Interresse for å leie rudskogen ?

Generelt Prat, Tips om hjemmesider, tester o.l.

Moderator: Styremedlemmer

Er det interressant å invitere andre biler?

Nei, kun MX-5/Miata
16
38%
Ja, selvsagt må vi ha med flere
7
17%
Spiller ingen rolle, bare det er mange nok
19
45%
 
Total votes: 42

EspenAndre
Moderator
Moderator
Posts: 5120
Joined: 08 Sep 2003, 02:00
Medlemsnummer: 114
Location: På landet, bittelitt nord for Bergen
Contact:
Status: Offline

Post by EspenAndre »

Vidar wrote:Er det lov å kjøre motsatt vei ? :D
så lenge alle gjør det? ;)

det økonomiske ser jeg ikke noe stort problem med om man ikke har noe risiko så lenge man kan avbestille 60 dager i forveien uten kostnad,

er bare å ha betalingsfrist lenge før det, evt. ved påmelding (og det bindende)
2004 Mazdaspeed MX-5
X-1992 MX-5
X-1992 Miata
User avatar
AJF
6500 RPM
6500 RPM
Posts: 922
Joined: 23 Sep 2003, 02:00
Medlemsnummer: 282
Location: Oslo
Status: Offline

Post by AJF »

Vidar wrote:Men lurer litt på det økonomiske jeg..

Om jeg bestiller Rudskogen for en søndag neste sesong. Og det viser seg at interessen daler noe ekstremt når det skal gjennomføres.
Hva skjer da, må jeg betale 20k eller slipper jeg å betale ??

Er det ingen avbestillingsgebyr, kan jeg godt bestille en Søndag neste sommer..
Siden dette i utgangspunktet primært blir ett treff for mx5/miata og det allerede er mange som har vist interesse, bør det da være mulig for folk å komme med en bindende påmelding med betaling innen avbestillingsfristen på 60dager går ut. Slik kan vi sikre oss økonomisk. At fristen er så tidlig gjør det også lettere for de som kommer langvis fra å planlegge og sette av tid.

Så kan vi på bakgrunn av antall påmeldte mx5/miataer vurdre om vi vil invitere med oss andre feks mazdaklubben, for å redusere prisen noe, evt sikre oss økonomisk om vi er noen biler for lite påmeldt.
EspenAndre
Moderator
Moderator
Posts: 5120
Joined: 08 Sep 2003, 02:00
Medlemsnummer: 114
Location: På landet, bittelitt nord for Bergen
Contact:
Status: Offline

Post by EspenAndre »

AJF wrote: Så kan vi på bakgrunn av antall påmeldte mx5/miataer vurdre om vi vil invitere med oss andre feks mazdaklubben, for å redusere prisen noe, evt sikre oss økonomisk om vi er noen biler for lite påmeldt.
om dette blir aktuelt, vil jeg påstå det bør være folk som noen her kjenner, for å utelukke mest mulig "bajaser"... de finnes nok her også, men jo mindre "anonym" en er, dess mer sivilisert blir man (vanligvis)
2004 Mazdaspeed MX-5
X-1992 MX-5
X-1992 Miata
User avatar
Stian
4200 RPM
4200 RPM
Posts: 462
Joined: 17 Dec 2003, 01:00
Location: Bergen
Contact:
Status: Offline

Post by Stian »

Er selvsagt også med på dette... Har helt oversett de trådene som ligger helt på toppen :-)
Medlem nr. 424
-92 miata Sort
-91 mx5 BRG
-07 BMW 325d Msport
x 94 Saab 9000 CS 2.3 Turbo
x 88 Holden Commodore 3.0 Turbo
x 87 Honda CRX
User avatar
AJF
6500 RPM
6500 RPM
Posts: 922
Joined: 23 Sep 2003, 02:00
Medlemsnummer: 282
Location: Oslo
Status: Offline

Post by AJF »

EspenSort92 wrote:
AJF wrote: Så kan vi på bakgrunn av antall påmeldte mx5/miataer vurdre om vi vil invitere med oss andre feks mazdaklubben, for å redusere prisen noe, evt sikre oss økonomisk om vi er noen biler for lite påmeldt.
om dette blir aktuelt, vil jeg påstå det bør være folk som noen her kjenner, for å utelukke mest mulig "bajaser"... de finnes nok her også, men jo mindre "anonym" en er, dess mer sivilisert blir man (vanligvis)
Ved å legge opp til en seriøs profil i en evntuell initasjon og på førermøte, hvor det undrstrekes at dette er kjøretrening og at det er sporvalg som er fokus og ikke mest mulig breisladd som gjelder (vil få svartflagg) vil vi nok luke ut mange potensielle "bajas - kjørere"

Når NSK har banetreff er det en slik seriøs profil over det. Om det dukker opp noen som kjører på en måte som gjør at de er til fare for seg selv og andre blir de flagget av og gitt advarsel evt kjøreforbud om forselsene gjentar seg. Med bakgrunn i dette vil jeg påstå at man kan få til bra treff med seriøs kjøring uten å bare arrangre kjøring for kjente.

