Sende til posthuset i Charlottenberg???

Generelt Prat, Tips om hjemmesider, tester o.l.

Moderator: Styremedlemmer

Post Reply
User avatar
Daniel
2000 RPM
2000 RPM
Posts: 248
Joined: 02 Dec 2003, 01:00
Location: Oslo
Status: Offline

Sende til posthuset i Charlottenberg???

Post by Daniel »

Hei!

Jeg har nå (nesten) bestemt meg for å kjøpe meg et Borla dual tip, cat-back eksosanlegg. Dette kommer jeg til å bestille fra enten usa eller england. Hvor får jeg dette anlegget billigst?
Når det gjelder det å få til sendt det lurer jeg på en del ting:

-Jeg Mener å huske fra det gamle forumet at det var noen som brukte posthuset i charlottenberg (eller lignende) som adresse for å slippe unna toll/moms. Noen som bruker denne "metoden" nå? Hvordan fungerer det?
Må man gi besjed til posthuset i charlottenberg før man bestiller? Hvordan får jeg i så fall greie på at eksosen er kommet fram til charlottenberg?
Hvordan går jeg fram med denne metoden??

-Ellers andre måter å slippe unna moms / toll....? er det Noen firmaer som selger disse eksosanleggene som kan/gidder å sende det som "gave" til meg i norge slik at det ikke blir noe toll/moms?

-Hvis de overstående metodene ikke er aktuelle, hvem bør jeg da bruke til frakt, hvordan går jeg fram ved bestilling?

HÅPER NOEN KAN KOMME MED NOEN HJELPENDE ORD! :)

ps: hva med å kjøpe anlegget i sverige/danmark/tyskland?
er det en gunstig løsning? må da være forhandlere/importør av borla i enten sverige,danmark eller tyskland???

HVA VILLE DU GJORT FOR Å FÅ DETTE EKSOSANLEGGET BILLIGST OG ENKLEST MULIG INN TIL NORGE PÅ?
Last edited by Daniel on 10 Oct 2004, 20:52, edited 1 time in total.
91 Miata 1.6, Hvit, AC, Glassrute i kallesje, Startknapp, Crome skiltplate bak, Flash to pass, Tectyl, GPS, Cadence høytt, Gule Koni m/ senkefjærer, Dual tip sport-eksos, GReddy turbo kit, Redstuff-klosser + EBC Turbogroove skiver, Medl. Nr.: 391
EspenAndre
Moderator
Moderator
Posts: 5120
Joined: 08 Sep 2003, 02:00
Medlemsnummer: 114
Location: På landet, bittelitt nord for Bergen
Contact:
Status: Offline

Post by EspenAndre »

hvis du spør Ryan hos : http://www.fourwheelperformance.com/

så tror jeg nok han kan sende anlegget til Jet Carrier/ Magnum uten å skrive på verdien på pakken.... Jeg mener han kunne selge Borla Dual Tip Stainless for $345

Hos JetCarrier kan du da skrive verdien selv og betale bittelite moms :)

Prisene hos dem for frakt til norge er billige og det går kjapt!

www.magnum.no
2004 Mazdaspeed MX-5
X-1992 MX-5
X-1992 Miata
User avatar
Daniel
2000 RPM
2000 RPM
Posts: 248
Joined: 02 Dec 2003, 01:00
Location: Oslo
Status: Offline

-

Post by Daniel »

hei!
Men hva med det jeg sa om å sende det til posthustet i charlottenberg. noen må jo ha gjort dette da jeg husker noen prata om det på det gamle forumet. kan noen huske det??
da skulle man slippe moms/toll
91 Miata 1.6, Hvit, AC, Glassrute i kallesje, Startknapp, Crome skiltplate bak, Flash to pass, Tectyl, GPS, Cadence høytt, Gule Koni m/ senkefjærer, Dual tip sport-eksos, GReddy turbo kit, Redstuff-klosser + EBC Turbogroove skiver, Medl. Nr.: 391
trondhb
0 RPM
0 RPM
Posts: 49
Joined: 28 Nov 2003, 01:00
Status: Offline

Post by trondhb »

Det sto faktisk en kort artikkel om dette i bilbilaget i Adresseavisen i går. Har dessverre ikke funnet igjen artikkelen på nett, så jeg prøver meg på en kort oppsummering og håper jeg ikke husker noe feil...

