Ad blocker detected: Our website is made possible by displaying online advertisements to our visitors. Please consider supporting us by disabling your ad blocker on our website.
Min bil har bare en nøkkel og den begynner mildt sagt å bli sliten. Jeg har prøvd å høre med mazda for å bestille ny nøkkel, men siden min bil er USA-import klarte de ikke spore opp nøkkelkoden til min bil. De sa derimot at det var mulig koden står på tenningslåsen eller på en av dørlåsene.
Er det noen som kan vet hvor denne koden står på en US-Miata?
(oppdatering)
Jeg har nå fått høre fra Mazda at koden står på låssylinderen på høyre dør.
Er det noen som har erfaring med å demontere dørlåsen? Jeg var inni der da jeg monterte sentrallås og mener å huske at det er noe sinnsykt trangt inni døra.
89-Miata 1,6/RB-header/RB-Dual Exhaust catback/JR-cai/FCM understell /
FM swaybars/1,8-bremser/Rota RB 15x7-et35
Dørhåndtaket sitter med to bolter. Måtte få tak i en ekstra lang forlenger til skrallesettet for å komme til skruehodene.
Når dørhåndtaket så er ute er det bare å løsne på en metalklips og ta ut låssylinderen. På den sitter det preget et fem sifret nummer. Med denne koden kunne låssmeden frese ut en tilsvarende fabrikkny nøkkel.
Nå er jeg storfornøyd
89-Miata 1,6/RB-header/RB-Dual Exhaust catback/JR-cai/FCM understell /
FM swaybars/1,8-bremser/Rota RB 15x7-et35
MeSs wrote:Hva med di som har startsperre??..
Har mista det første settet med nøkler jeg, der henger den til å putte i startsperra og..
Bruker reservenøkkel nå..
Mazda kan vel skaffe ?
Medlem nr.249
2004 Mazdaspeed MX5, Rød
x 1992 Miata SC, hvit, B-pack, noe modifisert, 8 psi (max 14976 rpm)[/url]
X 2006 BMW 525 Dat M-tech
2014 BMW 530D x-drive