Det viktig er å informer om på førermøte, at baneansvarlige sine beslutninger er loven og at det hjelper ikke å diskutere på de.
User avatar
biXen
7200 RPM
7200 RPM
Posts: 3347
Joined: 13 Apr 2004, 02:00
Medlemsnummer: 999
Location: Stavanger
Contact:
Status: Offline

Post by biXen »

Høres bra ut. Når er tankene på å ha dette da? Tidlig sommer?
Mazda RX-8 GT HP 2004 Winning Blue
x Mazda MX-5 1,6l 2000 Brilliant Black

Webdesign blog
User avatar
cartman
Site Admin
Site Admin
Posts: 476
Joined: 14 Sep 2005, 02:00
Location: Sarpsborg
Status: Offline

Post by cartman »

Vidar wrote:Er det lov å kjøre motsatt vei ? :D
Lov og lov. Jeg husker faktisk ikke om det står at kjøring mot klokken er ulovlig. Men det er ikke å anbefale. Ville ikke vært med i bilen som mister bremsene ned mot slakter'n. Eller hvis man bommer totalt på turn in. Skal ikke stikke under en stol, at jeg har prøvd motsatt, men faktisk så er turn in blind på vei ned, og sef bremsepunktet.
Men man får god fart ned langsia, med nedoverbakken i begynnelsen. Men tatt sandfellene i betraktning, så er banen kun konstruert for å kjøre med klokka.
C a r t m a n
Medlemsnr: 544
User avatar
cartman
Site Admin
Site Admin
Posts: 476
Joined: 14 Sep 2005, 02:00
Location: Sarpsborg
Status: Offline

Post by cartman »

EspenSort92 wrote:Hvordan foregår feks. førermøtet, blir det gjort av de som driver stedet, eller må man ordne sånt selv?

I korte trekk, hva blir oppgavene til de/den som står for arrangementet,
og hva ordner de som jobber der?

Vi har jo hatt banedager her, men det har vært mye mindre ansvar/forberedelser da det kun er blitt kjørt 1 bil på banen og det er begrenset hvor stor farten blir, har vært veldig uformelt opplegg..
Førermøtet må man stå for selv. Det finnes en mal(som jeg har laget) på hva som bør være med som ett minimum.

De som jobber på anlegget, sjekker bare at de konkrete reglene som gjelder, følges.(Mest støy og adferd på banen) Er de ikke fornøyd, kan de stoppe hele arrangementet. Det har skjedd, bla med Ford Motorsport i 2006.

Førermøte, støykontroll, startavgift, teknisk, osv må leietager selv stå for.
Det skal føres liste over alle som kjører og det skal føres liste over støynivået på samtlige kjøretøy på banen, inkludert bergingsbiler.
Det er heller ikke dumt å føre logg over det som eventuelt skjer på banen, hvis det skulle bli noe "grin" i ettertid. Jo mer seriøse vi opptrer, jo større er sjansen for at vi kan få komme tilbake senere. Endel leietagere er enten bannlyst eller går på nåde.
C a r t m a n
Medlemsnr: 544
User avatar
inglar
7200 RPM
7200 RPM
Posts: 3098
Joined: 29 Mar 2006, 02:00
Medlemsnummer: 558
Location: Rælingen
Contact:
Status: Offline

Post by inglar »

biXen wrote:Høres bra ut. Når er tankene på å ha dette da? Tidlig sommer?
Slutten av mai og begynnelsen av juni har vært veldig bra værmessig de siste årene. Eller er det noen steder på nett en kan finne hvilken måned det har vært minst regn slik at vi kan prøve så godt som mulig å legge treffet til en tid det er størst sjangs for fint vær. Eller er det som å tro på julenissen når det gjelder Norge og vær :?
User avatar
Vidar
Moderator
Moderator
Posts: 5500
Joined: 08 Sep 2003, 02:00
Medlemsnummer: 249
Location: Drammen
Status: Offline

Post by Vidar »

Har fått info fra Rudskogen nå.

