Ad blocker detected: Our website is made possible by displaying online advertisements to our visitors. Please consider supporting us by disabling your ad blocker on our website.
Terondo wrote:auda.. tipper det var snakk om høyere hastigheter enn 200 der.
står 215 på filmen,, kanskje derfor eg ikke liker å kjøre fort med mx, liker meg ikke over 200, mens passaten ruller eg lett enda mer, uten den lille ekle følelsen eg får i mx.
Når jeg hadde litt under 200 med MX-5en så var det skummelt små rattutslag som gjorde store hjulutslag. Ikke noe comfy å kjøre akkurat. Bedre med data-utslag som 8eren har (og sikkert NC).
Mazda RX-8 GT HP 2004 Winning Blue
x Mazda MX-5 1,6l 2000 Brilliant Black
oppistov..håper ikke du tror rx7 gjør sånn i 215kmt? i min erfaring er de stabile som tog til ca 270-280 tipper vi snakker om 215mph da kan jeg skjønne at en bil ca uten aero greier blir litt "lett"..
mxen er ikke så gærn i 200 heller..
-*Snylter*-
''objects in mirror appear to be slow''
214km/t. er det jeg fikk med meg på gps i Tyskland sist sommer.
da var det litt til å gå på turtelleren, hadde vel ca. 220-225 på nåla.
på min 99 NB 1.8 med stiv senk, var det litt skummelt.
Jeg kjørte til sperra på 6. gir , 238 km/t på GPS. Da var kantene i front på panseret bøyd 1.5-2 cm over skjermene av lufttrykket. Livsfarlig (og dessverre litt kult).
Om jeg skifter utveksling er toppfarten den siste grunnen, teoretisk eller faktisk. Jeg kommer neppei til å kjøre mer enn 220 med MX5 igjen.
jeg skifter i hovedsak fordi jeg synes 6trinns mot 4.1 og litt motor.. var å gire seg ihjel i forhold til med 5trinns jeg hadde før. og jeg får brukt gira litt mer, tviler på det gjør bilen mye tregere i aks heller. toppfarta blir nok veldig teoretisk for min del og.. 270+ i en mx5 frister ikke i heletatt..
-*Snylter*-
Såpass. Det høres vilt ut. Synes bilen er grei i større hastigheter. Må selvsagt være en stabil sjåfør, og det er ikke noe i svinger. Å endre utveksling må vel være for å få mer drivstoffgjerrig bil i høyere hastigheter. Min bil har rundt 8,5 km/t feil fra speedo kontra GPS i 100 km/t. På sommerdekkene er det ikke så mye, da er det vel snakk om rundt 4 km/t feil. Og turtallmessig er det snakk om rundt 2800 rpm i 100 på speedo med vinterdekk. Skal sjekke hva jeg har med sommerdekkene til sommeren. Uansett så er topfart mer enn nok så det er nå, men nå har jeg grei diff, så jeg kan ikke klage.
arildh wrote:Jeg kjørte til sperra på 6. gir , 238 km/t på GPS. Da var kantene i front på panseret bøyd 1.5-2 cm over skjermene av lufttrykket. Livsfarlig (og dessverre litt kult).
Om jeg skifter utveksling er toppfarten den siste grunnen, teoretisk eller faktisk. Jeg kommer neppei til å kjøre mer enn 220 med MX5 igjen.
har tatt konsekvensene av dette på min bil nå, og montert aerocatch panserlåser.. just in case.. kan jo hende den skal over 180lkmt på autobahn eller bane.. har sett samme greiene selv, panser ser ikke trygt ut i høy fart. spes ikke på na pga vippelyktene osv ?
-*Snylter*-
Står 215mp/h, så det blir cirkus 344 km/t.. Hadde vel strengt tatt ikke hatt behov for fallskjerm til å bremse ned fra 215 km/t.. Lurer på mageføelsen i det man merker at festet er borte og at man plutselig er opp ned i lufta i over 340 km/t..
Med vennlig hilsen Marius, Hokksund
X 2001 MX5 1.8 Sport
X 1990 Miata B-pack
Harald wrote:har tatt konsekvensene av dette på min bil nå, og montert aerocatch panserlåser.. just in case.. kan jo hende den skal over 180lkmt på autobahn eller bane..
Harald wrote:har tatt konsekvensene av dette på min bil nå, og montert aerocatch panserlåser.. just in case.. kan jo hende den skal over 180lkmt på autobahn eller bane..
mussa wrote:Står 215mp/h, så det blir cirkus 344 km/t.. Hadde vel strengt tatt ikke hatt behov for fallskjerm til å bremse ned fra 215 km/t.. Lurer på mageføelsen i det man merker at festet er borte og at man plutselig er opp ned i lufta i over 340 km/t..
Ja det er jo landspeed record attemptet det der, RX-7en tok jo den rekorden en gang i tiden.
Mazda RX-8 GT HP 2004 Winning Blue
x Mazda MX-5 1,6l 2000 Brilliant Black