Man kan sende pakker "poste restante" til nærmeste postsentral i Sverige. NB: det må være en "postsentral", ikke alle små postkontorer kan brukes til dette. Nærmeste her i Trøndelag er Åre.

På dagsturer kan verdien på pakken være opptil 3000 kr uten at det må fortolles, med 1 natt overnatting 6000 kr.

Du vil ikke få noen form for varsel når pakken har kommet, dette må du finne ut selv. Men pakken oppbevares på postsentralen i 1 måned så det bør vel ikke være noe problem.

Ellers henviser jeg altså til gårsdagens Adresseavis for de som har tilgang på den...


Trond Håvard Bjørgum
www.sportsbilen.com
User avatar
Vidar
Moderator
Moderator
Posts: 5500
Joined: 08 Sep 2003, 02:00
Medlemsnummer: 249
Location: Drammen
Status: Offline

Post by Vidar »

Medlem nr.249
2004 Mazdaspeed MX5, Rød
x 1992 Miata SC, hvit, B-pack, noe modifisert, 8 psi (max 14976 rpm)[/url]
X 2006 BMW 525 Dat M-tech
2014 BMW 530D x-drive
User avatar
Daniel
2000 RPM
2000 RPM
Posts: 248
Joined: 02 Dec 2003, 01:00
Location: Oslo
Status: Offline

noen som vet?

Post by Daniel »

hei!
Noen som vet hvor nærmeste postsentral er i Sverige, når man bor i Oslo?
Og hvordan skal man gjøre det med bestillinger på nettet?:?

Navn: Daniel Røising (meg)
Adresse: Poatisvejen 12 (postsentralen)
Postnummer:.....
Land: Sverige

?

Hvor skal man skrive poste restante og skal man skrive postsentralen arvika i navnefeltet?
Hvordan i huleste skal jeg vite når pakken har kommet?
Kan man ikke ringe og spørre?
91 Miata 1.6, Hvit, AC, Glassrute i kallesje, Startknapp, Crome skiltplate bak, Flash to pass, Tectyl, GPS, Cadence høytt, Gule Koni m/ senkefjærer, Dual tip sport-eksos, GReddy turbo kit, Redstuff-klosser + EBC Turbogroove skiver, Medl. Nr.: 391
EspenAndre
Moderator
Moderator
Posts: 5120
Joined: 08 Sep 2003, 02:00
Medlemsnummer: 114
Location: På landet, bittelitt nord for Bergen
Contact:
Status: Offline

Re: noen som vet?

Post by EspenAndre »

Daniel wrote: Hvor skal man skrive poste restante og skal man skrive postsentralen arvika i navnefeltet?
Hvordan i huleste skal jeg vite når pakken har kommet?
Kan man ikke ringe og spørre?
Må vel være mulig å tracke den pakken som alle andre... da vil man i alle fall vite at den er der...
2004 Mazdaspeed MX-5
X-1992 MX-5
X-1992 Miata
User avatar
Daniel
2000 RPM
2000 RPM
Posts: 248
Joined: 02 Dec 2003, 01:00
Location: Oslo
Status: Offline

Post by Daniel »

Men moms på frakten må man betale uvansett om man sender enten som poste restatnte eller får en luring til å sende produktet som gave hjem til deg?
Har noen bekjente i england, de ka jo sende produktet som gave fra dem og til meg i oslo, men hvordan skal jeg be de gå fram ved sendingen?
Skal/må de oppgi noen verdi på pakken? skal de f.eks si at its a gift for my friend in norway?? hehe
91 Miata 1.6, Hvit, AC, Glassrute i kallesje, Startknapp, Crome skiltplate bak, Flash to pass, Tectyl, GPS, Cadence høytt, Gule Koni m/ senkefjærer, Dual tip sport-eksos, GReddy turbo kit, Redstuff-klosser + EBC Turbogroove skiver, Medl. Nr.: 391
EspenAndre
Moderator
Moderator
Posts: 5120
Joined: 08 Sep 2003, 02:00
Medlemsnummer: 114
Location: På landet, bittelitt nord for Bergen
Contact:
Status: Offline

Post by EspenAndre »

Daniel wrote:Men moms på frakten må man betale uvansett om man sender enten som poste restatnte eller får en luring til å sende produktet som gave hjem til deg?
Har noen bekjente i england, de ka jo sende produktet som gave fra dem og til meg i oslo, men hvordan skal jeg be de gå fram ved sendingen?
Skal/må de oppgi noen verdi på pakken? skal de f.eks si at its a gift for my friend in norway?? hehe
Du kan jo få dem til å skrive at det er reklamasjon... at du allerede har fått en vare som var skadet, (som du for eksempel kjøpte når du var der på ferie) denne varen sendte du så tilbake og de sender en ny... og skriver 0 i verdi på pakken!

