Page 2 of 4

Posted: 31 Oct 2007, 17:40
by jeaste
[quote="HF-mx5T"]ikke dumt å gå for "rett" bil med en gang..[/quote]
Jeg er litt usikker faktisk, men dette høres da veldig lovende ut men det står mellom denne og en til.... en som er litt lettere å trimme og mekke på... og litt billigere...pengene mine vokser desverre ikke på ett ter...noe de helst skulle ha gjort! :P

Posted: 31 Oct 2007, 17:49
by HF-mx5T
kjøp ihvertfall ikke en 1.6 før 92.. det er dårlig ide mener jeg.

Posted: 14 Apr 2008, 08:41
by jeaste
Var med tommy og andre på mini meet den 10. og har jo lånt bilen til Tommy en del de siste dagene...
Må jeg si jeg syns det er en morsom bil å kjøre, leken og :)
Så er litt gira på å få fiksa en 1.8l til sommeren med kompressor eller snurre...må bare få satt meg inn i selve bilen tror jeg såæ blir dette ett bra kjøp...
Eller hva sier dere?


Da kan dere forvente å se enda en mx-5 sidelengs, på tvers av kjøreretningen :wink:

Posted: 14 Apr 2008, 09:52
by inglar
Kjør på. Men som de fleste sier. Gå for en 1,8 liter og presse eller turbo. Slår aldri feil det der. Sjitartig bil :D

Posted: 14 Apr 2008, 10:57
by Sladd
HF-mx5T wrote:ikke dumt å gå for "rett" bil med en gang..
Hvis du ikke gjør det, må du alikevel bruke like mye hvis ikke mer penger på å bytte diffrensial, clutsh og div. andre deler for å få det like bra som en 1,8l
Det første som ryker på en trimma 1,6l er diffrensialen, ikke en gang tenk på at du bare skal ha "snille" pådrag.. den ryker for det! :oops:

Posted: 14 Apr 2008, 14:53
by HF-mx5T
min holdt 20 min :)

Posted: 14 Apr 2008, 16:55
by KristianV
kjøper du 1.8 så ryker bare girkassa først :D

Posted: 14 Apr 2008, 17:54
by HF-mx5T
den har holdt utrolig mye lenger enn jeg trudde den ville klare :) ikke klart å herpe 5trinns kassa..

Posted: 14 Apr 2008, 17:57
by TurboLag
tror min er på vei til å gå snart.. klutsjen bør skiftes strax hvertfall.. venter i spenning på ny lamell..

Re: litt uviten

Posted: 14 Apr 2008, 19:52
by Larserik
jeaste wrote:heisann...
Har nettopp meldt meg inn for jeg har noe spørsmål i forhold til bilen,
Utseende så er den jo fin og liten. Bakhjulstrekk er jo ikke å hate...så godkjent sånn.. men det jeg ønsker å få vite er om hvordan man kan bygge om vippelyktene til de nye eller noen andre lykter...hvor man finner noe sånt noe? Noen som har noen linker jeg kunne ha tittet på?
Lykter finner du her:
http://store.miataparts.org/bsplowprheki.html

Posted: 14 Apr 2008, 23:45
by Fred
kjøp en 1.8 med en gang isteden for å vurdere å bytte.

bagasje:
Image
Image

Posted: 06 Oct 2008, 21:17
by jeaste
Jeg har fått bra med svar her. Takker for det så langt!
Nå har det seg sånn at det vokser like mange 1,8 l på trær som det gjør penger! og det er jo ganske trist!
Så får fri til sweet om å låne hans med kompressor da han kommer å besøker meg, bare kneet blir i orden. Men jeg trenger fortsatt litt overbevising.

Hittils har jeg kjent hvor leken og lett kjørt den er.
Jeg har lest om klutch og girkasser som går i hytt og pine... WHY!?

Jeg ønsker meg en enkel grei bil som jeg kan stole på! Kan jeg det da med denne?
Jeg er ikke redd for å skru, elsker å lære. Men ikke midt på e6...

Er det noen som har noen tips ang. nettsteder jeg kan titte og lese litt på?

Fortsatt litt usikker ja....

Posted: 06 Oct 2008, 21:36
by inglar
Burde bli overbevist med Sweet sin kompressormata bil :D Det eneste du må være litt obs på er at du må være litt mer brutal på giringen i den bilen da det er short-shift.

Det er absolutt en bil du kan stole på. Det er jo alltid sjangs for feil på en bil, men du vil komme bedre ut med en MX-5 enn veldig mye annet. Skal du ha noe som er nesten feilfritt kjøper du en eldre kjedelig Toyota. Når det gjelder klutch og gearkasse er de valdig solide, men alt er mulig å ødelegge hvis du går inn for det. Kjøre gris før alt er varmt og full gass for så å slippe klutchen er standard metode for å ødelegge, men da kan du jo takke deg selv :?

Posted: 06 Oct 2008, 21:45
by mussa
inglar wrote:Burde bli overbevist med Sweet sin kompressormata bil :D Det eneste du må være litt obs på er at du må være litt mer brutal på giringen i den bilen da det er short-shift.

Det er absolutt en bil du kan stole på. Det er jo alltid sjangs for feil på en bil, men du vil komme bedre ut med en MX-5 enn veldig mye annet. Skal du ha noe som er nesten feilfritt kjøper du en eldre kjedelig Toyota. Når det gjelder klutch og gearkasse er de valdig solide, men alt er mulig å ødelegge hvis du går inn for det. Kjøre gris før alt er varmt og full gass for så å slippe klutchen er standard metode for å ødelegge, men da kan du jo takke deg selv :?
Vil si MX5 er en ganske skuddsikker bil ja.. Rivstarter og rævkjøring av kald motor tar strengt tatt livet av alle typer biler.. Det er sjelden problemer med disse bilene enda mange er 16-18 år gamle.. :) Kan enten ha den orginal, da er den uansett cool, eller man kan bytte ut omtrent alt på bilen og forme den som man vil ha den selv! Se bare bildene på Treffen in der mitte eller hva treffet het i tyskland som ligger under media..

Posted: 06 Oct 2008, 21:48
by inglar