Historer om folk som tror du er rik pga caben.

Generelt Prat, Tips om hjemmesider, tester o.l.

Moderator: Styremedlemmer

User avatar
friskus
2000 RPM
2000 RPM
Posts: 386
Joined: 21 Jul 2005, 02:00
Location: Tr.heim/Tønsberg
Status: Offline

Historer om folk som tror du er rik pga caben.

Post by friskus »

Det er sikkert flere enn meg som har opplevd dette. At folk ser en liten 2-seter og tenker umiddelbart at dette er en dyr bil.

Kan komme med 2 små historier:
Første dagen etter at jeg hadde henta bilen, gikk ryktene i bygda. Unggutten har kjøpt seg sportsbil. På den lokale pubben kom det en kar bort til meg å spurte om det var min den sølvgråe bilen som sto i gårdplassen min. Joda, den er min den. "Hva jobber du som da siden du har så god råd?" spurte han. Studerer sa jeg. "hvor mye ga du for den da..? var vel ikke billig.."
Jeg ba han gjette da.
"nja.. hundre....ååååå.."
60!! sa jeg.
"160 tusen.. det var jo ikke så ille da"! kom det fra han.
Måtte le godt da.. Skal sies at dette var en gjennomsnittelig kar på 23 år.


Den andre historien var fra en episode i går.
Var ute på byen, jeg edru. En kar jeg hadde gått i paralellklassen med året før spurte om ikke jeg kunne kjøre han hjem for en 50-lapp. Var ikke lange biten. 100 og det er greit sa jeg. Etter litt surmuling så gikk han med på det da. Hjem skulle jeg uansett, så kunne like gjerne tjene meg en 100 lapp. Da vi kom til parkeringsplassen der gliset sto, ropte han: "det er ikke du som kjører den der?" jo, er da det sa jeg.
Det er det sjukeste.. fy f*** for en bil.. jeg har aldri suttet i en ekte sportsbil før, dette skal bli så sinnsykt rått.
Da jeg fikk starta opp så satt han å hoppa i setet og jublet over hvor han digget bilen min. Så det er dette som er bøtteseter da ja. fy f*** for noen råe lykter, så sinnsykt lav, for en lyd..osv.
Så spurte han om hvor mange hk det var i den.. Jeg trengte bare å fortelle det, ikke vise han det.. Trodde tydligvis det var et monster under panseret.
Men dro jo på litt alikavel da, og han lo å gliste i ekstase..
"Tror aldri jeg kommer til å glemme dette" kom det fra stakkaren..
Måtte smile litt jeg og da, alltid hyggelig når folk liker bilen din.
Og bedre ble det ikke da jeg sladde i ene krysset, da holdt han på å dø på seg.. hehe. Kosta deg vel godt over 200 000 den her kan jeg tenke meg. Uten å lyge på meg å uten å ødlegge morroa, svarte jeg bare at prisene varierer veldig, men for 200 000 skulle han få kjøpe den.
Han svarte at hadde han vært rik skulle han slått til. Da jeg slapp han av der han bodde, tok jeg like gjerne å spant litt på den våte asfalten som prikken over ien. Han tror jeg ikke fikk sove den natta..hehe.

Andre som har liknende å komme med..?
Tips om slanking, fitness og kosthold.
Besøk www.slankmeg.com
User avatar
_mx5_Rune_
7200 RPM
7200 RPM
Posts: 1494
Joined: 23 Jul 2005, 02:00
Medlemsnummer: 542
Location: Senja/Tromsø
Contact:
Status: Offline

Post by _mx5_Rune_ »

hehe.. har opplevd dette maaange ganger selv.. spør de om prisen lar jeg de alltid jette før jeg sier hva jeg gav for den.. det nærmeste noen har vært var vel 110 000 men det vanligste er 200-250 000
rekorden er fra en tidligere lærer jeg hadde på mekanisk som tippa at den burde værtfall være verdt 350 000, da lo jeg godt..
mange som får sjokk når jeg forteller hva jeg egentlig gav for bilen..

