Ad blocker detected: Our website is made possible by displaying online advertisements to our visitors. Please consider supporting us by disabling your ad blocker on our website.
æsj.... er vell bedre å kjøpe et ferdig panser med luftintak som er designet for best muli kjøling/luftgjennomstrømmning, men vist du ikke har bruk får mere kjøling er d vell finest å la vere
Veit det er som var på forumet her for en stund siden som hadde slikt inntak på panseret..
Når det gjelder smaken, så er den som sagt før: baken..
Noen synes sikkert det er veldig tøft, mens andre nesten svimer av og hyperventilerer når de ser sånt..
Når det gjelder plasseringen så ville ikke jeg hatt det lenger opp på panseret... Litt kjedelig på særs regnfulle dager å få masse vann på topplokket og er man uheldig ned i plugghøla..?
Med vennlig hilsen Marius, Hokksund
X 2001 MX5 1.8 Sport
X 1990 Miata B-pack
Sånn funksjonelt er det jo veldig feil. Det vil mest sansynlig gå luft ut av det hullet da panseret er en lavtrykksone mens det under panseret er høyt trykk. Om det skulle forville seg luft inn vil det være med på stjele verdifull flow fra radiatoren. I tillegg vil ikke denne luften ha noe for seg om ikke det går en hermetisk lukket kanal til filteret ala, WRX, GT4 etc.
Om det kun er for styling, så er det vel det samme...
arildh wrote:Sånn funksjonelt er det jo veldig feil. Det vil mest sansynlig gå luft ut av det hullet da panseret er en lavtrykksone mens det under panseret er høyt trykk. Om det skulle forville seg luft inn vil det være med på stjele verdifull flow fra radiatoren. I tillegg vil ikke denne luften ha noe for seg om ikke det går en hermetisk lukket kanal til filteret ala, WRX, GT4 etc.
Om det kun er for styling, så er det vel det samme...
Vel..nå skal jeg ikke akkurat ta noen rekorder på nürnburgring, og med tanke på den kjøring jeg gjør kan jeg ikke akkurat si at scoopet hemmer meg. Den dagen det gjør det fikser jeg en kanal som fører direkte til filteret.
Forøvrig har scoopet vistnok den samme effekten som dekaltrimming. Jeg føler at ved lavt turtall vinner jeg 1,2Nm i svingene mens jeg har 14W ekstra på langstrekkene. Den største effekten merkes helt klart ved 4567rpm, da virker det som at jeg får 9psi rett inn i diff'en. Effekten er helt klart merkbar!
Visuelt sett har bilen 300hk vistnok. Videre har den røde kaliptere noe som utgjør ca 50Hz i i speilet
Når det gjelder panserscoop/riller så går det en viss grense, er den for stor/grov så får folk helt noia om den ikke er funksjonell, det er vel derfor få ikke-funksjonelle kjører Subaru Impreza stil på scoopa
Jeg synes det er kult nok når det er litt forsiktig og stilfullt. Er ikke alt på bilen som MÅ gi ekstra hester.
Mazda RX-8 GT HP 2004 Winning Blue
x Mazda MX-5 1,6l 2000 Brilliant Black
arildh wrote:Smekk på et sett med fiatlykter og alle tror du kjører Ferrrarii
Eller jeg kan sette på en slik en: og alle tror at jeg kjører drag
Jeg vil jo helt klart få bedre specs med det scoopet der kontra det jeg har pr.d.d. Om jeg vinner etpar Nm i svingene er jeg usikker på pga det innfløkte strikkesystemet som bygger opp scoopet. Men jeg vil helt klart få +18W på langstrekkene. På grunn av økt luftinntak og redusert lufttrykk på vinduet regner jeg med at det trykker kraftig til ved 6001rpm, da jeg ut i fra mine beregninger vil få +6psi inn i diffen. Så her begynner vi å snakke rekorder. Gatebil here we come Visuelt sett går jeg nok opp fra 300hk til +500hk LETT!
Ser langt mer bruk for lufting over luftfilteret (dersom du har åpent filter), enn å ha det forran blokken. Den har jo ikke akkurat problemer sånn det er nå, men om du f.eks. har skiltet der hvor luften normalt skal passere, kan det jo være aktuelt. Det ser ikke avskrekkende grusomt ut, men det må i så fall være gjort proft, ellers ser det ganske jalla ut.