Ad blocker detected: Our website is made possible by displaying online advertisements to our visitors. Please consider supporting us by disabling your ad blocker on our website.
Emner som ikke har noe med Mx5/Miata å gjøre, men samtidig kan være interresant for de andre i klubben (offtopic) Kjøp og Salg av ikke MX5 relaterte ting henvises til qxl, finn.no osv..
Dette er noe jeg leste om på den tiden jeg kjørte NA. Da sa jeg at hvis jeg skulle ha VW igjen, måtte det bli noe sånt. Så kokte det bort i kålen, men her er den igjen. Vel, vi får se etter en prøvetur.
Skal ikke se bort i fra at denne blir produsert. Tipper dette er kompromisset når Porsche ikke lar VAG få produsere R4 (mini R8 med midtmotor og bensinturbo). Får håpe denne kommer med 2l bensinturbo etterhvert. Det kan bli en lovende bil.
13' Subaru BRZ
x - 10' Nissan GT-R
x - 08' BMW M3 Coupe
x - 06' Porsche 911 C2S
x - 04' Mazdaspeed, T. Grey
x - 93' Classic red
Medlemsnr: 563
"The car is also available with newly designed 16in and 17in aluminum wheels. The 16in wheels have five sets of twin spokes, while the 17in wheels have 10 twisted spokes. New exterior color options include Aluminum, Metropolitan Grey and Sunflower Yellow.
Changes to the car’s powerplant range include the introduction of a forged crankshaft, fully floating pistons and newly designed valve springs. The rev limit for the 2.0L manual model now registers at 7,500rpm, with peak output of 160hp (118kW) 188Nm coming at 7,000rpm. The six-speed manual gearbox has also been upgraded with new carbon-coated synchronizer for improved shift-feel.
A lower front roll center and retuned suspension make the car’s response to steering inputs more linear and enable the driver to precisely trace desired lines. A key refinement was made to the front suspension knuckles. The ball joints’ vertical pivot position was changed to reduce the height of the front roll center by 26mm. This decreased fluctuations in the vertical loading on the outer wheel during cornering maneuvres."
Må si jeg likte designet. Det slår i alle fall alt annet VW har presset ut til nå, og bakhjulstrekk er jo et enormt løft. Det kan jo være håp for VW også da. Enig at diesel ikke er å foretrekke for en roadster. Selv om forbruket er noe kjekt. 2L turbo er uansett min motor of choice når det gjelder VAG biler. Den har et svært potensiale, noe dieselmotorene ikke har. Og dessuten så er ikke VAG dieselmotorene noe særlig kjekk å kjøre rundt med. De bråker så innigranskauen mye, sammenlignet med f.eks. Mazda sine dieselmotorer som nesten høres ut som en bensiner.
Denne bilen lover bra! Ifølge Motor -bilaget i finansavisen- så kommer den med twinchargeren på 1.4l og 200 hk! Vekten skulle bli rundt 1200 kg, og VW har veldig lyst til å sette den i produksjon. Da blir dette en svært billig, og skikkelig STILIG bil!