beste kommentaren ever: jeg stopper for en familie som skal over veien.. idet minstegutten ser bilen min peiker han på den og utbryter: "pappa SE FERARRI!!" da lo jeg godt der jeg satt.. :D:P
- 91mod. Mx5, "go-bilen" http://www.mx5-miata.no/phpbb/viewtopic.php?t=3394
- 94 mod Accord Coupe "prosjekt rust"
- 12 mod i40 premium
x 90mod Miata http://www.mx5-miata.no/phpbb/viewtopic ... 19&t=16176

medlem nr 542
User avatar
midget77
6500 RPM
6500 RPM
Posts: 813
Joined: 01 Sep 2004, 02:00
Medlemsnummer: 517
Location: Fredrikstad
Contact:
Status: Offline

Post by midget77 »

Kona fortalte at hun var på besøk hos noen hvor mannen hadde en rød 911. Noen andre kom innom og bemerket at det var så rart at bilen hans sto på gata, og ikke i garasjen. Det var miataen de hadde sett.

Ikke alle ser forskjell på biler..
Thorvald
Classic red Miata 1989 prod. juni 89 -
'A' package
Rød, original hardtop.
185/60x14 på BBS-sommer og sjøstjerner-vinter
- originalt kort tonneau cover
KristianV
2000 RPM
2000 RPM
Posts: 357
Joined: 11 Apr 2006, 02:00
Location: Molde
Status: Offline

Post by KristianV »

dette sier jo mer om folka en om bilen :lol:
95 - miata 1.8 turbo | FMII link, ACT extreme, FM lightweight flywheel, FM turbo eksos m/FM racepipe, kaaz LSD, 6 speed, tein basic......
Prosjekttråd: http://www.mx5-miata.no/phpbb/viewtopic.php?t=5716
User avatar
TraCkinG
7200 RPM
7200 RPM
Posts: 1119
Joined: 02 Apr 2006, 02:00
Medlemsnummer: 587
Location: Sandefjord
Contact:
Status: Offline

Post by TraCkinG »

Kom på et par nå når jeg satt her..

Først og fremst, få som har trodd at bilen er så "billig" som hva jeg ga for den, men det skal jo nevnes at jeg hadde nok ikke hatt bilen om den ikke kostet såpass "lite".

Men, første dagen jeg hadde bilen, kjørte jeg hjem og parkerte, og merket at det begynte å snø. Dro da et sånn vintertrekk over gullet, og neste morgen lå det et lag på 20-25 cm nysnø oppå bilen. Gikk ut for å måke av den, for syntes da absolutt ikke noe om at den skulle være begravd! :P Samtidig var nabokona ute, og så spurte jeg bare for morro hva hun syntes om bilen min, og hun spurte da litt flaut spurte: "er det en porsche? :oops:" svarte bare, "nei, men ikke så langt fra ;)"

Er også en sølvgrå Porsche av nyere modell som tråler de samme veiene som meg i distriktet her, og jeg har flere ganger fått kommentarer og bemerkninger over at jeg ikke hilser når jeg vistnok møter diverse personer i min omgangskrets.. Til og med min mor har klart å ta feil :P :D Syntes sånt bare er morro jeg.. hehe... særlig ettersom jeg i alle år har drømt om en bil av nevnte merke ;)
Medlem nr: 587
'91 Miata Silverstone, 1,6
m/ diverse chrome styling
Miata Silverstone, 1:18
www.miata.no
User avatar
friskus
2000 RPM
2000 RPM
Posts: 386
Joined: 21 Jul 2005, 02:00
Location: Tr.heim/Tønsberg
Status: Offline

Post by friskus »

KristianV wrote:dette sier jo mer om folka en om bilen :lol:
For mannen i gata som ikke er så bilinterresert så kobler de automatisk små cab-er med penger. Må innrømme at bilen vår ser mye mer kostbar ut enn biler av andre merker i samme prisklasse..?
Tips om slanking, fitness og kosthold.
Besøk www.slankmeg.com
User avatar
TraCkinG
7200 RPM
7200 RPM
Posts: 1119
Joined: 02 Apr 2006, 02:00
Medlemsnummer: 587
Location: Sandefjord
Contact:
Status: Offline

