Dyser, hvor?

Motor, Karosseri, Softtop/Hardtop, Senking, Dekk/Felger, Bremser, Lys, Stereo
Kun Betalende medlemmer har skrivetilgang her.

Moderator: Styremedlemmer

Post Reply
User avatar
Magnum1985
2000 RPM
2000 RPM
Posts: 387
Joined: 13 Oct 2005, 02:00
Location: Trondheim
Status: Offline

Dyser, hvor?

Post by Magnum1985 »

Hvor kan jeg få tak i dyser av diverse størrelser til min 1.6 NA?
Skal ha noen som er større, gjerne 1.8l dyser eller noen
som er hakke større.

Så har dere noen tips til meg hvor jeg kan rask, enkelt, og
ikke minst billig å få taki meg dette?

Mvh Mats
93 MX-5 Brilliant Black
01 Subaru Impreza WRX
x 91 VW Golf Cabriolet
x 91 VW Corrado G60
x 86 Mazda 323
x 94 Opel Corsa GSi
x 89 Honda CRX
User avatar
Miatapowers
7200 RPM
7200 RPM
Posts: 6792
Joined: 30 Mar 2006, 02:00
Location: Odda
Status: Offline

Post by Miatapowers »

www.ebay.com kjøpte eg mine 1,8 dyser, 350 med frakt til norge, :lol: ellers så har de fleste hugg slike til 323f med doch 1,8 ellers så har eg hørt at ecuen klarer 626 2.0i-16v dohc, men det må noen andre bekrefte, de er store nok til ca 150hk pluss,
2016 Vw Touran 7s Tdi familievogn
Mx-5 Nb 10TH
2007 Mercedes W204 220CDI AMG.
User avatar
Magnum1985
2000 RPM
2000 RPM
Posts: 387
Joined: 13 Oct 2005, 02:00
Location: Trondheim
Status: Offline

Post by Magnum1985 »

Husk jeg har ettermontert turbo, noe å anbefale?
Har ikke større bensinpumpe.
Holder den jeg har?

BTW Merket du forskjell me 1.8 l dyser?
93 MX-5 Brilliant Black
01 Subaru Impreza WRX
x 91 VW Golf Cabriolet
x 91 VW Corrado G60
x 86 Mazda 323
x 94 Opel Corsa GSi
x 89 Honda CRX
User avatar
Miatapowers
7200 RPM
7200 RPM
Posts: 6792
Joined: 30 Mar 2006, 02:00
Location: Odda
Status: Offline

Post by Miatapowers »

Eg merket stor forskjell eg, men non turbo, :lol: ingen som tror på meg da, disse har vert diskutert før, men eg merker bedre bunndrag og bedre gassrespons, de er jo ikkje så mye større da, originalt så er det vel 210-220cc og 1,8 er 220-230cc lurer på om 626 var 270 men er ikkje sikker..mener å huske å lest at ecu klarer opp til nærmere 300 uten store problemer, men kanskje man kan finne ut noe på miata.net men i usa så har de ikkje denne 16v 626...

Edit her bruker de slike dyser som eg har, skal holde til 12psi,, :lol:
http://www.miata.net/hakuna/0021/aindex.htm
Last edited by Miatapowers on 27 Sep 2006, 17:48, edited 1 time in total.
2016 Vw Touran 7s Tdi familievogn
Mx-5 Nb 10TH
2007 Mercedes W204 220CDI AMG.
User avatar
Magnum1985
2000 RPM
2000 RPM
Posts: 387
Joined: 13 Oct 2005, 02:00
Location: Trondheim
Status: Offline

Post by Magnum1985 »

Hørtes bra ut, setter pris på om noen kommer med hvor mye ecu'en tåler. Å om noen har noen dyser å anbefale til meg, da jeg har turbo. =)
93 MX-5 Brilliant Black
01 Subaru Impreza WRX
x 91 VW Golf Cabriolet
x 91 VW Corrado G60
x 86 Mazda 323
x 94 Opel Corsa GSi
x 89 Honda CRX
Mr-BRG
500 RPM
500 RPM
Posts: 75
Joined: 22 Oct 2005, 02:00
Location: Oslo
Status: Offline

Post by Mr-BRG »

Ecu en tar ikke skade av større dyser men den kan du uansett kaste.hvis ikke du skal ha en piggyback ecu da må da orginalhjerne også. for det eneste du gjør med større dyser er og øke bensinmengden over hele registeret. Du må ha en ny ecu hvor du kan styre bensin og tenning. ellers blir det helt bakgårdsmekk as. Gjør det heller ordentlig fra starten. Jeg prøvde 1,8 dyser pluss høyere bensintrykk brukte kanskje 1,8 på mila.
User avatar
Miatapowers
7200 RPM
7200 RPM
Posts: 6792
Joined: 30 Mar 2006, 02:00
Location: Odda
Status: Offline

Post by Miatapowers »

