Baklukeåpner på defa alarm
Moderator: Styremedlemmer
- Mx-Jan
- 1000 RPM
- Posts: 191
- Joined: 26 Nov 2006, 01:00
- Medlemsnummer: 697
- Location: Blærum
- Status: Offline
Baklukeåpner på defa alarm
Noen som vet om man trenger 3:1 fjernstyring for tilkobling av baklukeåpneren?
93 Miata Special Edition. Brilliant Black/Tan. Garage vary.Torsen. Nb Dash/Dør.Carputer.Koni.Energy
- Mx-Jan
- 1000 RPM
- Posts: 191
- Joined: 26 Nov 2006, 01:00
- Medlemsnummer: 697
- Location: Blærum
- Status: Offline
Ok trenger vel den powermodulen å da?
Lurer litt på sentrallåsen å, har 2 negative ledninger ut fra den.(slår ut på jord) Disse skal vel rett inn på låsing/opplåsing Normal åpen.(hvit/brun og grønn ledning fra defa) Herfra kommer det ca 0.25 volt når jeg skrur av/på alarm. Burde vel komme 12 volt her?
Lurer litt på sentrallåsen å, har 2 negative ledninger ut fra den.(slår ut på jord) Disse skal vel rett inn på låsing/opplåsing Normal åpen.(hvit/brun og grønn ledning fra defa) Herfra kommer det ca 0.25 volt når jeg skrur av/på alarm. Burde vel komme 12 volt her?
93 Miata Special Edition. Brilliant Black/Tan. Garage vary.Torsen. Nb Dash/Dør.Carputer.Koni.Energy
- Vidar
- Moderator
- Posts: 5500
- Joined: 08 Sep 2003, 02:00
- Medlemsnummer: 249
- Location: Drammen
- Status: Offline
spørs kanskje på Alarmen.. Husker ikke fargen, men har du ikke innstallasjonsmanualen, mener det står der.Mx-Jan wrote:Hvilken utgang bruker du da?KnutH wrote:Du trenger ikke powermodul. Utgangen gir signal i 5 sek, et vanlig rele holder.
Medlem nr.249
2004 Mazdaspeed MX5, Rød
x 1992 Miata SC, hvit, B-pack, noe modifisert, 8 psi (max 14976 rpm)[/url]
X 2006 BMW 525 Dat M-tech
2014 BMW 530D x-drive
2004 Mazdaspeed MX5, Rød
x 1992 Miata SC, hvit, B-pack, noe modifisert, 8 psi (max 14976 rpm)[/url]
X 2006 BMW 525 Dat M-tech
2014 BMW 530D x-drive
- KnutH
- 4200 RPM
- Posts: 468
- Joined: 09 Sep 2003, 02:00
- Medlemsnummer: 163
- Location: Trondheim
- Status: Offline
Grønn?
Ta en titt på manualen her: http://www.defa.com/doc/3.0xINSTALLATION.PDF . Den du har kikket på kanskje? Hvis du studerer den ser du at låsing og opplåsing har innebygde releer i alarmmodulen som må mates på kontaktsida med enten - eller + på Com for hhv. låse- og opplåsingsreleet. Du kan laske fra P1.1 eller P1.3 etter hva du trenger. Se skjema på pdf-side 34.
Bagasjeromsutgangen finner du på P4.3 (pdf-side 32), og den er faktisk ikke aktiv i mer enn ett sekund.

Ta en titt på manualen her: http://www.defa.com/doc/3.0xINSTALLATION.PDF . Den du har kikket på kanskje? Hvis du studerer den ser du at låsing og opplåsing har innebygde releer i alarmmodulen som må mates på kontaktsida med enten - eller + på Com for hhv. låse- og opplåsingsreleet. Du kan laske fra P1.1 eller P1.3 etter hva du trenger. Se skjema på pdf-side 34.
Bagasjeromsutgangen finner du på P4.3 (pdf-side 32), og den er faktisk ikke aktiv i mer enn ett sekund.

