0 - 100

Motor, Karosseri, Softtop/Hardtop, Senking, Dekk/Felger, Bremser, Lys, Stereo
Kun Betalende medlemmer har skrivetilgang her.

Moderator: Styremedlemmer

User avatar
Kristian
0 RPM
0 RPM
Posts: 25
Joined: 21 Jun 2005, 02:00
Status: Offline

0 - 100

Post by Kristian »

Hva er 0 - 100 og toppfart osv, på en 92 modell mx 5 med 1.6 og 1.8?
User avatar
steffen
7200 RPM
7200 RPM
Posts: 1220
Joined: 23 Nov 2004, 01:00
Location: Kristiansand
Status: Offline

Post by steffen »

Mazda Årsmod 0-100 km/t 0-1000 m 80-120 i 5.gir Toppfart 100-0 km/t
MX-5 1.6 115hk 1990 9,67 sek 31,30 sek 15,24 sek 187,710 49,8m 49,8m
MX-5 1.8 131hk 1994 9,27 sek 30,85 sek 15,10 sek 190,300 44,3m 44,3m
MX-5 1.6 110hk 1998 9,60 sek 31,27 sek 15,84 sek 194,000 42,6m 42,6m


Kilde: http://www.need4speed.no --> Testdata.

"Dataene er basert på testet utført av et italiensk motorblad. Bilene hadde alle italienske spesifikasjoner, men i de fleste tilfeller vil de være identiske med de norske spesifikasjonene."
Last edited by steffen on 02 Jul 2005, 15:08, edited 1 time in total.
HansBRG98
Status: Offline

Post by HansBRG98 »

MX-5 1.5 110hk 1998 9,60 sek 31,27 sek 15,84 sek 194,000 42,6m 42,6m
Steffen, trykkleif går jeg ut ifra :mrgreen:
User avatar
steffen
7200 RPM
7200 RPM
Posts: 1220
Joined: 23 Nov 2004, 01:00
Location: Kristiansand
Status: Offline

Post by steffen »

HansBRG98 wrote:
MX-5 1.5 110hk 1998 9,60 sek 31,27 sek 15,84 sek 194,000 42,6m 42,6m
Steffen, trykkleif går jeg ut ifra :mrgreen:
Var nok en skriveleif ute å gikk der. Men ikke fra min side. Jeg pasta bare det som stod på den siden. Men det er galt som du poengterer. 1,8 som er det riktige?
HansBRG98
Status: Offline

Post by HansBRG98 »

1.6 :lol:
User avatar
Pacmania
4200 RPM
4200 RPM
Posts: 459
Joined: 30 Dec 2003, 01:00
Location: Sandefjord
Status: Offline

Post by Pacmania »

fabrikkstalla på 1.6 er 8.7 sek fra 0-100...
Mx5 -91 HT
15" OZ superturismo, KN intake kit, Hvite blinklys, Front air dam, zipperless top, no sparewheel..
HansBRG98
Status: Offline

Post by HansBRG98 »

det må være på NA, fabrikkstalla på NB 1.8 er 8.4 sek fra 0-100.


Kilde: Mazda Motor Norge


http://www.mazda.no/sycomax/uploadpool/ ... _aug04.pdf
User avatar
Pacmania
4200 RPM
4200 RPM
Posts: 459
Joined: 30 Dec 2003, 01:00
Location: Sandefjord
Status: Offline

Post by Pacmania »

yes det er NA
Mx5 -91 HT
15" OZ superturismo, KN intake kit, Hvite blinklys, Front air dam, zipperless top, no sparewheel..
User avatar
BAE
6500 RPM
6500 RPM
Posts: 612
Joined: 03 May 2006, 02:00
Location: Houston, TX
Status: Offline

Post by BAE »

