Skifte diff for lavere turtall...

Motor, Karosseri, Softtop/Hardtop, Senking, Dekk/Felger, Bremser, Lys, Stereo
Kun Betalende medlemmer har skrivetilgang her.

Moderator: Styremedlemmer

User avatar
Miatapowers
7200 RPM
7200 RPM
Posts: 6792
Joined: 30 Mar 2006, 02:00
Location: Odda
Status: Offline

Post by Miatapowers »

Terondo wrote:auda.. tipper det var snakk om høyere hastigheter enn 200 der.
står 215 på filmen,, :roll: kanskje derfor eg ikke liker å kjøre fort med mx, liker meg ikke over 200, :lol: mens passaten ruller eg lett enda mer, uten den lille ekle følelsen eg får i mx.
2016 Vw Touran 7s Tdi familievogn
Mx-5 Nb 10TH
2007 Mercedes W204 220CDI AMG.
User avatar
biXen
7200 RPM
7200 RPM
Posts: 3347
Joined: 13 Apr 2004, 02:00
Medlemsnummer: 999
Location: Stavanger
Contact:
Status: Offline

Post by biXen »

Når jeg hadde litt under 200 med MX-5en så var det skummelt små rattutslag som gjorde store hjulutslag. Ikke noe comfy å kjøre akkurat. Bedre med data-utslag som 8eren har (og sikkert NC).
Mazda RX-8 GT HP 2004 Winning Blue
x Mazda MX-5 1,6l 2000 Brilliant Black

Webdesign blog
User avatar
Harald
7200 RPM
7200 RPM
Posts: 1504
Joined: 22 Dec 2008, 14:55
Status: Offline

Post by Harald »

oppistov..håper ikke du tror rx7 gjør sånn i 215kmt? i min erfaring er de stabile som tog til ca 270-280 tipper vi snakker om 215mph :P da kan jeg skjønne at en bil ca uten aero greier blir litt "lett"..

mxen er ikke så gærn i 200 heller..
-*Snylter*-
''objects in mirror appear to be slow''
User avatar
biXen
7200 RPM
7200 RPM
Posts: 3347
Joined: 13 Apr 2004, 02:00
Medlemsnummer: 999
Location: Stavanger
Contact:
Status: Offline

Post by biXen »

Heheh, sier seg selv det, 215km/h er jo slow motion på sånne salt strekker eller ørken eller hva det er.
Mazda RX-8 GT HP 2004 Winning Blue
x Mazda MX-5 1,6l 2000 Brilliant Black

Webdesign blog
User avatar
DrHolm
7200 RPM
7200 RPM
Posts: 3045
Joined: 13 Feb 2006, 01:00
Medlemsnummer: 554
Location: Lindeberg, Sørum
Status: Offline

Post by DrHolm »

214km/t. er det jeg fikk med meg på gps i Tyskland sist sommer.
da var det litt til å gå på turtelleren, hadde vel ca. 220-225 på nåla.
på min 99 NB 1.8 med stiv senk, var det litt skummelt.

205/50R15 btw
| '99 1,8 V2.0 | "Built, not bought..." |
| DiscBrakesAustralia | Hawk | Goodridge | PolyBush | RacingBeat | Sparco | NGK | Magnecore | TRMotorsport | BFGoodridge | AeroCatch | I.L. |
User avatar
arildh
7200 RPM
7200 RPM
Posts: 3355
Joined: 26 Oct 2003, 02:00
Status: Offline

Post by arildh »

Jeg kjørte til sperra på 6. gir , 238 km/t på GPS. Da var kantene i front på panseret bøyd 1.5-2 cm over skjermene av lufttrykket. Livsfarlig (og dessverre litt kult).
Om jeg skifter utveksling er toppfarten den siste grunnen, teoretisk eller faktisk. Jeg kommer neppei til å kjøre mer enn 220 med MX5 igjen.
User avatar
Harald
7200 RPM
7200 RPM
Posts: 1504
Joined: 22 Dec 2008, 14:55
Status: Offline

Post by Harald »

jeg skifter i hovedsak fordi jeg synes 6trinns mot 4.1 og litt motor.. var å gire seg ihjel i forhold til med 5trinns jeg hadde før. og jeg får brukt gira litt mer, tviler på det gjør bilen mye tregere i aks heller. toppfarta blir nok veldig teoretisk for min del og.. 270+ i en mx5 frister ikke i heletatt..
-*Snylter*-
''objects in mirror appear to be slow''
User avatar
Terondo
2000 RPM
2000 RPM
Posts: 213
Joined: 25 Aug 2008, 09:20
Location: Bergen
Status: Offline

Post by Terondo »

Såpass. Det høres vilt ut. Synes bilen er grei i større hastigheter. Må selvsagt være en stabil sjåfør, og det er ikke noe i svinger. Å endre utveksling må vel være for å få mer drivstoffgjerrig bil i høyere hastigheter. Min bil har rundt 8,5 km/t feil fra speedo kontra GPS i 100 km/t. På sommerdekkene er det ikke så mye, da er det vel snakk om rundt 4 km/t feil. Og turtallmessig er det snakk om rundt 2800 rpm i 100 på speedo med vinterdekk. Skal sjekke hva jeg har med sommerdekkene til sommeren. Uansett så er topfart mer enn nok så det er nå, men nå har jeg grei diff, så jeg kan ikke klage.
Bil #1: Seat Leon4 20VT
Selges: Smart ForTwo Passion
Solgt: 10th Anniversary Edition (#2690)
User avatar
Harald
7200 RPM
7200 RPM
Posts: 1504
Joined: 22 Dec 2008, 14:55
Status: Offline