Livet er for kort til å kjøre kjedelige biler
2015 MX-5 Jet Black 1,5 Sport
2015 MX-5 Jet Black 1,5 Sport
- Mx-Jan
- 1000 RPM
- Posts: 191
- Joined: 26 Nov 2006, 01:00
- Medlemsnummer: 697
- Location: Blærum
- Status: Offline
Takk den så litt bedre ut enn den jeg fant. Helt sikker på jeg skal bruke com utgangene? Sentrallås driverne slår ut på minus hver sin vei. (NO) normal open åpner vel for jord?KnutH wrote:Grønn?![]()
Ta en titt på manualen her: http://www.defa.com/doc/3.0xINSTALLATION.PDF . Den du har kikket på kanskje? Hvis du studerer den ser du at låsing og opplåsing har innebygde releer i alarmmodulen som må mates på kontaktsida med enten - eller + på Com for hhv. låse- og opplåsingsreleet. Du kan laske fra P1.1 eller P1.3 etter hva du trenger. Se skjema på pdf-side 34.
Bagasjeromsutgangen finner du på P4.3 (pdf-side 32), og den er faktisk ikke aktiv i mer enn ett sekund.
93 Miata Special Edition. Brilliant Black/Tan. Garage vary.Torsen. Nb Dash/Dør.Carputer.Koni.Energy
- Vidar
- Moderator
- Posts: 5500
- Joined: 08 Sep 2003, 02:00
- Medlemsnummer: 249
- Location: Drammen
- Status: Offline
Kan vel bruke både P4.2 og P4.3
Mener å huske at det ikke er noen ledning i disse plassene, så du må få tak i slike innstikk ledninger, jeg fant noen i fra en gammel DEFA.
Mener å huske at det ikke er noen ledning i disse plassene, så du må få tak i slike innstikk ledninger, jeg fant noen i fra en gammel DEFA.
Medlem nr.249
2004 Mazdaspeed MX5, Rød
x 1992 Miata SC, hvit, B-pack, noe modifisert, 8 psi (max 14976 rpm)[/url]
X 2006 BMW 525 Dat M-tech
2014 BMW 530D x-drive
2004 Mazdaspeed MX5, Rød
x 1992 Miata SC, hvit, B-pack, noe modifisert, 8 psi (max 14976 rpm)[/url]
X 2006 BMW 525 Dat M-tech
2014 BMW 530D x-drive
- Mx-Jan
- 1000 RPM
- Posts: 191
- Joined: 26 Nov 2006, 01:00
- Medlemsnummer: 697
- Location: Blærum
- Status: Offline
Ser sånn ut, må vel programeres i komfortlukkings menyen?Vidar wrote:Kan vel bruke både P4.2 og P4.3
Mener å huske at det ikke er noen ledning i disse plassene, så du må få tak i slike innstikk ledninger, jeg fant noen i fra en gammel DEFA.
Funksjon ikke valgt som standard. Har satt den til komfortlukking via originalt system. Blir vel riktig utgang det siden jeg ikke har powermodul?
93 Miata Special Edition. Brilliant Black/Tan. Garage vary.Torsen. Nb Dash/Dør.Carputer.Koni.Energy
- KnutH
- 4200 RPM
- Posts: 468
- Joined: 09 Sep 2003, 02:00
- Medlemsnummer: 163
- Location: Trondheim
- Status: Offline
P4.2 kan også brukes, men denne utgangen er aktiv så lenge du holder inne knappen. P4.3 har kun en puls på 1 sek. Så vidt jeg husker da jeg ettermonterte bagasjeromsåpner på min gamle MX så trenger ikke disse utgangene å programmeres, men du er avhengig av en 3:1 fjernkontroll. Om du nymonterer alarmen selv er alle kontaktpunkt som er i bruk levert med leder fra kontakten, men ubrukte ledere pleier vanligvis bilalarmmontører å fjerne.
Du er pent nødt til å bruke bruke com-inngangene ja. De innebygde releene har ingen spenningsmating, nettop fordi det finnes et utall måter å kontrollere sentrallås på. NO vil si at i hviletilstand vil du ikke ha kontakt mellom com og P1.6/P1.7. NC vil si at du i hviletilstand har kontakt. Hvis du ikke kobler noen ting inn på com for hvert rele får du heller ingenting ut fra relekontaktene! Hvis du trenger en negativ puls til driverene dine, en for låsing og en for opplåsing kobler du slik:
P1.3 laskes til P1.4 og P1.5
P1.6 kobles til låsebevegelse
P1.7 kobles til opplåsingsbevegelse
Easy, peasy...
Du er pent nødt til å bruke bruke com-inngangene ja. De innebygde releene har ingen spenningsmating, nettop fordi det finnes et utall måter å kontrollere sentrallås på. NO vil si at i hviletilstand vil du ikke ha kontakt mellom com og P1.6/P1.7. NC vil si at du i hviletilstand har kontakt. Hvis du ikke kobler noen ting inn på com for hvert rele får du heller ingenting ut fra relekontaktene! Hvis du trenger en negativ puls til driverene dine, en for låsing og en for opplåsing kobler du slik:
P1.3 laskes til P1.4 og P1.5
P1.6 kobles til låsebevegelse
P1.7 kobles til opplåsingsbevegelse
Easy, peasy...

Livet er for kort til å kjøre kjedelige biler
2015 MX-5 Jet Black 1,5 Sport
2015 MX-5 Jet Black 1,5 Sport
- Vidar
- Moderator
- Posts: 5500
- Joined: 08 Sep 2003, 02:00
- Medlemsnummer: 249
- Location: Drammen
- Status: Offline
Ulempen med P4.3 er at hvis det er mye snø på bagasjelokket eller det er montert bagasjebrett så vil ikke lokket sprette opp. Det trenger en liten løft.. Og da er 1. sek for lite..
Medlem nr.249
2004 Mazdaspeed MX5, Rød
x 1992 Miata SC, hvit, B-pack, noe modifisert, 8 psi (max 14976 rpm)[/url]
X 2006 BMW 525 Dat M-tech
2014 BMW 530D x-drive
2004 Mazdaspeed MX5, Rød
x 1992 Miata SC, hvit, B-pack, noe modifisert, 8 psi (max 14976 rpm)[/url]
X 2006 BMW 525 Dat M-tech
2014 BMW 530D x-drive
-
- 4200 RPM
- Posts: 470
- Joined: 22 May 2008, 22:30
- Medlemsnummer: 718
- Location: Sandefjord
- Status: Offline
En kraftig gassløfter istedenfor de standard fjærene, og lokket spretter opp som en kanin på stereoider selv med fullt bagasjebrett oppåVidar wrote:Ulempen med P4.3 er at hvis det er mye snø på bagasjelokket eller det er montert bagasjebrett så vil ikke lokket sprette opp. Det trenger en liten løft.. Og da er 1. sek for lite..

Rød Mx5 NA 1990mod, 1,6L 115Hk -shortnose|LPTHeadlights|Spax|Magnekåre|MSpeed Brakes|VLSD|Polyforringer|MSPNP|LC1|StainlessSteelDualTipExhaust|
[rip]1990-Vectra 2.0L
[x]1990-Sierra 2.0L
[x]1991-Civic 1,3L
[rip]1989-Accord 2.0L
[rip]1990-Vectra 2.0L
[x]1990-Sierra 2.0L
[x]1991-Civic 1,3L
[rip]1989-Accord 2.0L