCkinG
7200 RPM
7200 RPM
Posts: 1119
Joined: 02 Apr 2006, 02:00
Medlemsnummer: 587
Location: Sandefjord
Contact:
Status: Offline

Re: Longnose veiv ?

Post by TraCkinG »

79porsche911 wrote:Har tilbud på en motor med longnose veiv til vinterprosjektet mitt.
Hva er forskjell på motor med longnoseveiv og motor med originalveiv?

...

anser
longnose er orginalveiv.

Det som er tingen er at tidlige mx5/miata´r er levert med en "shortnose"-veiv, denne har en svakhet, som gjør at den i noen tilfeller må byttes ut. Dette gjelder mx5/miata´r fram til tidlig `91.

Dette problemet er fikset med longnose-veiva, og du skal i utgangspunktet ikke ha noen problemer med denne. Selvfølgelig, ingenting er sikkert, men i utgangspunktet.

Pris, hvis du gjør det meste av jobben selv... Er vel det du trenger av pakninger og sånn da.. sjekk mx5parts.com, der finner du det meste du trenger tenker jeg ;)
Medlem nr: 587
'91 Miata Silverstone, 1,6
m/ diverse chrome styling
Miata Silverstone, 1:18
www.miata.no
User avatar
anton.g
6500 RPM
6500 RPM
Posts: 744
Joined: 16 Jul 2007, 23:18
Medlemsnummer: 664
Location: Trøndelag
Status: Offline

Post by anton.g »

Takk for svar, fersk på disse bilene.
Kun vært Porsche 911 de siste årene.

Plutselig ble det to stk.
Bestilt bok ( motorbooks-workshops) så jeg får de forskjellige specs
på bilene.

anser.
anton.g
1990,Miata : http://www.mx5-miata.no/phpbb/viewtopic.php?f=24&t=8041
1990 Porsche 944 S2, Cabriolet.
User avatar
KnutH
4200 RPM
4200 RPM
Posts: 468
Joined: 09 Sep 2003, 02:00
Medlemsnummer: 163
Location: Trondheim
Status: Offline

Post by KnutH »

Litt forvirring rundt begreper her tydeligvis. Long nose-veiva var en midlertidig fiks Mazda kom med i 91 når problemene med short nose-veiva så dagens lys, denne ble levert ut modellåret 91. Fra 92 kalles veiva big nose, og har større diameter på veivbolten enn på short nose og long nose. Alt du trenger å vite om veivtypene på en MX-5 står her: http://www.miata.net/garage/crankshaft.html .
Livet er for kort til å kjøre kjedelige biler
2015 MX-5 Jet Black 1,5 Sport
Post Reply