Jeg fikk tilbake nesten alle de 25 hestene!
Moderator: Styremedlemmer
- Mazdafreaks
- 7200 RPM
- Posts: 1778
- Joined: 22 Apr 2004, 02:00
- Location: Hardanger
- Contact:
- Status: Offline
hvor ser jeg det på dysene? må jeg ta de ut? hvordan er det å bare bytte ecu?
MedlemNr.532 96-vinrød MX5 ,senket,gule Koni,lowprofile,Enthuza 3", 2.5" DP og Cat, MX5Project IC, 115hk.kammer ,K&N filter , Greddy@6,5psi, 550 dyser, Walbro 190 HP Zeitronix ZT2, MS PNP
94-Yamaha YZF750R "Modifisert" 138,5RWHP
94-Yamaha YZF750R "Modifisert" 138,5RWHP
- Mazdafreaks
- 7200 RPM
- Posts: 1778
- Joined: 22 Apr 2004, 02:00
- Location: Hardanger
- Contact:
- Status: Offline
plasten på dysene er blåe på original 116 hk, dysene står mellom innsug og topp, er 4 av de, og tror det hjelper lite å bytte ecu om det viser seg at du feks har originale 90 hk 323 dyser som er brune om eg ikkje husker feil, ecu er lett å bytte, men eg er ikkje sikker på om denne 90 hk, bruker massemåler eller mengde måler som 116 hk, kan vera du må ha en 1,8 ecu,
1998 Mx-5 jubilee edition.. 18" Short shift,Walbro 255, Indyglow,stylebar,fm suspension kit, OBX 4-2-1 headers for 1,6na , Greddy exhaust,
Også med alias StianOppistov for dem nye så lurer..
Også med alias StianOppistov for dem nye så lurer..
- Mazdafreaks
- 7200 RPM
- Posts: 1778
- Joined: 22 Apr 2004, 02:00
- Location: Hardanger
- Contact:
- Status: Offline
skal sjekke det... vi burde komme til bunns i denne forskjellen.. kanskje kontakte mazda i japan?
MedlemNr.532 96-vinrød MX5 ,senket,gule Koni,lowprofile,Enthuza 3", 2.5" DP og Cat, MX5Project IC, 115hk.kammer ,K&N filter , Greddy@6,5psi, 550 dyser, Walbro 190 HP Zeitronix ZT2, MS PNP
94-Yamaha YZF750R "Modifisert" 138,5RWHP
94-Yamaha YZF750R "Modifisert" 138,5RWHP
- BaktusBror
- 4200 RPM
- Posts: 432
- Joined: 01 Feb 2006, 01:00
- Medlemsnummer: 534
- Location: Tjøme
- Contact:
- Status: Offline
- Mazdafreaks
- 7200 RPM
- Posts: 1778
- Joined: 22 Apr 2004, 02:00
- Location: Hardanger
- Contact:
- Status: Offline
Dysene er blå ja, da er det de samme på 90 og 116, men er det luftmasse måler eller luftmengdemåler på disse, er det luftmengdemåler så kan en ecu passe rett fra 116 hk tror eg,
1998 Mx-5 jubilee edition.. 18" Short shift,Walbro 255, Indyglow,stylebar,fm suspension kit, OBX 4-2-1 headers for 1,6na , Greddy exhaust,
Også med alias StianOppistov for dem nye så lurer..
Også med alias StianOppistov for dem nye så lurer..
- BaktusBror
- 4200 RPM
- Posts: 432
- Joined: 01 Feb 2006, 01:00
- Medlemsnummer: 534
- Location: Tjøme
- Contact:
- Status: Offline
- MagnusAntony
- 7200 RPM
- Posts: 1017
- Joined: 05 Aug 2005, 02:00
- Status: Offline
Nå husker ikke jeg heeelt rett, men det står b6ze eller noe på ecu. Noen andre kan sikkert fylle inn hvis det er feil eller står noe annet.
EDIT: http://www.automotiveexpression.com/ema ... nage36.jpg
Ett bilde der. sto ikke b6ze
EDIT: http://www.automotiveexpression.com/ema ... nage36.jpg
Ett bilde der. sto ikke b6ze
- Mazdafreaks
- 7200 RPM
- Posts: 1778
- Joined: 22 Apr 2004, 02:00
- Location: Hardanger
- Contact:
- Status: Offline
Luft masse måler eller luft mengdemåler står fremme forran innsuget etter luftfilter, masse måler er av aluminimum og er en sølvfarget sak, luftmassemåler er en sort sak som står på samme plass men er ganske liten, ser ut som ett rør stuss det står noen ledninger i, dårlig forklart men,
1998 Mx-5 jubilee edition.. 18" Short shift,Walbro 255, Indyglow,stylebar,fm suspension kit, OBX 4-2-1 headers for 1,6na , Greddy exhaust,
Også med alias StianOppistov for dem nye så lurer..
Også med alias StianOppistov for dem nye så lurer..
- MagnusAntony
- 7200 RPM
- Posts: 1017
- Joined: 05 Aug 2005, 02:00
- Status: Offline
- BaktusBror
- 4200 RPM
- Posts: 432
- Joined: 01 Feb 2006, 01:00
- Medlemsnummer: 534
- Location: Tjøme
- Contact:
- Status: Offline
- BaktusBror
- 4200 RPM
- Posts: 432
- Joined: 01 Feb 2006, 01:00
- Medlemsnummer: 534
- Location: Tjøme
- Contact:
- Status: Offline
Måleren ser sånn ut:

Så da gjenstår spm: Bør jeg prøve en annen ECU, dvs er det verdt bryderiet?
Har lest et eller annet sted at ECU'ene er så forskjellige at de ikke kan plugges om hverandre, men det kan jo være propaganda?
Jeg er bedre på å mekke elektrisk enn mekanisk, så det hadde vært gøy å prøve dette her.
For å måle endringene må jeg jo få meg et målesystem, og jeg har ikke egen Dyno, men har en ide om fattigmanns-Dyno, se egen tråd.

Så da gjenstår spm: Bør jeg prøve en annen ECU, dvs er det verdt bryderiet?
Har lest et eller annet sted at ECU'ene er så forskjellige at de ikke kan plugges om hverandre, men det kan jo være propaganda?
Jeg er bedre på å mekke elektrisk enn mekanisk, så det hadde vært gøy å prøve dette her.
For å måle endringene må jeg jo få meg et målesystem, og jeg har ikke egen Dyno, men har en ide om fattigmanns-Dyno, se egen tråd.
- Mazdafreaks
- 7200 RPM
- Posts: 1778
- Joined: 22 Apr 2004, 02:00
- Location: Hardanger
- Contact:
- Status: Offline
Er samme mengdemåler som 1,6 116 i allefall, i verste fall så trenger du ett ledningsnett også, men kan sikkert moddes kontaktene også,
1998 Mx-5 jubilee edition.. 18" Short shift,Walbro 255, Indyglow,stylebar,fm suspension kit, OBX 4-2-1 headers for 1,6na , Greddy exhaust,
Også med alias StianOppistov for dem nye så lurer..
Også med alias StianOppistov for dem nye så lurer..