Ad blocker detected: Our website is made possible by displaying online advertisements to our visitors. Please consider supporting us by disabling your ad blocker on our website.
Rudolf wrote:
(Denne må IKKE forveksles med trudelutt-varianten. Denne låter STORT)
Låter som et vogntog av den STOORE sorten.
Meget ovveraskende lyd fra en knøtt liten bil ...
Folk ser opp
Erik
MX-5 1990, Rudolf
Mazdaspeed Miata 2005, Chili
Fiat 2300 S Coupe, Ghia
Vignale Samantha 1969, Samantha
Lancia Beta Montecarlo 1975, Martin
Lancia Beta Montecarlo 1977
Lancia Beta 2000 HPE 1978
Bertone X1/9 1982, Bertil
Volvo P1800 1961 (Bygget av Jensen i England)
X Miata 1993 LE, Leopold
X Miata 1995 R-package
mojo-91 wrote:Jeg legger meg i støvet, Rudolf.
Du har humor til den store gullmedaljen
Jeg har og kompressorhorn, men ikke av ditt kaliber.
Ja, "mørkesiden" er som kjent ikke min stil
Dette er og blir en morrobil så det er grenser for hvor seriøs man skal være.
Erik
MX-5 1990, Rudolf
Mazdaspeed Miata 2005, Chili
Fiat 2300 S Coupe, Ghia
Vignale Samantha 1969, Samantha
Lancia Beta Montecarlo 1975, Martin
Lancia Beta Montecarlo 1977
Lancia Beta 2000 HPE 1978
Bertone X1/9 1982, Bertil
Volvo P1800 1961 (Bygget av Jensen i England)
X Miata 1993 LE, Leopold
X Miata 1995 R-package
EspenSort92 wrote:Slo an den spøken din planlagt var den i alle fall
Spøk ?
Planlagt ?
Nei, her snakker vi bare om andre sin skitne fantasi
Erik
MX-5 1990, Rudolf
Mazdaspeed Miata 2005, Chili
Fiat 2300 S Coupe, Ghia
Vignale Samantha 1969, Samantha
Lancia Beta Montecarlo 1975, Martin
Lancia Beta Montecarlo 1977
Lancia Beta 2000 HPE 1978
Bertone X1/9 1982, Bertil
Volvo P1800 1961 (Bygget av Jensen i England)
X Miata 1993 LE, Leopold
X Miata 1995 R-package
De to siste bensinfyllingene viste hhv 0.77 og 0.74 l/mil.
Den første var søndag for en uke siden på Oppdal på vei hjem fra Sommerturen.
Da hadde vi kjørt relativt inspirert på Fosen i noen dager (ikke sant?).
Neste fylling var i går (etter landevei ned fra Trøndelag og bykjøring i Oslo).
I Mellomeuropa var jeg på over literen på motorvei, men rundt 0.8 på småveier.
Litt overrasket siden jeg hadde forventet litt økt forbruk etter installasjon av JR CAI.
Noen synspunkter ?
Andre som måler ?
Erik
MX-5 1990, Rudolf
Mazdaspeed Miata 2005, Chili
Fiat 2300 S Coupe, Ghia
Vignale Samantha 1969, Samantha
Lancia Beta Montecarlo 1975, Martin
Lancia Beta Montecarlo 1977
Lancia Beta 2000 HPE 1978
Bertone X1/9 1982, Bertil
Volvo P1800 1961 (Bygget av Jensen i England)
X Miata 1993 LE, Leopold
X Miata 1995 R-package
Min bruker en 0.6-0.65 på landeveien, har ikke målt etter eg fikk på jrcai da, men tenkte eg skulle justere litt å prøve. håper den går ned litt pga eg sugde bare varmluft med forrige luftfilter,
Jeg måler litt. Jeg har hatt 0.82, 0.84 og 0.94(!) etter montering av CAI. Den siste der er for øvrig med mangee korte turer i bytrafikk.
Jeg tror jeg lå på mye av det samme før... Jeg er nok glad i turtall ja....