Hm ...sliter med å få bilen til å gå under 10 sekunder selv med åpnere luftveier ut og inn av motoren. Er det optimalt å dra den helt opp til 7000 omdr?
13' Subaru BRZ
x - 10' Nissan GT-R
x - 08' BMW M3 Coupe
x - 06' Porsche 911 C2S
x - 04' Mazdaspeed, T. Grey
x - 93' Classic red
Medlemsnr: 563
User avatar
biXen
7200 RPM
7200 RPM
Posts: 3347
Joined: 13 Apr 2004, 02:00
Medlemsnummer: 999
Location: Stavanger
Contact:
Status: Offline

Post by biXen »

Har optimal hestytelse på 6500... så ja :)

Men jeg ser seriøst bensinnåla synke hver gang jeg drar den over 6500 :)
Mazda RX-8 GT HP 2004 Winning Blue
x Mazda MX-5 1,6l 2000 Brilliant Black

Webdesign blog
EspenAndre
Moderator
Moderator
Posts: 5120
Joined: 08 Sep 2003, 02:00
Medlemsnummer: 114
Location: På landet, bittelitt nord for Bergen
Contact:
Status: Offline

Post by EspenAndre »

Jeg drar den til 7000 når jeg skal dra til orntlig, men har vel aldri testet på seriøst vis...

hvordan gjør dere det?
2004 Mazdaspeed MX-5
X-1992 MX-5
X-1992 Miata
User avatar
HansT
7200 RPM
7200 RPM
Posts: 1316
Joined: 17 Sep 2003, 02:00
Location: Stavanger
Status: Offline

Post by HansT »

BAE wrote:Hm ...sliter med å få bilen til å gå under 10 sekunder selv med åpnere luftveier ut og inn av motoren. Er det optimalt å dra den helt opp til 7000 omdr?
Prøv med original felgene :wink: Hvis du ikke har noen sinnsykt lette 16" da...
1991 Mazda Miata
1996 Porsche 993 C2
User avatar
Vidar
Moderator
Moderator
Posts: 5500
Joined: 08 Sep 2003, 02:00
Medlemsnummer: 249
Location: Drammen
Status: Offline

Post by Vidar »

BAE wrote:Hm ...sliter med å få bilen til å gå under 10 sekunder selv med åpnere luftveier ut og inn av motoren. Er det optimalt å dra den helt opp til 7000 omdr?
Prøv å mat motoren med luft, det hjelper :)
Medlem nr.249
2004 Mazdaspeed MX5, Rød
x 1992 Miata SC, hvit, B-pack, noe modifisert, 8 psi (max 14976 rpm)[/url]
X 2006 BMW 525 Dat M-tech
2014 BMW 530D x-drive
User avatar
BAE
6500 RPM
6500 RPM
Posts: 612
Joined: 03 May 2006, 02:00
Location: Houston, TX
Status: Offline

Post by BAE »

EspenSort92 wrote:Jeg drar den til 7000 når jeg skal dra til orntlig, men har vel aldri testet på seriøst vis...

hvordan gjør dere det?
Jeg har bare prøvd meg med stoppeklokka på mobilen i handa, rett strekke og speedometeret avlesning. Jeg har mistanke om at speedometeret mitt viser litt lite. Har større rulleomkrets med de hjulene jeg har på; 205/45-16". Dessuten må jeg nok jobbe litt mer med "take-off'en" :D Var nok langt unna hjulspinn når jeg prøvde. Får prøve å smelle til med litt høyere turtall fra start.

Felgene mine skal være ganske lette. 16" Zender Challenge.
13' Subaru BRZ
x - 10' Nissan GT-R
x - 08' BMW M3 Coupe
x - 06' Porsche 911 C2S
x - 04' Mazdaspeed, T. Grey
x - 93' Classic red
Medlemsnr: 563
User avatar
biXen
7200 RPM
7200 RPM
Posts: 3347
Joined: 13 Apr 2004, 02:00
Medlemsnummer: 999
Location: Stavanger
Contact:
Status: Offline

Post by biXen »

Tror ikke du kjører aggressivt nok, kan ikke kose med clutchen når man skal teste aksen ;)
Mazda RX-8 GT HP 2004 Winning Blue
x Mazda MX-5 1,6l 2000 Brilliant Black

Webdesign blog
Post Reply