Jeg fikk tilbake nesten alle de 25 hestene!

Motor, Karosseri, Softtop/Hardtop, Senking, Dekk/Felger, Bremser, Lys, Stereo
Kun Betalende medlemmer har skrivetilgang her.

Moderator: Styremedlemmer

Post Reply
User avatar
Mazdafreaks
7200 RPM
7200 RPM
Posts: 1778
Joined: 22 Apr 2004, 02:00
Location: Hardanger
Contact:
Status: Offline

Post by Mazdafreaks »

Ville da først ha lånt en, og 116 hk dyser har eg liggende, sjekk om dere har blåe dyser,
1998 Mx-5 jubilee edition.. 18" Short shift,Walbro 255, Indyglow,stylebar,fm suspension kit, OBX 4-2-1 headers for 1,6na , Greddy exhaust,
Også med alias StianOppistov for dem nye så lurer..
User avatar
Ole
2000 RPM
2000 RPM
Posts: 345
Joined: 12 Jan 2006, 01:00
Location: Bergen
Status: Offline

Post by Ole »

hvor ser jeg det på dysene? må jeg ta de ut? hvordan er det å bare bytte ecu?
MedlemNr.532 96-vinrød MX5 ,senket,gule Koni,lowprofile,Enthuza 3", 2.5" DP og Cat, MX5Project IC, 115hk.kammer ,K&N filter , Greddy@6,5psi, 550 dyser, Walbro 190 HP Zeitronix ZT2, MS PNP
94-Yamaha YZF750R "Modifisert" 138,5RWHP
User avatar
Mazdafreaks
7200 RPM
7200 RPM
Posts: 1778
Joined: 22 Apr 2004, 02:00
Location: Hardanger
Contact:
Status: Offline

Post by Mazdafreaks »

plasten på dysene er blåe på original 116 hk, dysene står mellom innsug og topp, er 4 av de, og tror det hjelper lite å bytte ecu om det viser seg at du feks har originale 90 hk 323 dyser som er brune om eg ikkje husker feil, ecu er lett å bytte, men eg er ikkje sikker på om denne 90 hk, bruker massemåler eller mengde måler som 116 hk, kan vera du må ha en 1,8 ecu,
1998 Mx-5 jubilee edition.. 18" Short shift,Walbro 255, Indyglow,stylebar,fm suspension kit, OBX 4-2-1 headers for 1,6na , Greddy exhaust,
Også med alias StianOppistov for dem nye så lurer..
User avatar
stianboy
2000 RPM
2000 RPM
Posts: 386
Joined: 26 Jul 2005, 02:00
Status: Offline

Post by stianboy »

de brune fargen er 1,8 dyser :D blå 1,6
User avatar
Mazdafreaks
7200 RPM
7200 RPM
Posts: 1778
Joined: 22 Apr 2004, 02:00
Location: Hardanger
Contact:
Status: Offline

Post by Mazdafreaks »

Ja men på 323 så var de brune eller gråe på 90 hk, men sjekk fargen på 90 mx5 så kan man sammenligne,
1998 Mx-5 jubilee edition.. 18" Short shift,Walbro 255, Indyglow,stylebar,fm suspension kit, OBX 4-2-1 headers for 1,6na , Greddy exhaust,
Også med alias StianOppistov for dem nye så lurer..
User avatar
Ole
2000 RPM
2000 RPM
Posts: 345
Joined: 12 Jan 2006, 01:00
Location: Bergen
Status: Offline

Post by Ole »

skal sjekke det... vi burde komme til bunns i denne forskjellen.. kanskje kontakte mazda i japan?
MedlemNr.532 96-vinrød MX5 ,senket,gule Koni,lowprofile,Enthuza 3", 2.5" DP og Cat, MX5Project IC, 115hk.kammer ,K&N filter , Greddy@6,5psi, 550 dyser, Walbro 190 HP Zeitronix ZT2, MS PNP
94-Yamaha YZF750R "Modifisert" 138,5RWHP
User avatar
BaktusBror
4200 RPM
4200 RPM
Posts: 432
Joined: 01 Feb 2006, 01:00
Medlemsnummer: 534
Location: Tjøme
Contact:
Status: Offline

Post by BaktusBror »

Nå har jeg sjekket: Dysene mine er blå.

