Fet bil til salgs/inspirasjon?
Moderator: Styremedlemmer
- uggla
- 7200 RPM
- Posts: 1350
- Joined: 03 Aug 2006, 02:00
- Medlemsnummer: 595
- Location: Oppegård
- Status: Offline
Fet bil til salgs/inspirasjon?
'92 NA 1,6 BRG "Schnell"
FM Understell/1,8 bremser/JR CAI & Grenrør/Torsen 4,3:1/Advan AD08R
'16 CX-5 AWD 2,5 "Rasjonell"
FM Understell/1,8 bremser/JR CAI & Grenrør/Torsen 4,3:1/Advan AD08R
'16 CX-5 AWD 2,5 "Rasjonell"
- DrHolm
- 7200 RPM
- Posts: 3045
- Joined: 13 Feb 2006, 01:00
- Medlemsnummer: 554
- Location: Lindeberg, Sørum
- Status: Offline
damn!!
| '99 1,8 V2.0 | "Built, not bought..." |
| DiscBrakesAustralia | Hawk | Goodridge | PolyBush | RacingBeat | Sparco | NGK | Magnecore | TRMotorsport | BFGoodridge | AeroCatch | I.L. |
| DiscBrakesAustralia | Hawk | Goodridge | PolyBush | RacingBeat | Sparco | NGK | Magnecore | TRMotorsport | BFGoodridge | AeroCatch | I.L. |
- Tonny_B
- 7200 RPM
- Posts: 1276
- Joined: 20 Sep 2008, 19:10
- Medlemsnummer: 927
- Location: Kristiansund
- Status: Offline
One word... Værsting En mx5 etter min smak ja ...
96 Mx5 import fra Tyskland. viewtopic.php?f=19&t=15489
Så du vil ha en Mx5 med en motor som er mye mindre slitesterk en original 1.8l?Predator wrote:One word... Værsting En mx5 etter min smak ja ...
En motor som mer eller mindre krever total overhaling ganske ofte (spesielt 13b med turbo, og spesielt om man trimmer noe mer en original effekt.)
Jeg for min del ville myyye heller hatt en turbokonvertert 1.8l, med skikkelig innmat, og en stor fin turbo.
like mye effekt, og faktisk noe som holder og tåler å bli brukt.
-n
Volvo V40 D2 2013
x 2001 NBFL Sport
Forumtroll
x 2001 NBFL Sport
Forumtroll
- DrHolm
- 7200 RPM
- Posts: 3045
- Joined: 13 Feb 2006, 01:00
- Medlemsnummer: 554
- Location: Lindeberg, Sørum
- Status: Offline
tror jeg hadde satt med litt inn i 13b motorer hvis denna hadde vært aktuelt ja. holbarheten på de kan jo diskuteres opp i mente med wankel-freaks.
| '99 1,8 V2.0 | "Built, not bought..." |
| DiscBrakesAustralia | Hawk | Goodridge | PolyBush | RacingBeat | Sparco | NGK | Magnecore | TRMotorsport | BFGoodridge | AeroCatch | I.L. |
| DiscBrakesAustralia | Hawk | Goodridge | PolyBush | RacingBeat | Sparco | NGK | Magnecore | TRMotorsport | BFGoodridge | AeroCatch | I.L. |
- biXen
- 7200 RPM
- Posts: 3347
- Joined: 13 Apr 2004, 02:00
- Medlemsnummer: 999
- Location: Stavanger
- Contact:
- Status: Offline
Skulle likt å sett noen få denne regga på unntaksregelen ja. Får ikke skifte dekk fra originalt en gang
Finnes så og si ingen holdbarhetsproblemer med rotary så lenge de er bygd skikkelig og ikke er strukket til bristepunktet kapasitetsmessig. Pettit gjør ting skikkelig selv om deres teorier ang. turbo/supercharger og rotary kan diskuteres Men de har lang racing erfaring.
(når det gjelder holdbarhetsryktene ang. rotary så får man selv vurdere hva man vil "tro", det er litt som å anta at alle som kjører MX-5 er femi)
Men denne bilen må ganske så bra ja. Vært fett som banebil.
Finnes så og si ingen holdbarhetsproblemer med rotary så lenge de er bygd skikkelig og ikke er strukket til bristepunktet kapasitetsmessig. Pettit gjør ting skikkelig selv om deres teorier ang. turbo/supercharger og rotary kan diskuteres Men de har lang racing erfaring.
(når det gjelder holdbarhetsryktene ang. rotary så får man selv vurdere hva man vil "tro", det er litt som å anta at alle som kjører MX-5 er femi)
Men denne bilen må ganske så bra ja. Vært fett som banebil.
Jepp, bare synd montering er noe seriøst herk og slit.TurboLag wrote:AWR er porr, SPESIELT med Racing beat front!
Må jo kappe i filler bilen etc.
Titta på monteringsbeskrivelsen med bilder, og det er ikke noe man tar på en kveld
Vurderte det kitet selv, før jeg så monteringa
-n
Volvo V40 D2 2013
x 2001 NBFL Sport
Forumtroll
x 2001 NBFL Sport
Forumtroll