Hvis vi klarer å bestemme oss for sånn ca dato. Så kan jeg reservere Rudskogen for en søndag.
Medlem nr.249
2004 Mazdaspeed MX5, Rød
x 1992 Miata SC, hvit, B-pack, noe modifisert, 8 psi (max 14976 rpm)[/url]
X 2006 BMW 525 Dat M-tech
2014 BMW 530D x-drive
User avatar
arildh
7200 RPM
7200 RPM
Posts: 3355
Joined: 26 Oct 2003, 02:00
Status: Offline

Post by arildh »

Jeg er for tidlig i sesongen i stedet for sent men stiller vel opp uansett. Håper å gjøre Nürburgring til tradisjon så håper ikke det legges til midten av august.
Regn er faktisk ikke så galt så det bør vi ikke være redde for sånn rent kjøremessig.

Jeg ser helst at klubben stiller som arrangør da de forhåpentligvis har et lite apparat som eks. en tiltrodd kasserer, konto og mulighet for å nå alle medlemmer da alle ikke bruker forumet. Jeg personlig har ikke noe i mot og forhåndsbetale god tid i forveien. Vi kan jo også høre med Mazda norge om de føler for å ta del i dette ala det som skjedde på Tusenfryd. Forventer vel ikke akkurat at de låner ut bilene på banen men. Om de vil sponse oss med noen lapper i mot at de har noe stands eller får oppmerksomhet på andre måter kan vi jo dra nytte av det.

Jeg ser ikke helt for meg at det er så mange bajaser i Mazdaklubben da det er mye FWD med moderat effekt. De jeg har observert med RX7 er også skikkelige folk. Om noen ikke kan oppføre seg så bruker svart flagg å hjelpe.
User avatar
Hauk
7200 RPM
7200 RPM
Posts: 3033
Joined: 16 Apr 2006, 02:00
Medlemsnummer: 569
Location: Nesodden
Status: Offline

Post by Hauk »

For min del er dette så langt frem i tid at det spiller ingen rolle. Satser på å bli med uansett... vil man virkelig så får man det til. :)

Edit: Enig med Arild i forrige innlegg. Tidspunkt, forhåndsbetaling og alt.
/Jon.
1994 MX-5 1.8 Laguna Blue.
2019 Toyota Corolla TS 2.0 Hybrid
User avatar
biXen
7200 RPM
7200 RPM
Posts: 3347
Joined: 13 Apr 2004, 02:00
Medlemsnummer: 999
Location: Stavanger
Contact:
Status: Offline

Post by biXen »

En søndag er vel ikke helt ideelt med tanke på langveisreisende da? For meg personlig er det ikke problem å få fri en mandag men...

Kanskje større sjangs for at en med 323 til 20,000 er bajas enn en med en dyr og påkosta RX-7 med 300 hester :) Tviler på det er problem, regler og god organisering har vel løst det i andre arrangement.

Sen vår/tidlig sommer høres bra ut for meg, i det siste har det vært best vær da, greit med påmelding en god stund i forveien da. Men blir det for tidlig vet jeg strengt tatt ikke om jeg har bil, så det spørs når andre føler vi skal ha dette.
Mazda RX-8 GT HP 2004 Winning Blue
x Mazda MX-5 1,6l 2000 Brilliant Black

Webdesign blog
User avatar
Vidar
Moderator
Moderator
Posts: 5500
Joined: 08 Sep 2003, 02:00
Medlemsnummer: 249
Location: Drammen
Status: Offline

Post by Vidar »

Å leie en Lørdag istedet for en Søndag, koster 8000 kr mer..

det vil si at det bør komme ca 10 stk fler på en Lørdag enn en Søndag.

Er enig om at det beste er om at klubben arrangerer treffet. Må få med styret på det hvertfall.. 25% av styet ønsker å arrangere ett sånt treff..

Har tenkt å foreslå å arrangere en eller to turer/treff ekstra neste år. Virker som folk vil ha flere treff enn det som er oppsatt på terminlista..
Medlem nr.249
2004 Mazdaspeed MX5, Rød
x 1992 Miata SC, hvit, B-pack, noe modifisert, 8 psi (max 14976 rpm)[/url]
X 2006 BMW 525 Dat M-tech
2014 BMW 530D x-drive
User avatar
arildh
7200 RPM
7200 RPM
Posts: 3355
Joined: 26 Oct 2003, 02:00
Status: Offline

Post by arildh »

Lørdag hadde kanskje vært ideelt med tanke på langveisreisende men det koster litt mer da. Sånn rent tidsmessig tror jeg 5 timer holder for de fleste. ( og så rekker vi jo å dra i kirka først siden vi ikke får starte kjøring før etter kirketid på søndag uansett LOL )
Post Reply