Mr-BRG wrote:Ecu en tar ikke skade av større dyser men den kan du uansett kaste.hvis ikke du skal ha en piggyback ecu da må da orginalhjerne også. for det eneste du gjør med større dyser er og øke bensinmengden over hele registeret. Du må ha en ny ecu hvor du kan styre bensin og tenning. ellers blir det helt bakgårdsmekk as. Gjør det heller ordentlig fra starten. Jeg prøvde 1,8 dyser pluss høyere bensintrykk brukte kanskje 1,8 på mila.
Nå brukte eg ca det samme med 1,6 og justert trykk, satt i 1,8 dyser så slapp eg å øke trykket på bensin så mye, fikk da lavere forbruk igjen, så om man kunne brukt dyser fra en 626 så hadde man fått forbruket litt mer normalt enn med bensintrykksreg så pøser inn bensin på hele registret, men er enig at man bør kjøpe ecu, feks greddy emanage så eg nesten vant på ebay,, :lol: driver å leter opp deler nå før eg kjøper kit eg,,
2016 Vw Touran 7s Tdi familievogn
Mx-5 Nb 10TH
2007 Mercedes W204 220CDI AMG.
HF-mx5T
Status: Offline

Post by HF-mx5T »

link + 500cc dyser.. dyrt, men permanent og faktisk fungerende løsning som holder til over 200 hester på ditt oppsett med en intercooler.. plug and play, og du slipper å risikere motorn din på no bakgårdsmekk.. gjør det skikkelig eller ikke i heletatt.. er dyrt å trimme desverre..
User avatar
Magnum1985
2000 RPM
2000 RPM
Posts: 387
Joined: 13 Oct 2005, 02:00
Location: Trondheim
Status: Offline

Post by Magnum1985 »

Jupp.. Ja må vel spare... Så det er bare plugg and play med link? Hva er det billigste alternativet?


Evt noen som har en link å selge?
93 MX-5 Brilliant Black
01 Subaru Impreza WRX
x 91 VW Golf Cabriolet
x 91 VW Corrado G60
x 86 Mazda 323
x 94 Opel Corsa GSi
x 89 Honda CRX
User avatar
MagnusAntony
7200 RPM
7200 RPM
Posts: 1017
Joined: 05 Aug 2005, 02:00
Status: Offline

Post by MagnusAntony »

Magnum1985 wrote:Jupp.. Ja må vel spare... Så det er bare plugg and play med link? Hva er det billigste alternativet?


Evt noen som har en link å selge?
Plug and play careful . Ikke til å tulle med. 1456$ sist jeg sjekka. Da med airtemp,map sensor og keypad. Basis pakka.
[tidl. RotaryPower]
-90 Mazda Miata
-61 Renault Dauphine
User avatar
Magnum1985
2000 RPM
2000 RPM
Posts: 387
Joined: 13 Oct 2005, 02:00
Location: Trondheim
Status: Offline

Post by Magnum1985 »

å detter kommer på ca 10 lapper her i norge? eller?
93 MX-5 Brilliant Black
01 Subaru Impreza WRX
x 91 VW Golf Cabriolet
x 91 VW Corrado G60
x 86 Mazda 323
x 94 Opel Corsa GSi
x 89 Honda CRX
User avatar
MagnusAntony
7200 RPM
7200 RPM
Posts: 1017
Joined: 05 Aug 2005, 02:00
Status: Offline

Post by MagnusAntony »

Det kan du vel regne ut selv? Hør med de om frakta ? Om de setter ned prisen på varen eller ikke? Kan hende du ikke får forsikra den da. Gjør om til norske kroner.
[tidl. RotaryPower]
-90 Mazda Miata
-61 Renault Dauphine
User avatar
Vidar
Moderator
Moderator
Posts: 5500
Joined: 08 Sep 2003, 02:00
Medlemsnummer: 249
Location: Drammen
Status: Offline

Post by Vidar »

10 lapper kommer det nok på ja..

Knocksensor er kjekt å ha også.. Så er du 100% safe..
Medlem nr.249
2004 Mazdaspeed MX5, Rød
x 1992 Miata SC, hvit, B-pack, noe modifisert, 8 psi (max 14976 rpm)[/url]
X 2006 BMW 525 Dat M-tech
2014 BMW 530D x-drive
sifpilsen
500 RPM
500 RPM
Posts: 59
Joined: 13 Sep 2006, 02:00
Location: Drammen
Status: Offline

non-turbo

Post by sifpilsen »

Litt OT i forhold til trådstarter, men er oppskriften lik for non-turbo-biler? Tenkte å begynne i bunn med drivverk, veigrep og optimering av hva jeg allerede har. Så får jeg se hvor lenge 1,6 er morsomt :P
x-'94 NA 1.8 Japseimport i Irland.
x-'90 NA 1.6
User avatar
Vidar
Moderator
Moderator
Posts: 5500
Joined: 08 Sep 2003, 02:00
Medlemsnummer: 249
Location: Drammen
Status: Offline

Re: non-turbo

Post by Vidar »

sifpilsen wrote:Litt OT i forhold til trådstarter, men er oppskriften lik for non-turbo-biler? Tenkte å begynne i bunn med drivverk, veigrep og optimering av hva jeg allerede har. Så får jeg se hvor lenge 1,6 er morsomt :P
1.6L motoren blir morsom kun ved overtrykk..
Med en N/A motor så merker du "store" forskjeller på å skifte filter, eksos osv.. Mest placebohester spør du meg...

Store forskjellen er når det kommer inn en kompressor eller turbo...
Medlem nr.249
2004 Mazdaspeed MX5, Rød
x 1992 Miata SC, hvit, B-pack, noe modifisert, 8 psi (max 14976 rpm)[/url]
X 2006 BMW 525 Dat M-tech
2014 BMW 530D x-drive
Post Reply