Ad blocker detected: Our website is made possible by displaying online advertisements to our visitors. Please consider supporting us by disabling your ad blocker on our website.
Hei er det noen så vet hvor disse sensorene til dette systemet ligger, og er det muligt å sjekke om sensorene ligger inne med signal, har endelig fått skaffet rett ratt til mitt prosjekt bil, men er livredd for å få en smokk i tryne når eg sette i denne,.
Vet at na 1990 hadde en sensor ved frontfanger, men denne bilen har ikke dette. er det annerledes på de nyere..
A 1990 to 1997 Miata has four crash sensors. The airbag system can be identified by its blue connectors in the wiring harness. Three D sensors are mounted near the front of the car. One is in front of the upper header tank on the radiator, next to the hood release. The other two are on the outside of either "frame rail", behind the bumper, adjacent to the front tie down loops. The remaining S sensor is under the dashboard on the inside of the firewall, behind where the VIN number is stamped. Sensors are all made of a gold plated steel ball, about 3/8 diameter, stuck to a small magnet. This ball is poised behind two gold plated contacts. An impact will cause the ball to fly forward and complete a circuit through the sensor.
Da dette er en mx5 og ikke miata stemmer ikke dette. På min gamle mx er det ikke fire sensorer som på miata. Kun en styringsenhet under dashen og to bags. Du må enten bygge om til miata system stian eller få tak i en styringsenhet fra en 97 mx5.
SweetMX5 wrote:Da dette er en mx5 og ikke miata stemmer ikke dette. På min gamle mx er det ikke fire sensorer som på miata. Kun en styringsenhet under dashen og to bags. Du må enten bygge om til miata system stian eller få tak i en styringsenhet fra en 97 mx5.
Er det kun styreboksen så er sensor, men da er saken grei kanskje. men
For en stund tilbake lurte Erik og jeg en del på hvorfor min bil ikke hadde kræsjsensorer og ledningsnett i motorrommet som andre. Jeg fikk til slutt et svar fra Arild Olsen, teknisk spesialist i Mazda Motor Norge:
Denne bilen har airbag i rattet og i daschbordet for passasjer.
Den har en SAS-unit som sitter i midten daschbordet.
Det er ingen krasj sone sensorer i dører eller front.
Alle sensorer som oppdager en eventuell kollisjon sitter i SAS-uniten.
Dette er forskjellig fra nyere modeller som har krasj sone sensorer og da ledninger for disse.
Antar at de brukte denne løsningen fram til NB kom. Med andre ord ikke en optimal løsning..
2RE Leder Orlando - 96 Miata M edition 1.8 Starlight Blue Mica x Petronella - 96 MX-5 1.6 BRG "If you can't go fast with 90 horsepower, 900 horsepower won't help you" - Bob Hall, father of the MX-5/Miata
x 2013 Mazda6 2.0 Vision
2017 Mazda CX-5 Optimum AWD
2re wrote:For en stund tilbake lurte Erik og jeg en del på hvorfor min bil ikke hadde kræsjsensorer og ledningsnett i motorrommet som andre. Jeg fikk til slutt et svar fra Arild Olsen, teknisk spesialist i Mazda Motor Norge:
Denne bilen har airbag i rattet og i daschbordet for passasjer.
Den har en SAS-unit som sitter i midten daschbordet.
Det er ingen krasj sone sensorer i dører eller front.
Alle sensorer som oppdager en eventuell kollisjon sitter i SAS-uniten.
Dette er forskjellig fra nyere modeller som har krasj sone sensorer og da ledninger for disse.
Antar at de brukte denne løsningen fram til NB kom. Med andre ord ikke en optimal løsning..
hmm da er spørsmålet mitt, må denne sensoren i sas byttes, eller funker den ennå etter crashet er registert..
Mener det skal stå noen sprengskisser i en av manualene du fikk av meg, hvor den er lokalisert.
Forøvrig riktig det sweet sier om forskjeller på miata og mx.
SweetMX5 wrote:jeg fikk beskjed om at den måtte byttes :S
eller resettes, hvor hvor f er den så eg kan finne info på den,,
Her ser du omtrent hvor den sitter.
Den "nye" er hvistnok blå den også.
Akrobat, må du være uansett.
Erik
[Hjertesukk]
Hvis vi hadde hatt noen ordentlige hjemmesider, så kunne noe av denne informasjonen som jeg har på PC-en min legges der.
Men det blir vist ikke i min levetid.
[/Hjertesukk]
MX-5 1990, Rudolf
Mazdaspeed Miata 2005, Chili
Fiat 2300 S Coupe, Ghia
Vignale Samantha 1969, Samantha
Lancia Beta Montecarlo 1975, Martin
Lancia Beta Montecarlo 1977
Lancia Beta 2000 HPE 1978
Bertone X1/9 1982, Bertil
Volvo P1800 1961 (Bygget av Jensen i England)
X Miata 1993 LE, Leopold
X Miata 1995 R-package
ja fant dette bildet på www.five-speed.dk som forøvrig en god side, de har faktisk endel downloads. men finner fremdeles ikke fremgangsmåte til å komme til sensoren, men får ta ut speedometer å se om eg finner frem der,ved hanskerom så kom varmesentralen i veien,, men dette skal eg ha i orden samme hva det koster av blod og svette.