Bilen er nettopp kjøpt hos Iglebæk som 90 hk 96 mod (og det står i vognkortet også)
User avatar
Mazdafreaks
7200 RPM
7200 RPM
Posts: 1778
Joined: 22 Apr 2004, 02:00
Location: Hardanger
Contact:
Status: Offline

Post by Mazdafreaks »

Dysene er blå ja, da er det de samme på 90 og 116, men er det luftmasse måler eller luftmengdemåler på disse, er det luftmengdemåler så kan en ecu passe rett fra 116 hk tror eg,
1998 Mx-5 jubilee edition.. 18" Short shift,Walbro 255, Indyglow,stylebar,fm suspension kit, OBX 4-2-1 headers for 1,6na , Greddy exhaust,
Også med alias StianOppistov for dem nye så lurer..
User avatar
BaktusBror
4200 RPM
4200 RPM
Posts: 432
Joined: 01 Feb 2006, 01:00
Medlemsnummer: 534
Location: Tjøme
Contact:
Status: Offline

Post by BaktusBror »

Interessant. Hvordan finner jeg ut det, ser målerne forskjellige ut? Kjennetegn på boksen?
User avatar
MagnusAntony
7200 RPM
7200 RPM
Posts: 1017
Joined: 05 Aug 2005, 02:00
Status: Offline

Post by MagnusAntony »

Nå husker ikke jeg heeelt rett, men det står b6ze eller noe på ecu. Noen andre kan sikkert fylle inn hvis det er feil eller står noe annet.

EDIT: http://www.automotiveexpression.com/ema ... nage36.jpg

Ett bilde der. sto ikke b6ze
User avatar
Mazdafreaks
7200 RPM
7200 RPM
Posts: 1778
Joined: 22 Apr 2004, 02:00
Location: Hardanger
Contact:
Status: Offline

Post by Mazdafreaks »

Luft masse måler eller luft mengdemåler står fremme forran innsuget etter luftfilter, masse måler er av aluminimum og er en sølvfarget sak, luftmassemåler er en sort sak som står på samme plass men er ganske liten, ser ut som ett rør stuss det står noen ledninger i, dårlig forklart men,
1998 Mx-5 jubilee edition.. 18" Short shift,Walbro 255, Indyglow,stylebar,fm suspension kit, OBX 4-2-1 headers for 1,6na , Greddy exhaust,
Også med alias StianOppistov for dem nye så lurer..
User avatar
MagnusAntony
7200 RPM
7200 RPM
Posts: 1017
Joined: 05 Aug 2005, 02:00
Status: Offline

Post by MagnusAntony »

Tok litt feil her jeg.. Trodde han lurte på hvordan ecu`n så ut :P Jaja.. Ikke helt med idag..
User avatar
BaktusBror
4200 RPM
4200 RPM
Posts: 432
Joined: 01 Feb 2006, 01:00
Medlemsnummer: 534
Location: Tjøme
Contact:
Status: Offline

Post by BaktusBror »

Har tittet under panseret - måleren er aluminium og det står Air Flow meter og en stor 'S' på den

Vil det passe med 116hk ECU da?
User avatar
BaktusBror
4200 RPM
4200 RPM
Posts: 432
Joined: 01 Feb 2006, 01:00
Medlemsnummer: 534
Location: Tjøme
Contact:
Status: Offline

Post by BaktusBror »

Måleren ser sånn ut:

Image



Så da gjenstår spm: Bør jeg prøve en annen ECU, dvs er det verdt bryderiet?

Har lest et eller annet sted at ECU'ene er så forskjellige at de ikke kan plugges om hverandre, men det kan jo være propaganda?

Jeg er bedre på å mekke elektrisk enn mekanisk, så det hadde vært gøy å prøve dette her.

For å måle endringene må jeg jo få meg et målesystem, og jeg har ikke egen Dyno, men har en ide om fattigmanns-Dyno, se egen tråd.
User avatar
Mazdafreaks
7200 RPM
7200 RPM
Posts: 1778
Joined: 22 Apr 2004, 02:00
Location: Hardanger
Contact:
Status: Offline

Post by Mazdafreaks »

Er samme mengdemåler som 1,6 116 i allefall, i verste fall så trenger du ett ledningsnett også, men kan sikkert moddes kontaktene også,
1998 Mx-5 jubilee edition.. 18" Short shift,Walbro 255, Indyglow,stylebar,fm suspension kit, OBX 4-2-1 headers for 1,6na , Greddy exhaust,
Også med alias StianOppistov for dem nye så lurer..
Post Reply