Aner ikke om dette funker alltid, men det har funket en gang for meg!
2004 Mazdaspeed MX-5
X-1992 MX-5
X-1992 Miata
User avatar
Vidar
Moderator
Moderator
Posts: 5500
Joined: 08 Sep 2003, 02:00
Medlemsnummer: 249
Location: Drammen
Status: Offline

Post by Vidar »

De krysser av for "gift" og oppgir verdien til under 1000 Nok.
Men hvis pakken forsvinner i postsystemet, så får du erstatning på bare det beløpet som er oppgitt på pakken..
Daniel wrote:Men moms på frakten må man betale uvansett om man sender enten som poste restatnte eller får en luring til å sende produktet som gave hjem til deg?
Har noen bekjente i england, de ka jo sende produktet som gave fra dem og til meg i oslo, men hvordan skal jeg be de gå fram ved sendingen?
Skal/må de oppgi noen verdi på pakken? skal de f.eks si at its a gift for my friend in norway?? hehe
Medlem nr.249
2004 Mazdaspeed MX5, Rød
x 1992 Miata SC, hvit, B-pack, noe modifisert, 8 psi (max 14976 rpm)[/url]
X 2006 BMW 525 Dat M-tech
2014 BMW 530D x-drive
User avatar
Halvor
500 RPM
500 RPM
Posts: 78
Joined: 10 Oct 2003, 02:00
Medlemsnummer: 359
Location: Bærum
Status: Offline

Re: noen som vet?

Post by Halvor »

Daniel wrote:hei!
Noen som vet hvor nærmeste postsentral er i Sverige, når man bor i Oslo?
Og hvordan skal man gjøre det med bestillinger på nettet?:?

Navn: Daniel Røising (meg)
Adresse: Poatisvejen 12 (postsentralen)
Postnummer:.....
Land: Sverige

?

Hvor skal man skrive poste restante og skal man skrive postsentralen arvika i navnefeltet?
Hvordan i huleste skal jeg vite når pakken har kommet?
Kan man ikke ringe og spørre?
NRKs program Forbrukerinspektørene hadde et innslag om å importere til postkontor i Sverige siste uke.
Se http://www.nrk.no/programmer/tv/fbi/4136031.html
User avatar
Daniel
2000 RPM
2000 RPM
Posts: 248
Joined: 02 Dec 2003, 01:00
Location: Oslo
Status: Offline

Post by Daniel »

Takk for linken!
men det må jo være mulig å ringe til postcenteret i sverige og høre om pakken er kommet.... ? noen som har erfaringer?
91 Miata 1.6, Hvit, AC, Glassrute i kallesje, Startknapp, Crome skiltplate bak, Flash to pass, Tectyl, GPS, Cadence høytt, Gule Koni m/ senkefjærer, Dual tip sport-eksos, GReddy turbo kit, Redstuff-klosser + EBC Turbogroove skiver, Medl. Nr.: 391
HF-mx5T
Status: Offline

Post by HF-mx5T »

ja det funker fint å ringe
User avatar
Vidar
Moderator
Moderator
Posts: 5500
Joined: 08 Sep 2003, 02:00
Medlemsnummer: 249
Location: Drammen
Status: Offline

Post by Vidar »

Men når du bestiller i fra USA så hjelper det ikke å sende "poste restante" sverige..
Det er kun når du handler i EU land..
Medlem nr.249
2004 Mazdaspeed MX5, Rød
x 1992 Miata SC, hvit, B-pack, noe modifisert, 8 psi (max 14976 rpm)[/url]
X 2006 BMW 525 Dat M-tech
2014 BMW 530D x-drive
Post Reply