Post by TraCkinG »

friskus wrote:
KristianV wrote:dette sier jo mer om folka en om bilen :lol:
For mannen i gata som ikke er så bilinterresert så kobler de automatisk små cab-er med penger. Må innrømme at bilen vår ser mye mer kostbar ut enn biler av andre merker i samme prisklasse..?
absolutt.. det gjør den helt klart. og det at alle ikke klarer å se forskjell på porsche og mx5/miata sier jo også litt om at bilen jo også ser dyrere ut.. Nå må jeg jo si at folk må være blinde som ikke ser forskjell, men, jaja.. vi er ikke like alle sammen tydeligvis :P

Og, husker jeg ikke feil, så hadde jo KRF en miata også.. da stod det jo i avisene at bilen bare lyste rikdom osv osv.. at liten cab. var forbundet med rik far eller noe annet snusk :P
Medlem nr: 587
'91 Miata Silverstone, 1,6
m/ diverse chrome styling
Miata Silverstone, 1:18
www.miata.no
EspenAndre
Moderator
Moderator
Posts: 5120
Joined: 08 Sep 2003, 02:00
Medlemsnummer: 114
Location: På landet, bittelitt nord for Bergen
Contact:
Status: Offline

Post by EspenAndre »

Ja, de fleste har vel slike historier :)

men må si jeg ble temmelig irritert når jeg fikk høre at jeg kjørte pappas bil, han holdt kjeft når jeg sa han kunne få se vognkortet.. :)
(noen år siden det nå...)

stod ofte å ventet på damen når hun var ferdig på jobb i sentrum tidligere, nesten hver gang ville noen prate om denne flotte og kostbare bilen...

Vasket ofte bilen i garasjen under en bensinstasjon,
og var ikke få ganger jeg ble heftet av interresserte som aldri hadde sett en slik før og ville vite litt...
de fleste trodde det var en alfa eller porsche el.lign.
men jeg sa stolt at det er nok en Mazda ;)

Har også kjørt en og annen hjem fra byn som har ment at dette er det råeste dem har sittet i...

menmen.. tidene forandrer seg, og dette oppleves stadig sjeldnere... er like gøy å eie den lell :D
2004 Mazdaspeed MX-5
X-1992 MX-5
X-1992 Miata
User avatar
DrHolm
7200 RPM
7200 RPM
Posts: 3045
Joined: 13 Feb 2006, 01:00
Medlemsnummer: 554
Location: Lindeberg, Sørum
Status: Offline

Post by DrHolm »

har et par komentarer fra kompiser som har prøvekjørt min, som har som regel sagt "...greit, så har du ikke blitt frisør alikevel da.." osv...
må le hver gang.. :D

hadde en episode, hvor jeg skulle møte noen kolegaer i byen etter jobb.
parkerte på rådhus- plassen, og siden det var litt kaldt ute, dro heg hetta på jakka over hue. når jeg kløyv ut av bilen var det to meget berusa karer som lurte på om jeg var en sånn hipp- hopper. og spurte om jeg ikke kunne ruse opp bilen litt?? lo litt og takka pent nei takk... :P

har hatt fler nervøse latter- hyl fra pasasjer setet gjennom rundkjøringer, og ut av kryss osv... :lol:
| '99 1,8 V2.0 | "Built, not bought..." |
| DiscBrakesAustralia | Hawk | Goodridge | PolyBush | RacingBeat | Sparco | NGK | Magnecore | TRMotorsport | BFGoodridge | AeroCatch | I.L. |
User avatar
mussa
7200 RPM
7200 RPM
Posts: 3538
Joined: 31 Jul 2006, 02:00
Medlemsnummer: 642
Location: Hokksund
Status: Offline

Post by mussa »

Jeg har også støtt på folk som lurer på hva slags bil jeg har. Tilogmed en som trodde det var en Maserati eller Aston Martin.. Første gang de på jobben så den tippet de at det var fattern sin og at den kostet 350-400 000.. De ble lange i maska når jeg sa at den koster under 200 000.. :)
Har en kompis med trimma Audi TT som ble overassket når han ikke kom forbi MX5`n også..
Med vennlig hilsen Marius, Hokksund
X 2001 MX5 1.8 Sport
X 1990 Miata B-pack

