Ad blocker detected: Our website is made possible by displaying online advertisements to our visitors. Please consider supporting us by disabling your ad blocker on our website.
arildh wrote:Hvis du har hatt 5 MR2 før høres det ut som om du liker å skru bil. Da vil jeg anbefale en 1.8 da de er de beste utgangspunktene for videre modifisering og har utbedret alle svakhetene med 1.6 ( Veiv, clutch, diff ) De har også bedre bremser, flere stag org og ikke minst mer effekt.
Er vel ikke en skru på mr2ene jeg ikke rørte tror jeg...
Skal bli artig og prøve noe nytt. Har ikke sett nedi motorrommet på en mx5 engang, så det her blir spennende...
Hva er kompen i de? 1,6 / 1,8.
Får man evt kjøpt høyere topppakninger?
Har ikke lest så mye teknisk data på de, da jeg mest har bare sett bilder og div her inne
Samme motor i min som i Mazdaspeed, bare utenom turboen selvsagt. Det viste jeg faktisk ikke.
Positivt overrasket av det.
Basert på samme. De hadde vel en 5-6000 usolgte 10AE igjen så de bestemte seg for å klaske på en turbo og klistremerker og selge de i 2004-05
Har andre kammer, topplokk, veivhusventilasjon med catchtank. Oljeretur integrert med blokk på begge sider.
Litt usikkert om det er lavere komp enn vanlig 99 motor.
Litt synd de ikke brukte BP-Z3 så man kunne lekt seg med S-VT på innsugskammen.
Terondo wrote:Du har mye å se frem til. Synd du ikke tok til fornuft og kjøpte den før sommeren.
Det er vel på denne tiden endel setter bilen i garasjen.
Uansett et bra valg av bil og motor vil jeg si. Håper bilen svarer til forventningene.
Grunnen til det er at jeg skal bruke store deler av vinteren i garagen
Er ikke sikker på om jeg kommer til og ha styling på den enda, men skal ha litt options på den ja ...
Si det ja... Jeg snakket med nåværende eier om det. Og han påsto at den ikke er ombygd, men skal sjekke vognkortet i morgen før jeg kjøper den.
Kom ikke 1.8 i 94?
Jo da, 1,8 kom i 1994.
Det er i det minste en her på forumet som er blitt lurt før med en "tidlig" 1.8 l.
Hva det står i vognkortet er ikke alltid riktig.
For å sjekke om det er en 1.8 eller 1.6: Se på plasseringen av Coilen. (Montert i bakkant av topplokket)
1.8 l: Coil montert på "passarsjersiden av motoren (Høyre side av bilen)
1.6 l: Coil montert på "førersiden" av motoren (Som da nødvendigvis må bli venstre side)
Ytterligere forklaring: http://www.mx-5.net/mx5germany/www.mx5- ... 5_na_.html . Gå litt ned på siden til "Motorvarianten des MX-5 NA für den europäischen Markt" og trykk på "Bild".
En ting til: Dersom du er så heldig å ha en 1.6 l og 1.8 l tilgjengelig side om side: Mål lengden på motoren: 1.8 l er ca 22mm lengere enn en 1.6 l.