Vurderer å kjøpe :)

Generelt Prat, Tips om hjemmesider, tester o.l.

Moderator: Styremedlemmer

User avatar
midget77
6500 RPM
6500 RPM
Posts: 813
Joined: 01 Sep 2004, 02:00
Medlemsnummer: 517
Location: Fredrikstad
Contact:
Status: Offline

Post by midget77 »

Det er vanlig å gjøre det, men en vannpumpe kan godt vare lengre. Hvis du har kvitteringer på at den er skiftet tidligere er det ikke nødvendig.

Mange skifter for sikkerhets skyld når først delene er tatt fra hverandre. Mye mindre arbeid å få det gjort/gjøre det selv når den enden av motoren er demontert.

Hvis du setter bort regremskifte og vannpumpeskifte, sjekk at de ikke tar betalt for full demontering og montering for begge jobbene.
Thorvald
Classic red Miata 1989 prod. juni 89 -
'A' package
Rød, original hardtop.
185/60x14 på BBS-sommer og sjøstjerner-vinter
- originalt kort tonneau cover
tronder
0 RPM
0 RPM
Posts: 42
Joined: 03 Jul 2008, 18:33
Status: Offline

Post by tronder »

Har polert, brukt ScratchX og polert på nytt, mx`en no.. :D

Olje og filter er også byttet.. Så nå mangler det bare å behandle noe steinsprut i fronten, og bytte bremseveske , så er jeg ferdig for i år :wink:

Blir også byttet regreim, men det hos verksted :)

Har vært velsignet med bra vær i trondheim den siste tiden, så har hatt mye kvalitetstid med bilen så langt :)

Skal legge ut bilder iløpet av uken, av blankpolert mx :wink:
User avatar
geazzz
1000 RPM
1000 RPM
Posts: 129
Joined: 06 Jun 2008, 13:40
Medlemsnummer: 747
Location: bodø
Status: Offline

Post by geazzz »

tronder wrote:
Var på langtur idag, ifra trondheim til åre i sverige og tilbake, selvfølgelig med taket av.. Det finnes bare ikke ord :lol: Å snakk om oppmerksomhet da :wink:
Ja har merket det selv at det er mange som stirrer ;) smiler fra øre til øre enda jeg hver gang jeg er ute å kjører^^kjøpte min i juni i fjor^^
99 1,8L mx-5 NB blå jubileum nr6262\7500
[x]85 mod mercedes benz 190
[x]86 mod honda accord 2.0L aut.
noekult
1000 RPM
1000 RPM
Posts: 143
Joined: 12 Apr 2009, 21:39
Location: Tiggerstaden
Status: Offline

Post by noekult »

^ Har eid mye rart og mye kult de siste årene, men blir aldri lei av å kjøre MX-5 nei :) Med taket nede og sola sviende på panna er det en nødvendighet å finne på unnskyldninger for å være ute og leke så lenge det er mildhet i lufta...

Farli' :shock:
1993 LE solgt.
User avatar
Miatapowers
7200 RPM
7200 RPM
Posts: 6792
Joined: 30 Mar 2006, 02:00
Location: Odda
Status: Offline

Post by Miatapowers »

[quote="noekult"]^ Har eid mye rart og mye kult de siste årene, men blir aldri lei av å kjøre MX-5 nei :) Med taket nede og sola sviende på panna er det en nødvendighet å finne på unnskyldninger for å være ute og leke så lenge det er mildhet i lufta...

Farli' :shock:[/quote

Slik det skal vera, før mx tiden min, så byttet eg bil 2-3 ganger i året, nå er det 2 året mitt med samme mx, greit eg har avertert den for salg da, men det er pga slette litt gjeld og spare opp til en nyere eller ny..
2016 Vw Touran 7s Tdi familievogn
Mx-5 Nb 10TH
2007 Mercedes W204 220CDI AMG.
Post Reply