For å bytte frontlamper:
Panser og forskjermer er like på NB og NBFL.
Støtfanger, lykteinnsatser, feste for lykteinnsatser (inkl, motor for høydejustering) og div. ledninger må byttes.
Ingen billig ombygning dersom man ikke har tilgang til brukte deler.
Steinar
Elendig lys på NB
Moderator: Styremedlemmer
NBFL lyktene er også mye penere å se på. Skulle gjerne gjort en konventering hadde jeg hatt ubegrenset med penger, men det har jeg jo selvsagt ikke. Kjøpte meg et slikt HID Xenon 6000K kit. Tenkte jeg skulle forsøke å bytte til det i dag. Får se hvordan lyset blir da. Om det blir blendende bytter jeg bare tilbake. Kostet meg ikke allverden så det blir bare en test. Lovlig er det jo ikke, men det meste forbundet med MX-5 er jo ikke det. Bortsett fra om man kjører den helt orginal og holder alle fartsgrenser. Så lenge jeg ikke plager andre med bedre lys skulle jeg anta at jeg ikke får påpakning utenom EU kontroll for at jeg har gode lys. Om de er blendende får jeg nok beskjed, men om de er det kommer jeg ikke til å bruke de. Og om det er suksess kan det jo fort være flere som ønsker å kjøpe tilsvarende.
Bil #1: Seat Leon4 20VT
Selges: Smart ForTwo Passion
Solgt: 10th Anniversary Edition (#2690)
Selges: Smart ForTwo Passion
Solgt: 10th Anniversary Edition (#2690)
Xenon kit på 99-00 fungerer veldig dårlig.Terondo wrote:NBFL lyktene er også mye penere å se på. Skulle gjerne gjort en konventering hadde jeg hatt ubegrenset med penger, men det har jeg jo selvsagt ikke. Kjøpte meg et slikt HID Xenon 6000K kit. Tenkte jeg skulle forsøke å bytte til det i dag. Får se hvordan lyset blir da. Om det blir blendende bytter jeg bare tilbake. Kostet meg ikke allverden så det blir bare en test. Lovlig er det jo ikke, men det meste forbundet med MX-5 er jo ikke det. Bortsett fra om man kjører den helt orginal og holder alle fartsgrenser. Så lenge jeg ikke plager andre med bedre lys skulle jeg anta at jeg ikke får påpakning utenom EU kontroll for at jeg har gode lys. Om de er blendende får jeg nok beskjed, men om de er det kommer jeg ikke til å bruke de. Og om det er suksess kan det jo fort være flere som ønsker å kjøpe tilsvarende.
Er reflektorlykter, så lyset vil gå i alle retninger og generelt være plagsomt for alle rundt deg.
Derfor xenon på 01+ er så populært, siden de har linselykt/projektorlykt på nærlysa.
-n
Volvo V40 D2 2013
x 2001 NBFL Sport
Forumtroll
x 2001 NBFL Sport
Forumtroll
- MR.Hvaler
- 2000 RPM
- Status: Offline
Jeg har nå startet å bruke "mega blue"(90 / 100w) pærer fra Biltema. Jeg syns dem er noe av dem bedre jeg har brukt.
Funderer sterkt på å få noen grøfte lys for å få enda bedre lys
Funderer sterkt på å få noen grøfte lys for å få enda bedre lys
Blå MX5 98mod, senket og ruller på 18" felger, ILM dobbel bakpotte. Bomex styling pågår. 2x12" "subbær". Medlem 669
- glaibilenmin
- 7200 RPM
- Medlemsnummer: 413
Ikkje bruk 90/100w pærer. da brenner du ledningene dine over tid og du brenner istykker reflektorene
04 mazdaspeed
canvas topp sparco seter
Fm big Enchilada
Afco coilovers
Prosjekt 96 brg 1,8 mx5
90'Classic red. R.I.P
Having a 9 second Honda is like coming out of the closet: At first you surprise all your friends, but in the end your still gay.
canvas topp sparco seter
Fm big Enchilada
Afco coilovers
Prosjekt 96 brg 1,8 mx5
90'Classic red. R.I.P
Having a 9 second Honda is like coming out of the closet: At first you surprise all your friends, but in the end your still gay.
- MR.Hvaler
- 2000 RPM
Har allt byttet til litt bedre ledninger osv allt. Dem forsvant fort ja, men måtte ha bedre lyst med dem blåe lys'a. Satans vegvesnet godkjente bilen min og lys'a mine dem uten å blunke...
Dem går også hardt uttover reflektorene...
Dem går også hardt uttover reflektorene...
Blå MX5 98mod, senket og ruller på 18" felger, ILM dobbel bakpotte. Bomex styling pågår. 2x12" "subbær". Medlem 669
- glaibilenmin
- 7200 RPM
vil absolut anbefale å finne tak i montertingskit til orginale tåkelys på nben. er mye finere å ha dei orteli montert i fangern
04 mazdaspeed
canvas topp sparco seter
Fm big Enchilada
Afco coilovers
Prosjekt 96 brg 1,8 mx5
90'Classic red. R.I.P
canvas topp sparco seter
Fm big Enchilada
Afco coilovers
Prosjekt 96 brg 1,8 mx5
90'Classic red. R.I.P
- glaibilenmin
- 7200 RPM
- Steinar
- 7200 RPM
- Medlemsnummer: 560
Har henvist til grøftelysene fra Il tidligere, men de har vært utsolgt i mange måneder nå.
Nå er ikke grøftlys tillatt brukt sammen med nær/fjærnlys, unntatt i hastigheter under 15 km/t på veldig svinget vei.
Grøftelys lyser jo opp veibanen kun i et område rett foran og tilside for bilen, dvs. minimal "forbedring" av lyset.
Grøftelys/tåkelys brukt sammen med nærlys lurer også øyet pga. at øyet innstiller seg på det kraftige lyset rett foran bilen, man mister noe av evnen til å se lengere fram. (Leste i instruksjonsboka til Volvoen for en tid siden: Man mister ca. 3 meter lengdesyn ved bruk av grøftelys sammen med nærlys kontra nærlys alene.)
Bruker grøftelysene/tåkelysene på Volvoen kun til kjørelys på dagtid, sammen med parklysene. (Man må jo spare på de dyre H4 pærene.)
Steinar
Nå er ikke grøftlys tillatt brukt sammen med nær/fjærnlys, unntatt i hastigheter under 15 km/t på veldig svinget vei.
Grøftelys lyser jo opp veibanen kun i et område rett foran og tilside for bilen, dvs. minimal "forbedring" av lyset.
Grøftelys/tåkelys brukt sammen med nærlys lurer også øyet pga. at øyet innstiller seg på det kraftige lyset rett foran bilen, man mister noe av evnen til å se lengere fram. (Leste i instruksjonsboka til Volvoen for en tid siden: Man mister ca. 3 meter lengdesyn ved bruk av grøftelys sammen med nærlys kontra nærlys alene.)
Bruker grøftelysene/tåkelysene på Volvoen kun til kjørelys på dagtid, sammen med parklysene. (Man må jo spare på de dyre H4 pærene.)
Steinar
2008 PRHT (Svarte F.)
X-Sambagull -99 1.8
X-Sambagull -99 1.8