2014 Mazda 6 2.2 twinturbodiesel 175hk, Optimum
2006 Suzuki XL7
User avatar
biXen
7200 RPM
7200 RPM
Posts: 3347
Joined: 13 Apr 2004, 02:00
Medlemsnummer: 999
Location: Stavanger
Contact:
Status: Offline

Post by biXen »

Har vært folk som har trodd det var en Jaguar, nokså forståelig pga. panser og lyktene. Men for meg er det skjellsord :P

Men som nevnt tidligere så er det mest jenter og damer som åpenlyst ser på bilen, gutter tør vel ikke alltid, selv om man ser dem i speilet når man har kjørt forbi ofte ;)

De fleste som sitter på liker bilen veldig godt, uten tvil. Og min har jo ikke særlig krutt under panseret heller.
Mazda RX-8 GT HP 2004 Winning Blue
x Mazda MX-5 1,6l 2000 Brilliant Black

Webdesign blog
User avatar
_mx5_Rune_
7200 RPM
7200 RPM
Posts: 1494
Joined: 23 Jul 2005, 02:00
Medlemsnummer: 542
Location: Senja/Tromsø
Contact:
Status: Offline

Post by _mx5_Rune_ »

hehe, har også hatt endel kompiser som mobba meg for at jeg eide frisørbil og jentebil og liknende.. men når sommeren kom og de fikk prøve bilen fikk pipa en annen låt.. komentaren som går igjen er at å kjøre bilen er som å kjøre en gokart bare mye morsommere.. har til og med fått en VAG entusiast til å bli hekta på mx5, og han ba gjentatte ganger for unnskylning for all mobbinga han hadde utsatt meg for.. :D:P sånne øyeblikk er ubetalelig.. :mrgreen:
- 91mod. Mx5, "go-bilen" http://www.mx5-miata.no/phpbb/viewtopic.php?t=3394
- 94 mod Accord Coupe "prosjekt rust"
- 12 mod i40 premium
x 90mod Miata http://www.mx5-miata.no/phpbb/viewtopic ... 19&t=16176

medlem nr 542
HF-mx5T
Status: Offline

Post by HF-mx5T »

har fått endel spm og kommentater om bilen. folk flest skjønner ikke alltid at det er en gammel mazda.. og de som har mobba bilen holder (uten unntak) kjeft etter en sittepåtur..
og ja, nabokona lurte på hva jeg jobba med, som hadde råd til å ha en dyr sportsbil stående i garasjen sånn i tilfelle det skulle bli bra vær :D synes visst det var i overkant råflott. selv har de mye dyrere bil enn alt jeg kjører samla koster..
User avatar
MX-Morten
4200 RPM
4200 RPM
Posts: 415
Joined: 18 May 2006, 02:00
Location: Stavanger
Status: Offline

Post by MX-Morten »

hehe.. en av de første gangene jeg kom kjørende i den kom naboer bort å sa : "ute å tjuvlåner pappas bil?"

hehe.. morsomt..
91` MX-5 - Erebuni Shogun TIL SALGS
User avatar
mojo-91
7200 RPM
7200 RPM
Posts: 1740
Joined: 25 Sep 2003, 02:00
Medlemsnummer: 267
Location: Oslo
Status: Offline

Post by mojo-91 »

Jeg har hatt samme erfaringen en del ganger, men også det motsatte: Traff en gamling i søttiåra en gang. Han klappet på "classic carrier" baggasjebrettet mitt og kommenterte bilen med " Det er godt å se en skikkelig gammel klassiker. Du har virkelig stellt pent med den"
Jeg bare takket høflig og lot være å si at bilen er japansk og bygget i 1991 :P
89-Miata 1,6/RB-header/RB-Dual Exhaust catback/JR-cai/FCM understell /
FM swaybars/1,8-bremser/Rota RB 15x7-et35
Post Reply