Post by Harald »

drivstofforbruket bryr meg midt i .. er totalt uintressant på en sånn bil egentlig..

mer det at jeg tror jeg ville gira meg ihjel på bane med den utvekslinga , og 1 gir er totalt useless..
-*Snylter*-
''objects in mirror appear to be slow''
User avatar
Harald
7200 RPM
7200 RPM
Posts: 1504
Joined: 22 Dec 2008, 14:55
Status: Offline

Post by Harald »

arildh wrote:Jeg kjørte til sperra på 6. gir , 238 km/t på GPS. Da var kantene i front på panseret bøyd 1.5-2 cm over skjermene av lufttrykket. Livsfarlig (og dessverre litt kult).
Om jeg skifter utveksling er toppfarten den siste grunnen, teoretisk eller faktisk. Jeg kommer neppei til å kjøre mer enn 220 med MX5 igjen.
har tatt konsekvensene av dette på min bil nå, og montert aerocatch panserlåser.. just in case.. kan jo hende den skal over 180lkmt på autobahn eller bane.. har sett samme greiene selv, panser ser ikke trygt ut i høy fart. spes ikke på na pga vippelyktene osv ?
-*Snylter*-
''objects in mirror appear to be slow''
User avatar
mussa
7200 RPM
7200 RPM
Posts: 3538
Joined: 31 Jul 2006, 02:00
Medlemsnummer: 642
Location: Hokksund
Status: Offline

Post by mussa »

Står 215mp/h, så det blir cirkus 344 km/t.. Hadde vel strengt tatt ikke hatt behov for fallskjerm til å bremse ned fra 215 km/t.. :lol: Lurer på mageføelsen i det man merker at festet er borte og at man plutselig er opp ned i lufta i over 340 km/t.. :shock:
Med vennlig hilsen Marius, Hokksund
X 2001 MX5 1.8 Sport
X 1990 Miata B-pack

2014 Mazda 6 2.2 twinturbodiesel 175hk, Optimum
2006 Suzuki XL7
User avatar
DrHolm
7200 RPM
7200 RPM
Posts: 3045
Joined: 13 Feb 2006, 01:00
Medlemsnummer: 554
Location: Lindeberg, Sørum
Status: Offline

Post by DrHolm »

Harald wrote:har tatt konsekvensene av dette på min bil nå, og montert aerocatch panserlåser.. just in case.. kan jo hende den skal over 180lkmt på autobahn eller bane..
mye jobb å montere dette?
| '99 1,8 V2.0 | "Built, not bought..." |
| DiscBrakesAustralia | Hawk | Goodridge | PolyBush | RacingBeat | Sparco | NGK | Magnecore | TRMotorsport | BFGoodridge | AeroCatch | I.L. |
User avatar
nope-mx5
7200 RPM
7200 RPM
Posts: 3409
Joined: 17 May 2008, 19:58
Location: Vestby
Contact:
Status: Offline

Post by nope-mx5 »

DrHolm wrote:
Harald wrote:har tatt konsekvensene av dette på min bil nå, og montert aerocatch panserlåser.. just in case.. kan jo hende den skal over 180lkmt på autobahn eller bane..
mye jobb å montere dette?
Må vel i det minste sage hull iallefall.

-n
Volvo V40 D2 2013
x 2001 NBFL Sport
Forumtroll
User avatar
DrHolm
7200 RPM
7200 RPM
Posts: 3045
Joined: 13 Feb 2006, 01:00
Medlemsnummer: 554
Location: Lindeberg, Sørum
Status: Offline

Post by DrHolm »

nope-mx5 wrote:Må vel i det minste sage hull iallefall.

-n
jo jo. har montert noen panserlåser før..
tenkte på fluktinga osv.
| '99 1,8 V2.0 | "Built, not bought..." |
| DiscBrakesAustralia | Hawk | Goodridge | PolyBush | RacingBeat | Sparco | NGK | Magnecore | TRMotorsport | BFGoodridge | AeroCatch | I.L. |
User avatar
biXen
7200 RPM
7200 RPM
Posts: 3347
Joined: 13 Apr 2004, 02:00
Medlemsnummer: 999
Location: Stavanger
Contact:
Status: Offline

Post by biXen »

mussa wrote:Står 215mp/h, så det blir cirkus 344 km/t.. Hadde vel strengt tatt ikke hatt behov for fallskjerm til å bremse ned fra 215 km/t.. :lol: Lurer på mageføelsen i det man merker at festet er borte og at man plutselig er opp ned i lufta i over 340 km/t.. :shock:
Ja det er jo landspeed record attemptet det der, RX-7en tok jo den rekorden en gang i tiden.
Mazda RX-8 GT HP 2004 Winning Blue
x Mazda MX-5 1,6l 2000 Brilliant Black

Webdesign blog
Post Reply