'92 NA 1,6 BRG "Schnell" FM Understell/1,8 bremser/JR CAI & Grenrør/Torsen 4,3:1/Advan AD08R
'16 CX-5 AWD 2,5 "Rasjonell"
Fint å få tall fra andre også.
Skal ikke se bort ifra at forbruket går litt ned etter at man blir litt mer vant med bilen (tørr bak øra).
Litt fristende med tung gassfot i starten
Vi får se hvor det ender. (Skal si ifra når jeg kommer under 0.5)
Erik
MX-5 1990, Rudolf
Mazdaspeed Miata 2005, Chili
Fiat 2300 S Coupe, Ghia
Vignale Samantha 1969, Samantha
Lancia Beta Montecarlo 1975, Martin
Lancia Beta Montecarlo 1977
Lancia Beta 2000 HPE 1978
Bertone X1/9 1982, Bertil
Volvo P1800 1961 (Bygget av Jensen i England)
X Miata 1993 LE, Leopold
X Miata 1995 R-package
siemens wrote:Hvor kjøpte du den harry tuten da erik
P.S dette er ikke femi tut
Den maskuline tuten er kjøpt hos A.T.U. i Tyskland (tilsvarer Biltema)
Den kostet orginalt 60 Euro, men jeg prutet den ned til 55.
Det var èn igjen i hylla da jeg dro (så du må forte deg)
Erik
MX-5 1990, Rudolf
Mazdaspeed Miata 2005, Chili
Fiat 2300 S Coupe, Ghia
Vignale Samantha 1969, Samantha
Lancia Beta Montecarlo 1975, Martin
Lancia Beta Montecarlo 1977
Lancia Beta 2000 HPE 1978
Bertone X1/9 1982, Bertil
Volvo P1800 1961 (Bygget av Jensen i England)
X Miata 1993 LE, Leopold
X Miata 1995 R-package
Og i tilfelle ..... Så står det klar en longnose i garasjen
Erik
Kuult, hvis ikke jeg tar helt feil er det der motoren Edgard kjøpte av meg. Jeg fikk tilbakemelding etterpå at han hadde hatt motoren inne hos Mazda for måling av slitasje etc, og han fikk beskjed om at motoren var tipp topp innvending. Alltid gøy å få slike tilbakemeldinger etter salg.
At motoren har fått et godt hjem er ihvertfall sikkert og visst etter bildene å dømme. Den var ikke kjørt langt, men så ikke slik ut på utsiden når jeg sendte den i hvert fall ... likevel... rart å tenke på at jeg slet med å få solgt den for 5000,- med motorstativet... Lå lenge for salg på nettsidene her...
HansT wrote:
Kuult, hvis ikke jeg tar helt feil er det der motoren Edgard kjøpte av meg. Jeg fikk tilbakemelding etterpå at han hadde hatt motoren inne hos Mazda for måling av slitasje etc, og han fikk beskjed om at motoren var tipp topp innvending. Alltid gøy å få slike tilbakemeldinger etter salg.
At motoren har fått et godt hjem er ihvertfall sikkert og visst etter bildene å dømme. Den var ikke kjørt langt, men så ikke slik ut på utsiden når jeg sendte den i hvert fall ... likevel... rart å tenke på at jeg slet med å få solgt den for 5000,- med motorstativet... Lå lenge for salg på nettsidene her...
Stemmer !
Motoren har vært inne hos Mazda for måling.
Det ene bildet yter ikke full retferdighet, masse pussa og lakkerte detaljer.
Dette er et godt eksempel på at det er mulig å forbedre det "orginale".
Her er det mye respekt for det opprinnelige og masse kompetent arbeid.
Artig å få hele historien
Erik
MX-5 1990, Rudolf
Mazdaspeed Miata 2005, Chili
Fiat 2300 S Coupe, Ghia
Vignale Samantha 1969, Samantha
Lancia Beta Montecarlo 1975, Martin
Lancia Beta Montecarlo 1977
Lancia Beta 2000 HPE 1978
Bertone X1/9 1982, Bertil
Volvo P1800 1961 (Bygget av Jensen i England)
X Miata 1993 LE, Leopold
X Miata 1995 R-package